4kolesa

Dovolj premijski, da upraviči ceno?

Audi A1 30 TFSI S tronic S line

A1 že navzven in tudi z notranjostjo jasno sporoča, da sodi v premijski segment. Vprašanje je le, če je to dovolj, da upraviči visoko ceno

fotografije Jure Kralj

Uvodne besede bi tokrat lahko oziroma moral nameniti videzu najmanjšega Audija v ponudbi, saj je v paketu S line videti resnično prepričljiv. Moram pa se obregniti ob oznako, ki na zadku opazovalcu sporoča moč pogonskega stroja. Z desetiškim oštevilčevanjem, povezanim z močjo motorja, so pri Audiju povzročili pravo zmedo. Ne verjamete? Oni dan me je prijatelj z velikimi očmi vprašal: “Kako hudiča so v ta mali avto spravili trilitrski motor?” V šali sem dejal, da so nekoliko podaljšali pokrov motorja in je nekako že šlo …

Zmedla ga je seveda oznaka 30, ki je nekoč z ločilom stala za šestvaljnikom. No, danes ta brez ločila označuje motorje z močjo od 81 do 96 kW (110 do 130 KM). Sam se s tem nekako ne morem sprijazniti in vem, da nisem edini te vrste.

Paket S line je tisti, zaradi katerega je videti A1 drugačen, poseben, celo premijski.
Težava je le, da je mogoče za ta denar kupiti Pola GTI.

Kakorkoli že, bolje, da se posvetim zunanjosti. Ob podrobnejšem pregledu gre resda za oblikovno evolucijo, vendar je paket S line tisti, ki iz A1 naredi športnika, pa čeprav ta z litrskim motorjem tega poslanstva ne more izpolniti. Ostre poteze in izdelava, ki že navzven izžarevajo dodano vrednost, dajejo opazovalcu vedeti, da A1 ni le eden izmed številnih predstavnikov iz segmenta majhnih avtomobilov. Pa čeprav je testni primerek postavljen na kolesa, ki s širino 195 mm ne sodijo v paket opreme S line. Nataknjena bi morala biti takšna, ki so za dva centimetra širša in bi bolje polnila blatniške izreze. Nekdo je očitno po pomoti …

Ostre poteze zunanjosti so snovalci zelo dobro prenesli tudi v notranjost, kjer je premijski občutek še bolj očiten. Predvsem zaradi zaslona multimedije, ki z armaturno ploščo tvori neprekinjeno površino, digitalnih merilnikov, za Audi značilne končne izdelave, sedeža, ki ponuja telesu več kot dovolj bočne opore … Zato je še toliko bolj čudno, da nekaj mehke plastike ali tkanine ni našlo svojega mesta tudi na oblogah vrat. In še nekaj zmoti. A1 je eden redkih Audijev, kjer s svojimi 190 centimetri višine ne najdem res dobrega položaja za volanom. Ta je venomer preveč oddaljen od prsnega koša ali pa so kolena preveč pokrčena. Upam si trditi, da tisti manjši takšnih težav zagotovo ne bodo imeli (kar so mi zagotovili kolegi v uredništvu).

Notranjost je urejena, kakovostno izdelana, vendar trda plastika na oblogah vrat nekako ne sovpada s premijskim poslanstvom.

Čas je torej za zagon motorja, torej prisilno polnjenega litrskega trivaljnika, ki je v tem primeru skoraj neslišen. V prostem teku le tu in tam nase opozori s potresavanjem, a samo, ko je hladen. S 85 kW (116 KM) se zdi povsem primeren za ta segment, a še veliko bolj prepriča z navorom. 200 Nm je na voljo od 2.000 do 3.500 vrtljajev, kar je dovolj tudi za nekaj zabave na regionalki. Pa čeprav ta A1 z 1,2 tone ne sodi ravno med lahkokategornike. Seveda mu je v pomoč dvosklopčni menjalnik, ki deluje v tem primeru brez obotavljanja, preglavic mu ne dela niti speljevanje. Celoten pogonski sklop se odlično znajde v mestnem vrvežu, na regionalki in tudi na avtocesti. In ne boste verjeli, da se v povprečju zadovolji s šestimi litri neosvinčenega bencina tudi takrat, ko desno stopalo ni najbolj prizanesljivo.

Prav prožnost je tista, ki vsaj delno sledi čvrsteje nastavljenemu vzmetenju – to je v paketu S line serijsko. Drži, da na cestah naših mest, ki so posejane z zaplatami in luknjami, z udobjem ne navdušuje, vendar deluje kompaktno. Kar je še posebej dobrodošlo, ko se začne cesta viti in je promet redkejši. Nadzor gibanja karoserije je odličen, celota pa daje občutek vožnje z avtomobilom, ki je bližje športnim kompaktnežem. Trivaljnik je dovolj zmogljiv, da zmore poskrbeti za nekaj drame, čeprav je v tem primeru vseeno treba poprijeti za ročico menjalnika. Samodejnost namreč ob polno pritisnjeni stopalki plina motor vrti previsoko, kjer je ta predvsem glasen in nič več učinkovit. Najbolje se namreč počuti v srednjem območju delovanja. Ne glede na vse pozitivne besede o motorju pa je resnica takšna, da zmore podvozje še precej več.

Če se že odločite za ta litrski motor, priporočam, da se ognete paketu S line in s tem športnemu podvozju, saj boste dobili več udobja in le za odtenek manj dinamike. Sam pa bi raje segel po zmogljivejšem motorju, torej 1,5-litrskem štirivaljniku, za katerega je treba dodatno odšteti sprejemljivih 770 evrov. Seveda na osnovo manj sprejemljivih 23.130 evrov. In to brez paketa S line, se razume. Toliko velja na primer tudi Volkswagnov Polo GTI …

Peter Zorenč

Audi A1 30 TFSI S tronic S line
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 999 ccm, turbo CO2 111–108 g/km Moč 85 kW (116 KM) od 5.000 do 5.500 vrt./min Navor 200 Nm od 2.000 do 3.500 vrt./min Zmogljivosti 9,4 s (0–100 km/h), 203 km/h Teža 1.200 kg (71 kW/tono) Cena 24.280 EUR
+
Videz
Izdelava
Pogonski sklop
-
Cena
Številni dodatki s spiska doplačil
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Športnik z zavezano kravato