Ubijalsko učinkovit

Audi A7 50 TDI

Novi veliki kupe nadaljuje tam, kjer je obstala limuzinska Osmica. Zato je osredotočen na prva dva potnika. No, predvsem na voznika

fotografije Jure Kralj

Vam je Osmica predolga, preveč klasična, premalo dinamična? Pa se udobju in vsemu, kar ponuja Audi, ne bi želeli odreči? No, zdaj je odločitev zagotovo lažja, saj so pri znamki iz Ingolstadta ustregli tudi tovrstnim individualistom. Druga generacija A7 jasno in odkrito nadaljuje novo oblikovalsko filozofijo za največje modele in je tako s prednje strani skoraj identična Osmici, toda izraziti kupejevski lok in poudarjeni boki so tisto, kar ji daje svojstveno (visoko) mesto v hierarhiji.

Prepričljivo in prepoznavno je tudi A7 predvsem – Audi. Z velikim A.

Seveda so že zunanje mere precej impresivne za kupeja, saj je zdaj že tik pod petimi metri (sicer pa poglejte neposredno konkurenco, Mercedesovega CLS-a na strani…), ampak skladnost potez to velikost dobro zakriva. Vsaj od daleč in dokler ne boste zapeljali na parkirišče, med (običajno) manjše modele. Kako zelo je model osredotočen na potnika spredaj, je sicer jasno, ko se za voznikom mehko (‘soft close’ – se razume) vakuumsko zapro vrata brez okvirjev in se pogrezneš v nežno tišino, ki jo komaj opazno zmoti zagon šestvaljnika. Brez dodatnih tresljajev in obotavljanja se zbudi v življenje in vse, kar voznik nekje daleč spredaj zasliši, je oddaljeno mrmranje urejenega TDI-ja, ki ga zdaj označujejo s kratico 50. Ne, ne trudite se, to je nova Audijeva nomenklatura, v tem primeru pa pomeni oznako moči za trilitrski šestvaljnik. In to pomeni resnih 286 konjev (210 kW), ki je, kakopak, spojen z osemstopenjsko samodejnostjo (ZF), poganja pa vselej vsa kolesa, saj bi drugače medvedji navor verjetno v trenutku uničil pnevmatike. Quattro je zadnje generacije, z možnostjo odklopa pogona ter stalnim spreminjanjem potrebne količine navora med prednjim in zadnjim kolesnim parom (osrednji diferencial Torsen).

V notranjosti je veliko sorodnosti z admiralsko ladjo znamke, modelom A8.

Da šestvaljnik nima pretiranega dela s težo tega kupeja, je jasno hitro po speljevanju, saj se tudi ob delni obremenitvi menjalnik izredno hitro prebije do sedme ali celo osme prestave, ko se nato lahko vrtljaji ustalijo pri neverjetno nizkih številkah. Kar je tudi pogoj za nizko porabo, ki je za tako velik avtomobil – navkljub dizelskemu poreklu pogona, res impresivna. Vem, da to ni prvo vprašanje pri takem avtomobilu, ampak ob izrednem navora motorja je poraba seveda še vedno prednost dizla. Pod osem litrov brez težav, kljub dejstvu, da zmore šestvaljnik 210 kW (286 KM) in kar 620 njutonmetrov navora. To pa so že resni podatki …

Trilitrski TDI z oznako 50 prinaša tudi izjemnih 620 Nm navora, kar pomeni, da je A7 zelo suveren tudi ob pospeševanjih, ko zna telo globoko potisniti v sedež.

Zato je občasna obotavljivost menjalnika toliko bolj nenavadna, saj v samodejnosti prestavi navzgor takoj, ko je za to minimalno možnosti, hkrati pa mu zapora ne omogoča, da bi med pospeševanjem skozi zavoj uporabil vso svojo silno zalogo navora in zadržal menjalnik v neko določeni prestavi. Tako se mi je večkrat zgodilo, da sem do zavoja pripeljal dovolj nežno (da je menjalnik ostal v višji prestavi), potem pa je ob minimalnem pritisku na plin sredi zavoja, prestavil eno ali celo dve navzdol, avto pa je tako tik za vrhom izgubil moment … Seveda je mogoče prestaviti na športni način (kjer je odzivnost boljša, ampak vztrajanje v prestavi morda predolgo), seveda je mogoče to rešiti tudi z odzivnimi obvolanskimi ročkami, ampak celota je navkljub številnim nastavitvam delovala najbolj uglajeno, urejeno in homogeno v udobnem programu. Športni je uporaben le za polikan asfalt, posebej na velikih 21-colskih platiščih s pnevmatikami preseka 35, ki prav nič ne dodajo k udobju, velika platišča pač pomenijo več dela za blažilnike, kar je občutiti v udobnem programu za uničeni cesti, ko so pri hitrejši vožnji v fazi raztega prav na meji in kolo včasih kar udari po razpoki.

Petmetrsko postavo spretno skriva, tudi med zavoji, kjer pomagajo štirikolesno krmiljenje in progresivna volanska letev.

Brez skrbi. V veliki večini primerov je zadnja generacija zračnega podvozja ravno tisto, kar iščete, sploh če stavite na udobje. V tem primeru boste vi in vaš hrbet tudi bistveno laže preživeli velika in lepa platišča. Sicer pa sem prepričan, da še bistveno bolje harmonira in deluje z višjimi boki pnevmatik (in lažjimi platišči). In med zavoji se obnaša podobno kot večja Osmica – le bolj agilen je, k čemur prispevajo krajši previsi in ugodnejša teža. V vsakem primeru pa je osupljivo miren in najbolj prepričljiv ravno pri brutalnem pospeševanju skozi srednje hitre in dolge zavoje, ko ima Quattro dovolj časa, da povsem razporedi navor s poudarkom na zadnjo os, kar je čutiti tudi izza volana. In ko kolesa spretno spreminjajo kot in pomagajo navidezno zmanjšati (ali podaljšati) medosno razdaljo. Svoje pa doda še progresivno krmiljenje, tako da je tale veliki kupe prav nenavadno in zabavno okreten. Sicer pa je štirikolesno krmiljenje doplačljivo (2.470 EUR), ravno tako kot zračno vzmetenje (2.587 EUR), uporabnost pa boste cenili pri prvih ozkih in zaprtih zavojih. In na tesnih parkiriščih.

“Novi A7 je predvsem samozavestno hiter in predvsem ubijalsko učinkovit, manj pa (kar je logično) vznemirljiv za volanom.”

Prepričljiv avtomobil, ki najbolj preseneti s svojo vozno dinamiko, bolj kot z zadržano, resnobno zunanjo obliko, ki prisega na diskreten, tehnicistični šarm ostrih linij. Hkrati hiter in predvsem ubijalsko učinkovit, manj pa (kar je logično) vznemirljiv za volanom. Morda bo zahtevne in mnogokrat pikolovske lastnike tovrstnih modelov še najbolj zmotil osrednji zaslon multimedije, ki spretno zbira prstne odtise voznike in vseh ostalih. Če vas to ne moti, boste težko našli še kakšno iglo v kupu sena …

Matjaž Korošak

Audi A7 50 TDI
TEHNIČNI PODATKI
Motor V6, 2.967 ccm, turbodizel CO2 154 g/km Moč 210 kW (286 KM) od 3.500 do 4.000 vrt./min Navor 620 Nm od 2.250 do 3.000 vrt./min Zmogljivosti 5,3 s (0–100 km/h), 250 km/h Teža 1.955 kg (107 kW/tono) Osnovna cena  81.550 EUR
Izjemen motor
Kombinacija pogona, krmiljenja in zračnega vzmetenja
Nenavadno samovoljen menjalnik (pri pospeševanju)
Osrednji zaslon (le) na dotik
4.5
EVO OCENA