Prestiž, ki ga boste hoteli voziti

Audi A8 L 50 TDI quattro

Bolj kot vozna dinamika je nova Osmica demonstracija Audijeve tehnološke naprednosti. In voznega prestiža, ko je govora o podaljšani različici

foto Jure Kralj

Pri Audiju so sicer vedno znali pokazati in povedati, da je Osmica avtomobil, v katerem se lahko voziš – ali pa te vozijo. Ampak v osnovi je bil vedno (tudi) Audijev ponos, prikaz tehnološkega napredka tega trenutka in vsega, kar znamka na tem področju zmore. In tega ni malo. Seveda na Audiju lasten način, ki se razlikuje od razumevanja prestiža na štirih kolesih, kot ga dojemajo pri dveh največjih germanskih konkurentih.

> Preberite tudi: Vozili smo Mercedes S 400D 4Matic L

Skratka – gre za model, v katerem naj bi voznik užival vsaj tako kot potnik (ali potnika) na zadnji klopi. Moja prva izbira seveda ne bi bil podaljšan model, toda po drugi strani številke pravijo, da kupci razmišljajo točno tako – lahko ga vozim, če pa bom sedel zadaj, želim uživati ravno tako kot na sprednjih sedežih. Kar omogoča, roko na srce, le daljša Osmica. No, če vas doma čaka še zanesljiv livriran voznik in radi sedite zadaj desno, je za 13 cm daljši L seveda boljša izbira. Ampak brez skrbi – vsa tehnika in dodatni centimetri prinesejo le, pazite zdaj – 25 dodatnih kilogramov. Za kar je seveda zaslužna inteligentna gradnja karoserije, kjer še vedno prednjači aluminij (in tokrat kompozitni materiali). Pa še nekaj je pomembno – A8 namreč svojih (več kot) 530 centimetrov zelo dobro skriva in dimenzije pridejo do izraza šele takrat, ko stoji ob ‘normalnih’ avtomobilih. To seveda pomeni, da je tudi novi A8 na cesti dovolj nevpadljiv, bolje rečeno diskreten.

Svoje mere zna novi A8 zelo dobro skrivati – tudi če je govora o podaljšani različici z dobrimi 530 cm

Audijev svet prestiža se odpre elegantno in tiho, z masivnimi vrati, ki jim vakuum pomaga pri zaklepanju. In tako tiho je mogoče k življenju obuditi tudi trilitrskega dizla, ki je v dobro zatesnjeni Audijevi kabini (pri testnem primerku z dodatno zvočno zasteklitvijo), ostaja skoraj nezaznavno miren in predvsem tih, da je kar težko reči, da gre za dizla. Osemstopenjska avtomatika je seveda serijska, elegantna T-ročka ravno tako. Le kratek poteg je dovolj, da A8 spelje. In tudi potem, med vožnjo, je voznik zapreden v svoj kokon miru in tišine, saj zvočna zatesnitev učinkovito preprečuje vdor zunanjega hrupa. Kar je seveda odlična podlaga za protistresni tretma polno zaposlenega poslovneža. No, seveda ima Audi tu še kakšno železo v ognju – na primer masažo, ki je učinkovita, pravzaprav bi si celo upal reči, da je med premijskimi ponudniki povsem v vrhu (s sedmimi tipi masaže in tremi stopnjami intenzivnosti) – za prednje in (povsem prilagodljive) zadnje sedeže, če to želite.

Zmes tradicionalne elegance in moderne digitalizacije ponuja A8 v notranjosti, kjer ne manjka izbranih materialov, izdelava je seveda na prav takšni ravni

Na zadnjih sedežih je mogoče uživati – v pravem pomenu besede. Le za tiste, ki so precej nad 190 cm, bo za glavo postalo tesno

Navkljub vsemu prestižu je A8 tudi med zavoji prepričljiv, pravzaprav in s pomočjo krmiljenih zadnjih koles tudi nenavadno okreten, kar med tesnimi zavoji daje vtis vožnje kak meter krajšega avtomobila. Obenem je neposrednost volanskega mehanizma dostojna tudi športne limuzine, zato sem se večkrat zalotil, da me je kar potegnilo v zavoje, kjer se ta največji Audi res giblje okretno in lahkotno. Najbolj impresivno se mi je vseeno zdelo sobivanje sodobnega quattro pogona in štirikolesnega krmiljenja, saj je oprijema toliko, da zmore na cesto spraviti prav vsak njutonmeter sile, ne glede na to, kako surovo, kdaj in kako odločno sem pritisnil pedal plina do konca. Svoje seveda doda zračno blaženje z nadzorovanimi blažilniki, ki dobro podpira karoserijo v zavojih, le na zgornji meji sprejemljivega se karoserija resneje podaja. In na uničenih cestah resnično dobro blaži, le 20-palčna platišča z nizkimi boki omejijo kakovost blaženja pri kratkih in zaporednih grbinah (serijska so sicer 17-palčna).

Dolgi in hitri zavoji so področje, kjer je najbolj doma – štirikolesni pogon, krmiljena zadnja prema in vektoriranje navora omogočajo stalno pospeševanje skozi zavoj

Natanko dve toni suhe teže mora gnati šestvaljnik, ki z navorom nima težav, saj bi 600 Nm moralo biti dovolj tudi za bolj izbirčne. Predvsem pa za bolj zahtevne. Gre za eleganten in miren stroj, ki se razdaja zlasti z navorom in elegantno krivuljo. Kjer moč ne igra prevelike vloge. Odločno zmore pognati Osmico, pravzaprav bolj, kot bi si to glede na številke lahko predstavljal. Pri vsem tem me je občasno zmotil le menjalnik, ki je po neki svoji čudni logiki že ob zmernem pospeševanju (kaj šele pri ‘kick downu’) iz zavoja znal prav v vrhu neprijetno presenetiti in namesto, da bi vztrajal ter izkoristil prihajajoč naval navora, prestaviti za eno ali celo dve prestavi navzdol.

O tem, da je med premijci to vrhunski avtomobil, ki poleg vsega prestiža in tehnologije ponuja predvsem dobro umerjeno ravnotežje med dinamiko in udobjem, pač ne gre dvomiti. Ob vsej napredni elektroniki in digitalizaciji življenja na krovu pa se mi zdi, da bodo prstni odtisi na dveh osrednjih zaslonih za nadzor večine funkcij (ki delujejo dobro, vključno z vibriranjem ob dotiku) zagotovo zmotili marsikaterega v tem razredu razvajenega kupca. Če vas zmoti prstni odtis na ekranu, potem pač niste razumeli poslanstva.

Matjaž Korošak

Audi A8 L 50 TDI quattro
TEHNIČNI PODATKI
Motor šestvaljnik, 2.967 ccm, turbodizel CO2 152 g/km Moč 210 kW (286 KM) od 3.750 do 4.000 vrt./min Navor 600 Nm od 1.250 do 3.250 vrt./min Zmogljivosti 5,9 s (0 100 km/h), 250 km/h Teža 2.000 kg (105 kW/tono) Cena 114.020 EUR
Vodljivost - glede na dimenzije
Izdelava
Uporabljeni materiali
Prstni odtisi na zaslonih
Nekaj udobja poberejo 20-palčne pnevmatike
4.5
EVO OCENA