Najmanjši Q je hkrati tudi najbolj okreten in vodljiv. In najmanj terenski od modelov z oznako Q

Kako dramatična gneča je nastala v segmentu kompaktnih križancev, tistih najmanjših, ki spadajo v segment A0 ali vsaj blizu, je jasno že po gneči, ki je nastala v naši 71. številki. Da bi bili tovrstni avtomobili ravno vzor vozne dinamike in zabave, seveda ni mogoče reči. Toda trend jasno kaže, da se stvari spreminjajo in da bodo ti modeli v kratkem dosegli klasične petvratnike (ali hatchbacke) tudi po vozni dinamiki in udobju na cesti. Prav Q2 se zdi na dobri poti …

Čokat in robat videz novega malčka, s prirezanim prednjim koncem in izpostavljenim C-stebričkom.

Q2 v vsakem bolj zaprtem zavoju preseneti s svojo okretnostjo in ubogljivo prednjo osjo.

Bencinski štirivaljnik, ki sem ga lahko preskusil, predstavlja s svojimi 110 kW (150 KM) zgornji srednji del ponudbe in nekako najbolj optimalno verzijo z bencinskim motorjem. Sicer pa je pod njim še litrski trivaljnik (85 kW/116 KM), nad njim še trije TDI-ji – 1,6 s 85 kW (116 KM), ter 2,0 TDI s 110 in 140 kW (150 in 190 KM). Prihaja pa še dvolitrski TFSI (140 kW/190 KM). Seveda s 1340 kilogrami (oziroma 1265 prazen) ni več peresno lahek – sploh glede na dolžino, zato je še najbolj izrazita prožnost in kultiviranost delovanja. Za kaj več se ne ustraši vrtenja, in še precej nad pet tisoč vrtljaji da motor nekaj od sebe. Preseneti – in to pozitivno na cesti, pravzaprav na takšni s slabo podlago. Ravno dovolj dolg hod blažilnikov in vzmeti pomeni enostavno in učinkovito blaženje in pobiranje grbin, čeravno pri ostrejši vožnji zato prednji konec tudi popusti. Ampak zelo zmerno in progresivno, Q2 pa v vsakem bolj zaprtem zavoju preseneti s svojo okretnostjo in ubogljivo, lahkotno prednjo osjo. Čeravno je zadaj poltoga prema (razen pri modelih Quattro, kjer gre za posamično vpetje). Natančen pogled pokaže prilagodljivo krmilno letev, ki odnese bistvo, ostalo doda podvozje, kratka medosna in dobra obteženost elektromehanske podpore. Zato ga je bilo zabavno voziti na zavitih cesticah slovenske Istre, kjer v zavojih voznik zna ceniti tudi dober položaj za volanom, lahkoten in natančen menjalnik, pri čemer je mogoče jasno začutiti vklop vsake prestave. Pa seveda dober pregled navzven in pregovorno ergonomijo. Škoda le, da vsi materiali v kabini niso na ravni znamke; plastični vratni paneli zagotovo ne prispevajo k boljšemu počutju.

V notranjosti pričaka voznika in potnike znano Audijevo okolje. Vključno s povsem digitaliziranimi instrumenti – za doplačilo seveda (770 EUR).

Poleg variabilne krmilne letve, ki je serijska, je moč dokupiti še uravnavane blažilnike (950 EUR), ki delujejo z voznimi programi (Audi drive select, za 330 EUR) in lahko še bolj razširijo uporabnost Q2. Za še več športnosti pa pasivno športno podvozje, ki je nižje za centimeter (260 EUR). No, tega gre vsekakor prej preskusiti, saj znajo biti takšne možnosti preveč resen odmik od nujnega udobja. Sploh v kombinaciji z velikimi platišči (do 19 palcev). Sicer pa ponuja tudi Q2 dolgo vrsto doplačilnih dodatkov, asistenčnih sistemov, možnosti individualizacije z barvanimi dodatki, pa celo vrsto multimedijskih elementov in seveda različne možnosti povezljivosti. Simpatičen avtomobilček torej, kjer bo treba pač precej globoko seči v žep – če želite vsaj spodobno opremo in motorizacijo.

 

Audi Q2 1,4 TFSI
TEHNIČNI PODATKI
Motor: vrstni štirivaljnik, 1.396, turbo CO2: 130 g/km Moč: 110 kW (150 KM) od 5.000 do 6.000 vrt./min Navor: 250 Nm od 1.500 do 3.500 vrt./min Zmogljivosti: 8,5 s (0–100 km/h), 212 km/h Teža: 1.340 kg (82 kW/tono) Osnovna cena: 27.990 EUR
odzivnost prednje osi
homogeno podvozje
določeni materiali v notranjosti
cena dodatkov
4
EVO OCENA