Čvrst in odločen med zavoji

Audi Q5 2,0 TDI Quattro

V pravi smeri so Audijevi inženirji usmerili svoje potenciale pri razvoju druge generacije. Med zavoji je zdaj bistveno bolj lahkoten

fotografije Jure Kralj

Če se vam zdi, da je druga generacija oblikovno preblizu prvi, potem vendarle morate vedeti, da je Audi pri spremembah oblikovalskega jezika precej zadržan. In zato seveda ni čudno, da je tako tudi pri tem kompaktnem športnem terencu. Po drugi strani pa je običajno tudi res, da je pod pločevinasto kožo precej novega. Na srečo tudi v tem primeru …

Oznako kompakten je seveda treba razumeti v smislu odnosa z največjim modelom, ki je skoraj pol metra daljši, toda s 4,66 metra seveda ni majhen. Kljub temu prostorskih presežkov tudi tokrat ne gre pričakovati. Je pa nedvomno prostoren avtomobil, kjer je to prostornost mogoče čutiti zlasti v širini vozniškega prostora, ki gotovo stopnjuje premijski občutek. Tega namreč Audi gradi decentno, smiselno, vendar lahko prepoznavno – z natančno obdelavo notranjosti, s tradicionalnim občutkom za podrobnosti. Seveda gre tudi pri tem modelu za dejstvo, da je spisek opreme (predvsem doplačilne) in materialov zelo dolg, zato lahko zneski osupnejo.

Pri Audiju znajo narediti diskretno in hkrati odlično vozniško okolje.

Seveda – športni sedeži so doplačilni, ampak priporočljivi, saj dobro objamejo telo, še posebej pa ponujajo dobro prilagoditev naklona sedalnega dela ter izvlačljiv podaljšek stegenske opore. In potem se zdi, da si varno in globoko pogreznjen, zagozden v sedežu. Kar je dobro tudi zato, ker je v drugo Q5 res pridobil predvsem tam, kjer ga je v prvo začelo zmanjkovati – med zavoji, na asfaltu, na razgibani regionalki. Ne le, da je do 90 kilogramov lažji, novo je tudi podvozje s posamičnimi vodili spredaj in zadaj, bolj natančen je volanski mehanizem, kjer morda manjka le še progresivna letev.

Kako enostavno se je s tem ‘terencem’ zdaj mogoče odločno zapeljati med zavoji, kako voljno pade v zavoj, zlasti pa – kako ubogljiv je sedaj prednji konec, še posebej ko je treba pospeševati iz zavoja. Tu je vloga pogona Quattro zdaj izrazitejša, saj novi diferencial omogoči, da pri odločnem pospeševanju zadek celo malce ‘oživi’ in z (res blagim) zanosom pomaga krmiliti prednji osi, tako da je podkrmarjenja občutno manj. Zdaj je končno tudi volanski mehanizem oziroma njegova podpora manj izrazita, predvsem v programu Sport, ki se zdi najbolj uravnotežena možnost. Tistega gumijastega, plavajočega občutka pri nizkih hitrostih iz predhodnika ni več … Seveda ni lahkokategornik, kljub izdatni dieti, kar je občutno pri hitrih menjavah smeri, toda za dobre 1,8 tone, kolikor tehta, omogoča res zavidljivo raven agilnosti. Posebno še v primerjavi s predhodnikom (no, saj tudi ta ni bil ravno ‘mrtva krava’). Podvozje se med zavoji dobro upira tej teži, tako da je nagibanja malo. Kako usklajeno je podvozje, pokaže tudi odločno zaviranje – nobenega povešanja prednjega konca, nobene nemirnosti, samo izjemna sila ustavljanja, ki jo lahko voznik ob tem res natančno dozira s pedalom. Vse to ti daje tisti dober, pozitiven občutek zaupanja v avto, tudi ko so hitrosti večje …

Klasično podvozje je sicer res temeljito, čvrsto, ne pa nepopustljivo trdo. Kljub temu znajo prečne in zaporedne grbine potnike zmotiti. Sicer 18-palčne pnevmatike s prijazno višino 235/60 ponujajo nekaj možnosti modeliranja pritiska in tako udobja. Zato je malo manj ostrine na volanu, toda pri tem razredu … Glede na težo in pogona je znan dvolitrski TDI seveda najboljša izbira – morda ne idealna, zagotovo pa optimalna. Vsaj ta s 140 kilovati (190 KM). Ki je na voljo s serijskim dvosklopčnim menjalnikom. Kjer si v programu Comfort včasih vzame kar preveč časa pred križišči, z nadležnim zamikom, če je treba zavreti in hitro pospešiti. Zato pa deluje bliskovito pri pospeševanju …

Matjaž Korošak

 

Audi Q5 2,0 TDI Quattro
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1968 ccm, turbodizel
CO2 145 g/km
Moč 125 kW (170 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor 400 Nm od 1.750 do 3.000 vrt./min
Zmogljivosti 7,9 s (0–100 km/h), 218 km/h
Teža 1.770 kg (79 kW/tono)
Cena 38.090 EUR
Odlična izdelava
Vrhunska ergonomija
Nadzirljive zavore
Občasno nadležen DSG
Teža
Cena dodatne opreme
4
EVO OCENA