Lahkoten za življenje, pa tudi zabaven?

Audi A1 40 TFSI

Premijski malček se vrača s številnimi oblikovnimi novostmi. Je to dovolj, da se spoprime s konkurenco?

Nekako se mi zdi, da so bili tudi pri Audiju nad uspehom modela A1 presenečeni. Gre namreč za malčka s ceno družinskega kompaktneža. Ta je zajahal val uspeha, ki ga je pred tem povzročila BMW-jeva sodobna reinkarnacija Minija. Ponuja namreč številne možnosti personalizacije, ki nagovarjajo predvsem premožnejše kupce, željne manjših avtomobilov. Niti neustavljiv (nerazložljiv) porast povpraševanja po SUV-jih ni pretirano ogrozil segmenta najmanjših predstavnikov. In to razloži tudi veliko vloženega truda Audijevih mož v razvoj povsem nove generacije A1.

Podobno kot predhodnik si tudi novinec veliko tehnike deli s Volkswagnovim Polom (kot tudi različnimi Škodami in Seati), saj je zasnovan na enaki platformi. Pod motornim pokrovom si deli tudi večji del motorne ponudbe, dobršen del podvozja in seveda celotno električno arhitekturo. A vseeno je Polo zelo zadržan avtomobil in to velja tudi za različico GTI. No, na srečo je Audijevim snovalcem uspelo zarisati bolj vpadljivo podobo, ki se začenja na točki, kjer je svoje poslanstvo končal predhodni S1.

Nič čudnega, da pri Audiju trdijo, da je novi A1 resnično zabaven malček. Oblikovalci pri tem z veseljem pokažejo na trojček odprtin za dovod zraka nad prednjo masko. Če slučajno ne veste, naj bi te spominjale na legendarnega Sport Quattra. Menda tudi ob pogledu na avtomobil s strani nezamenljivo spominjajo na Ur-Quattra. Ja, seveda. In potem svizec zavije …

V resnici je novinec še najbolj podoben predhodniku, čeprav je večji (je za 56 milimetrov daljši in za odtenek ožji ter nižji) in istočasno bolj agresivnega videza, ki temelji na številnih ostrih potezah in robovih. Večji napredek je mogoče opaziti komaj v notranjosti, saj je potniška kabina videti kot pomanjšana različica tistih iz Audijevih večjih limuzin. Kot pričakovano, je mogoče otipati nekaj mehke plastike (vratne obloge in osrednjo konzolo sestavljajo elementi iz cenejše trde plastike), medtem ko očesu ne uide izdatna količina brušenega aluminija, ki poskrbi za resnično dobro počutje. Digitalni merilniki in multimedijski sistem z zaslonom na dotik skrbijo za sodobnost, čeprav sem prepričan, da si pri Audiju vseeno želijo, da vas ne bi spominjali na tiste iz cenejšega Pola.

Avtomobil, ki si ga resnično želim peljati, je seveda novi S1, ki je bil v prejšnjem življenju kar nekako spregledan model. Mešanica kompaktnih mer, udarnega prisilno polnjenega štirivaljnika in štirikolesnega pogona je bila v segmentu zelo posebna in privlačna – če ste seveda lahko prebavili ceno na ravni Golfa GTI. Pa vendar vodilni iz Ingolstadta zatrjujejo, da naslednika S1 ne bo. Tako vrh ponudbe predstavlja spredaj gnana različica z enakim, a nekoliko šibkejšim dvolitrskim motorjem EA888, ki zmore 147 kW (200 KM) in ga je mogoče najti v Polu GTI, v tem primeru pa pod oznako 40 TFSI (tega poimenovanja sicer ne razumem v celoti, oznako pa si v tem primeru delijo pogonski stroji z močjo od 170 do 205 konjev).

“Je malček z zmogljivostmi, ki bi zatresle tla tudi Fiesti ST.”

Gre za živahen avtomobil, ki z mesta do 100 km/h pospeši v 6,5 sekunde in potegne vse do 235 km/h. To so zmogljivosti, ki bi zatresle tla tudi Fiesti ST. Seveda motor ne deluje tako dramatično, čeprav se v srednjem območju delovanja trudi prepričati s čudnim globokim zvokom in skromnim vplivom navora na krmiljenje na zaviti cesti. Na voljo je resnih 320 Nm navora, vendar je podajanje tega izjemno široko – v polni meri je na voljo že od 1.500 vrt./min in ga ne zmanjka vse do 4.400 vrt./min. Prav zaradi tega motor nikoli ne ‘eksplodira’. To še dodatno poudari serijski dvosklopčni menjalnik S-tronic (ročni s tem motorjem ni na voljo), ki ob polnem plinu prestavlja nezaznavno, nekoliko se zmede le pri delnem dodajanju plina in prestavljanju navzdol. Včasih se namreč zdi, da želi dva zobniška para vklopiti hkrati. V pomoč niso niti dolga prestavna razmerja, ki so predvsem po okusu novega standarda WLTP.

Notranjost z izdelavo in izbranimi materiali ne more razočarati.

A1 torej premore hitrost športnih kompaktnežev, vendar ali je tudi tako zabaven? Ne, no, vsaj ne povsem. Da ne bo pomote. Je zmogljiv in vodljiv ter premore vse tiste surove sestavine, ki ponujajo osnovo za S1, vendar mu manjka iskrivosti, ki jo voznik pričakuje od majhnih športnih kompaktnežev. Podvozje je klasično, torej s posamičnim vpetjem spredaj in torzijsko premo zadaj, vzmeti so za 40 odstotkov čvrstejše, serijski pa so tudi dvostopenjsko prilagodljivi blažilniki. Spreminjati je mogoče delovanje volanskega mehanizma, odzivnost stopalke plina in hitrost prestavljanja, najboljša pa je kombinacija športne nastavitve motorja, medtem ko vse ostalo deluje v udobnem programu.

Ne glede na to, katero nastavitev izberete, A1 ostaja nezamenljiv proizvod koncerna Volkswagen z enako platformo: hiter in izjemno dobro uravnotežen avtomobil, ki od voznika ne zahteva prav veliko. Volanski mehanizem je hiter in natančen, prednji kolesi ponujata obilo oprijema, blažilniki pa v športni nastavitvi poskrbijo za izdatno mero nadzora. Še zavore so dobre. Te namreč nasprotujejo za znamko Audi značilni prekomerni servo podpori, saj je stopalka čvrsto vzmetena in omogoča progresivno zaviranje. Seveda je celota tudi okretna, saj skupek dokaj skromne mase in kratke medosne razdalje omogoča, da se A1 okrog središčne točke giblje lahkotno, zadnja in prednja os pa ob tem dajeta vtis, kot da delujeta v popolni harmoniji. Težava je le, da voznik v dogajanje ni vpleten. Delno gre krivdo pripisati električno podprtemu volanskemu mehanizmu, ki je zelo skop z informacijami, vendar jih ponuja dovolj, da je voznik seznanjen z vektoriranjem navora pri zaviranju, kar poskrbi, da prednja os sledi zastavljeni liniji tudi takrat, ko voznik z zanosom usmeri celoto v počasnejše ovinke.

Novi A1 je prefinjen, udoben avtomobil, ki naredi življenje izjemno lahkotno. A če ciljate na nekoliko bolj športen, zabaven avtomobil, potem se raje ozrite po konkurentih. Ali pa zahtevajte, da pri Audiju razvijejo različico S1.

James Disdale

Audi A1 40 TFSI
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.984 ccm, turbo Moč 147 kW (200 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 320 Nm od 1.500 do 4.400 vrt./min Zmogljivosti 6,5 s (0–100 km/h), 235 km/h Teža 1.260 kg (117 kW/tono) Cena 26.500 EUR (ocena)
Videti je in daje tudi vtis kakovostnega izdelka
Zmogljivosti na visoki ravni
Kje je ostala zabavnost?
Manjka tudi ročni menjalnik
3
EVO OCENA