Tudi z malo denarja gre

AŠ 2005 4h Endurance Cup

Vztrajnostne dirke so zaživele tudi pri nas. Štiriurni format je pravšen, voznikov je dovolj, dirkalniki so identični – Renault Twingo

foto Davorin Pavlenič, Gašper Dernovšek, Domen Hrovatin
besedilo Gašper Dernovšek, Luka Gregorič

Hvaležnost nastopanja v pokalu Renault Twingo so spoznali že številni slovenski in tuji dirkači. Gre namreč za vstopnico v svet avtomobilskega športa, ki je cenovno ugodna, poleg tega pa nudi tudi zvrhano mero adrenalina, zabave ter možnosti za dokazovanje dirkaškega znanja. Srditi boji blatnik na blatnik, ki poskrbijo za razburljivost, so stalnica.

Na dirkališčih po Evropi se z dirkalnimi Twingi dirka že četrto sezono. Motorje so pognali leta 2015. Zasluga za uvedbo pokalnega tekmovanja gre slovenski dirkaški ekipi Lema Racing pod taktirko Mirka Marinška. Ta je s svojo marljivo ekipo konec 2014 pripravil prvega dirkalnega Twinga, ki so se mu hitro pridružili še drugi. Namen tega pokalnega tekmovanja je bil predvsem dostopnost širšemu krogu dirkačev ter kaljenje mladih talentiranih voznikov. Posledično pa tudi dvig zasedbe v slovenskem prvenstvu KHD (krožno-hitrostne dirke).

Avtomobili so tako skoraj povsem serijski. Opremljeni so zgolj z varnostno kletko, dirkaškim sedežem in volanom, dirkaškim podvozjem ter tekmovalnimi pnevmatikami. Vsi dirkalniki so tako izenačeni glede na svoje zmogljivosti, kar pomeni, da je zgolj od veščin njihovih voznikov odvisno, kako hitro bodo zaključili posamezni dirkaški krog. Pri dirkah na krožnih dirkališčih je izenačenost dirkalnikov precej bolj pomembna kot pa sama zaloga ‘konjskih moči’pod motornimi pokrovi. Verjemite, pripeljati se v zavoj ‘kolo ob kolesu’, včasih tudi več dirkalnikov naenkrat, pri hitrosti več kot 100 kilometrov na uro je manever, ki dviga kocine še tako prekaljenim dirkaškim mačkom.

‘Twingo Cup’se je naglo zasidral v srca slovenskih ljubiteljev avtošporta in v letu 2018 lahko na dirkališčih spremljamo tudi po več kot 15 dirkalnih Twingov hkrati. V Castrol Euro Cupu in italijanskem Euro Cupu se kalijo najobetavnejši mladi vozniki v regiji. Dirke pokala so zanimive in nepredvidljive, običajno nekako v slogu najrazburljivejših preizkušenj serije Moto GP. Prehitevanja si sledijo kot po tekočem traku in le redko katera dirka je odločena pred vstopom dirkačev v poslednji zavoj.

Priljubljenost raste, število dirkalnikov tudi

A pri Lemi Racingu so sklenili dostopnost in razburljivost tekmovanja s Twingi še nadgraditi. S podporo Zveze za avto šport Slovenije – AŠ 2005 so v letošnji sezoni osnovali prvenstvo vztrajnostnih dirk in celo razpisali bogat denarni nagradni sklad. AŠ 2005 4h Endurance Cup. To je priljubljenost tekmovanja s temi dirkalniki izstrelilo v nebo …

Gre torej za štiriurne dirke, kjer tekmujejo ekipe s po dvema do štirimi dirkači. Slednji se v slogu slovite dirke 24 ur Le Mansa v omejenih časovnih intervalih izmenjujejo na progi. Že na prvih dveh dirkah je bilo dirkalnih Twingov celo premalo za vse dirkače, željne nastopa. Preizkusile so se številne slovenske ekipe, pa tudi gostujoče iz Avstrije, Italije, Hrvaške, Češke, Srbije in Makedonije. Konkurenca je mešana – od starih, izkušenih dirkaških mačkov do novincev. Na zadnjih preizkušnjah je nastopilo kar nekaj zelo uveljavljenih imen motošporta v regiji. Upokojeni profesionalni dirkač Niko Pulić, pa starosta slovenskega dirkanja Martin Črtalič, večkratni slovenski prvak v gorskih hitrostnih dirkah Vladimir Stankovič in krožno hitrostnih Zoran Poglajen. Nastopil je tudi znan voznik relija Grega Premrl, pa Zdenko Robida …  Vsi udeleženi so nad tekmovanjem navdušeni in ekipa Lema Racing skupaj z AŠ 2005 že kuje načrte za povečanje dirkaške flote malih, a navdušujočih Twingov. Za prihodnjo sezono jih napovedujejo kar 20.

Kako gre letos?

Letošnja sezona vztrajnostnih dirk s Twingi bo obsegala štiri preizkušnje, od tega so vozniki dve že odpeljali. Vse bodo potekale na poligonu Gaj v Cerkljah ob Krki, ki je bil prenovljen pred pričetkom lanske sezone. Po prvih porodnih krčih se število prireditev in ostalih aktivnosti na njem viša; letos je ekipa Lema Racing izvedla že dva tako imenovana Track daya (dneva na dirkališču) in na obeh je bilo več kot 100 avtomobilov.

Pa še zdaleč ne gre le za avtomobilske dirke. Na poligonu vadijo domača gasilska društva, se sproščajo rekreativci ali pa trenirajo kolesarska moštva. Stanje poligona seveda še ni optimalno, a lahko že rečemo, da ta diha s polnimi pljuči in prinaša dobrobit vsej zainteresirani javnosti ter lokalnemu okolju. Z njim je Slovenija končno dobila objekt, ki lahko gosti avtomobilske dirke in treninge dirkaške vožnje. Upravni odbor, z namenom povečanja varnosti na cestah, skupaj z AVP (Agencija za varnost prometa) že pripravlja številne aktivnosti za varnost v prometu. Števila nesreč na naših cestah kajpak ne morejo zmanjšati zgolj višje kazni …

Aleš Bužga, starosta slovenskega dirkanja, z več kot 25 leti izkušenj:

“V svoji bogati dirkaški karieri sem vozil že marsikaj in ne glede na to, kako smešen se zdi pokalni Twingo, saj nima veliko moči, ga je treba res natančno in pametno voziti, če hočeš biti hiter. Tako so vsi na istem. Začetniki in izkušeni lisjaki. Dirkalni Twingo ne oprošča napak. V avtu ‘delaš’ves čas, predaha ni. Tudi na večjih dirkališčih, kjer pa se na dolgih ravninah boriš s tekmeci in vožnjo v zavetrju.”

Boštjan Avbelj, član ekipe Lema Racing in državni KHD prvak 2016:

“Otroške sanje, da bi nekoč dirkal, sem začel uresničevati preko nabora talentov Racestar. Odlično sem se odrezal in ponudili so mi priložnost pri Lema Racingu. Tistega marca 2015 sem se ‘zastrupil’in od takrat naprej se vse vrti in podreja dirkanju. Prav zanimivo je, da od moje prve dirke istega leta pa do nedavnega, ko se je to zgodilo res slučajno, na cesti nisem storil niti najmanjšega prekrška. Le zakaj …”

Več informacij na www.twingocup.com in www.lema.si

POKALNO PRVENSTVO AŠ 2005 2018 – TWINGO CUP ENDURANCE DIRKE

stanje: 28.6.2018 (*tuji vozniki prijavljeni v prvenstvo)

Uvrstitev Voznik Nac. NTL Gaj Cerklje 1 Gaj Cerklje 2 Skupno
1 Alfred KRAMER Jr.* AUT Lema Racing 25 25 50
2 Stefan KRAMER Jr. AUT Lema Racing 25 25 50
3 Jaka MARINŠEK SLO Lema Racing 18 15 33
3 Tom A. GRUENFELD SLO Lema Racing 18 15 33
3 Luka GLAZER SLO Lema Racing 18 15 33
UVRSTITEV EKIP ZA POKAL “LEMA RACING 2018”

stanje: 28.6.2018

Uvrstitev Ekipa Nac. Gaj Cerklje 1 Gaj Cerklje 2 Skupno
1 TEAM KRAMER AUT 25 25 50
2 TEAM BOVI SLO 18 12 30
3 TEAM ASP SLO 6 15 21
3 TEAM KORENY CZE / 18 18
Preberite tudi
Osvežitev za BMW-jevo superlimuzino