Razumljivo, da je na Q8 nekakšno nadaljevanje zgodbe največjega hišnega športnega terenca, vendar pri Audiju poudarjajo, da je razvoj novinca potekal samostojno in si s Q7 deli le osnovno platformo

Kupejevska zasnova je tudi med športnimi terenci vse bolj privlačna in prodajno uspešna. Strokovnjaki v avtomobilski industriji celo napovedujejo, da bo do leta 2020 v Evropi tržni delež športnih terencev narasel  do 30 ali 40 odstotkov, seveda bo tega deleža predstavljali tudi modeli s kupejevsko padajočo streho. Audijev Q8 je pravzaprav prvi takšen športni terenec pri znamki in zato je upravičeno pričakovati, da mu bodo takšne različice sledile tudi pri manjši modelih.

Novinec v vrstah proizvajalca iz nemškega Ingolstadta je sedem centimetrov krajši v primerjavi s Q7, zato pa za tri in pol centimetra širši in za štiri nižji. Sevda so tudi zato previsi krajši spredaj in zadaj, je bolj čokat, obroba prednje maske je osemkotna, vrata so brez robov nad stekli – kar je obilajno značilnost čistokrvnih kupejev. Serijsko je Q8 opremljen s štirikolesnim pogonom Quattro, ki v osnovi prenaša 60 odstotkov navora na zadnjo os, a se to razmerje glede na potrebe lahko nenehno spreminja. Trenutno ga žene le trilitrski turbodizelski štirivaljnik, ki bo z 210 kW (286 KM) predstavljal tudi prihodnje leto močnejšega izmed obeh ponujenih dizlov – šibkejši bo namreč zmogel 170 kW (231 KM). Prav tako prihodnje leto bosta v ponudbi še dva bencinska agregata z 250 in 310 kW (340 in 422 KM). Logično pa je, da se pripravlja tudi športna različica SQ8, ta bo razvijala 320 kW (435 KM).

Občutek za volanom Q8 je seveda prijeten, prostornost je čutiti v vseh smereh, še posebej v širino. Arhitekturno je podoben največjih hišni limuzini, z dvema velikima zaslonoma z upravljanjem na dotik na osrednji konzoli in digitalno instrumentno ploščo z možnostjo različnih nastavitev prikazov. Menjalnik je seveda samodejni, osemstopenjski, ki deluje predvsem udobno, v programu Sport pa tudi dovolj hitro. V osnovi je podvozje sestavljeno iz vijačnih vzmeti in prilagodljivih blažilcev, za doplačilo pa Q8 ponuja zračno vzmetenje. In tudi pri tem ima kupec na voljo možnost izbirati med klasično, udobno nastavitvijo in športno. Sicer pa zračno vzmetenje omogoča dvigovanje ali spuščanje karoserije v višino do devet centimetrov, največja oddaljenost od tal pa lahko znaša 24,5 centimetra.

Po prvih kilometrih lahko potrdim, da je Q8 s tem motorjem tudi dovolj dinamičen avtomobil, navsezadnje z mesta do stotice pospeši v 6,3 sekunde. Volanski obroč je tudi v osnovni nastavitvi dovolj obtežen in ponuja dober občutek ter pravšnjo  količino informacij o dogajanju pod kolesi. Zaradi omejenega časa vožnje, pa je ostala neizpolnjena želja pa prazni regionalki, da bi vsaj malo lahko ocenil lego na cestišču – navsezadnje Q8 tehta 2,2 tone, četudi je karoserije izdelana iz aluminija. Sem pa zato sedel tudi na zadnjo klopi, ki je vzdolžno pomična za deset centimetrov. Položaj zadnjice na srečo potem ni previsok, izjemno veliko je prostora za noge.

Pri slovenskem uvozniku želijo do konca leta prodati 20 Q8 v polnem letu prodaje med 50 in 60 vozil. Osnovna cena za tega z oznako 50 TDI znaša 83.400 evrov, a kar nekaj je tudi doplačilnih paketov opreme ter dolg spisek dodatkov.