Novi A1, ki te dni prihaja na slovenske ceste, se želi oblikovno na vsak način približati spominu na legendarni reli model Sport Quattro, s katerim je Audi postavil športne mejnike

No, druga generacija Audijevega malčka seveda nima nobenih resnih športnih ambicij, toda oblikovalci v Ingolstadtu so vseeno povzeli nekaj potez, s katerim so želeli obuditi spomin na legendo skupine B, s katero je Audi v osemdesetih dvakrat osvojil naslov svetovnega prvaka v reliju. In prvi povsem izkoristi potencial štirikolesnega pogona.

Zdaj je spomin na ta model (na žalost) le še navdih za oblikovalski oddelek, ki je nekaj stilskih elementov spretno vključil v drugo generacijo modela, s katerim je Audi 2010 stopil razred nižje (poglejte režo nad masko). Takrat še tri- in petvratni model ni bil ravno prodajna uspešnica, so jih pa v vseh teh letih prodali kakšnih 1500. Zdaj je čas za mnogo bolj hrabro in sodobno izrisanega naslednika, ki jasno cilja na mlajši klientelo, zavoljo slabe prodaje trivratnega modela, pa je novinec na voljo le v petvratni izvedbi.

Tehnično je A1 sorodnik novega VW Pola in Seatove ibize, gre torej za model na platformi MQB A0. Je pa za 56 mm daljši od predhodnika (4,03 m), hkrati je nekaj nižji. Tudi previsi so krajši, saj je medosna daljša za dobre 4 centimetre. Z vsemi temi merami pa je zrasel tudi prtljažnik in sicer za 65 litrov (skupaj 335 l). Tudi v tem primeru gre za posamične McPhersonove obese spredaj in poltogo premo zadaj, podvozje je mogoče izbirati – športno, prilagodljivo ali pa serijsko (ki je vsekakor čvrstejše in temeljitejše od tistega pri Polu). Tudi platišča so lahko do velikosti 18 palcev, lastnik bo lahko prilagodil še cel kup elementov – najbolj opazne so barven kombinacije karoserije in strehe, pa ohišja ogledal, pragov, …

Podobno tudi v notranjosti, za katero pa trdijo, da je najbolj športna v svojem segmentu. To boste seveda ocenili sami, dejstvo pa je, da gre za najbolj svežo in originalno Audijevo notranjost. S presenetljivo dovolj prostora, dobro izdelavo in nekaj materiali, ki nekako ne dosegajo Audijevega standarda (vratne obloge). Na armaturni plošči prevladujejo digitalni merilniki (200 eur) in velik osrednji zaslon – lahko je 8,8 palčni serijski ali 10,1 palčni (za doplačilo ca 2000 eur, le da voznik dobi še navigacijo MMI Plus, …).

Med tremi motorji je mogoče izbirati in med njim, kot ste lahko ugotovili, ni dizlov. Trenutno je na voljo le litrski trivaljnik s 85 kW (115 KM) z oznako 30 TFSI, ki je dovolj živahen in odločen za mestno vožnjo. Kmalu se mu pridružita še oznaki 25 in 35. Prvi zmore 70 kW (95 KM), drugi 110 kW (150 KM), gre pa za 1,5 litrski štirivaljnik. Najmočnejši bo dvolitrski štirivaljnik, ki na primer v VW Polu poganja verzijo GTI in zmore 147 kW (200 KM).

O kupu vozniških in varnostnih asistenčnih sistemov ne velja izgubljati besed, saj je na voljo praktično vse, kar ta trenutek kaj pomeni, vključno s parkirno avtomatiko in radarskim tempomatom, ki omogoča zaviranje do popolne zaustavitve. Je pa res, da je večino teh na voljo za doplačilo. Tik pod dvajsetimi tisočaki je vstopna cena za novega Audija, z 1,5 litrskim motorjem, boljšim od dveh paketov opreme ter nekaj dodatki, pa se lahko približate ceni 30.000 evrov.