Impresivno nenavaden

Audi Q8 50 TDI quattro

Kupejevski športni terenec naj bi premikal meje v svojem razredu. V mnogočem jih tudi čisto zares premika …

fotografija Jure Kralj

Za tiste torej, ki jim je A8 preveč limuzinski, pa bi želeli nekaj bolj vpadljivega. In za tiste, ki jim je Q7 čisto preveč škatlasto terenski. Pa še za vse tiste, ki želijo biti vsaj malce drugačni – znotraj tistega, čemur pravimo premijski razred. Q8 bi torej moral zadeti v polno …

Res je impresivno nenavaden, impresivno velik s svojimi skoraj petimi metri dolžine in dvema širine. Zagotovo pa tudi oblikovno precej svež Audi, kjer sicer vedno zelo striktno sledijo začrtanim oblikovalskim smernicam. In jih oblikovalski odmiki levo in desno ne zanimajo. Toda to je avto za tiste najbolj izbirčne in hkrati za tiste, ki zelo natančno vedo, kaj hočejo in kaj želijo. Tu ima tale Audi kaj ponuditi. Pravzaprav je nesmiselno govoriti, kaj vse zmore ponuditi ter kako dolg je spisek serijske in doplačljive opreme (pa bi bili vseeno presenečeni), ampak če skrajšam – ni je tehnologije, ki obstaja, pa je tukaj ni na voljo. Tisto, kar poznate in poznamo iz superiorne nadlimuzine A8, je Q8 le še nadgradil – z vso prehodnostjo in prilagodljivostjo športnega terenca.

Na daleč svoje mere skriva bolje od večjega brata, še vedno pa gre za skoraj pet metrov dolg SUV.

Kljub temu pa – ko sem enkrat v kabini – in do tja se moram vendarle kar malce dvigniti na prstih, da zadnjica doseže sedež (pa nisem med najmanjšimi), je vse po starem. Popravek – po novem. Gre namreč za filigransko in z veliko ljubezni do podrobnosti urejeno okolje nove generacije največjih Audijev. Kar je seveda odlično. V glavnem. Digitalizirana instrumentna plošča je zdaj že obveza in njena prilagodljivost je razveseljiva, res pa terja nekaj časa in preskušanja, ampak potem voznik to zna ceniti. In majhen ter spodaj prirezan volan morda bolj spada v kak model RS, toda tukaj je vendarle v pravem okolju. Tudi široka konzola in osrednji zaslon (oba) sta enaka, spet – le s komunikacijo z dotikom. In zato je na obeh steklenih površinah pač vedno dovolj (preveč) prstnih odtisov. To je pa del, ki ga izbirčni lastniki ne marajo najbolj in tudi meni se zdi, da mastni sledovi niso najbolj v skladu z urejenostjo in visokokakovostno opremo ter materiali notranjosti.

“To je avto za tiste najbolj izbirčne in hkrati za tiste, ki zelo natančno vedo, kaj hočejo in kaj si želijo.”

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 82)

Matjaž Korošak

Audi Q8 50 TDI quattro
TEHNIČNI PODATKI
Motor šestvaljnik, vrstni, 2.967 ccm, turbodizel CO2 178 g/km Moč 210 kW (286 KM) od 3.500 do 4.000 vrt./min Navor 600 Nm od 2.250 do 3.250 vrt./min Zmogljivosti6,3 s(0–100 km/h), 245 km/h Teža 2220 kg (95 kW/tono) Osnovna cena 83.400 EUR
Impresivnost
Izdelava in materiali
Pogon
Teža
Odzivnost menjalnika
4.5
EVO OCENA