Berlingo XL!

Berlingo Feel XL BlueHDi 130

Podaljšana različica Berlinga ima prednost, ki je bila v domeni velikoprostorcev in velikih športnih terencev – 7 sedežev

fotografije Jure Kralj

Iz oznake opreme je jasno razvidno, da XL pomeni nekaj večjega. Zato je Berlingo s to oznako za 35 centimetrov daljši od klasične različice – no, klasična različica je takšna kot Peugeotov Rifter. Berlingo in Rifter sta namreč dvojčka, ne prav enojajčna, a zunanje dimenzije, platforma in kar nekaj oblikovnih potez v notranjosti sta jima skupna. Navsezadnje je tudi Rifter naprodaj v podaljšani različici. 

Tudi v Berlingu je preveč očitna trda plastika v notranjosti.

Pri tem ne gre le za podaljšan zadnji previs, tudi medosna razdalja z 297 centimetri je 19 centimetrov daljša kot pri krajši različici. Je pa res, da za potnika spredaj in tiste v drugi vrsti zato ni nič več prostora. Je pa lahko ta avtomobil opremljen z dvema dodatnima sedežema v tretji vrsti s preklopnim naslonom. Zanju je treba doplačati 950 evrov in sta za ta denar tudi vzdolžno pomična. Ob zloženih naslonih obeh sedežev v tretji vrsti meri prtljažnik kar 850 litrov; s tako prostornim prtljažnikom bi bilo tudi pri nas doma pred odhodom na morje manj napetosti. Sicer se mi zdita sedeža v tretji vrsti bolj zasilne narave, pač zaradi res omejene prostornosti in predvsem oteženega dostopa do njiju, saj sedeži v drugi vrsti žal niso vzdolžno pomični (niti naslonjala nastavljiva). Zato dostop do tretje vrste za odraslega potnika predstavlja nekaj plazenja, obilo sklanjanja in še kaj podobnega drugim gimnastičnim podvigom. 

Za volanom tega Berlinga občutek ni tipično citroënovski. Je nekako manj avantgarden kot v kakšnem C3 in morda bliže znamki Peugeot, ki odseva več minimalizma. Pravzaprav je takšen kot v avtomobilu, ki ga vidite na desni strani, torej v Rifterju. V Berlingu tudi ni zgoraj in spodaj prirezanega volanskega obroča, a ga niti nisem pogrešal. V obeh testnih vozilih se je vrtel 1,5-litrski turbodizel. Resda je podaljšani Berlingo za 184 kilogramov težji, a bistvene razlike med pospeševanjem ni opaziti. Zaradi daljše medosne razdalje bodo potniki v drugi vrsti lahko spoznali, da Berlingo pri premagovanju kratkih grbin zagotavlja več udobja kot Rifter, a ne zaradi tega, ker je Citroën, pač pa, ker so sedeži bolj oddaljeni od zadnje osi in zavoljo dodatne teže pri očitno enako nastavljenih blažilnikih in vzmeteh (tako vsaj pravi subjektivni občutek). Nagibanja karoserije je nekaj več kot pri krajši različici, dinamika je pričakovana, ravno tako kot tudi zvočna zatesnjenost, ki ni na ravni limuzin in večine velikoprostorcev. Pa tudi pri porabi goriva kakšnega večjega odstopanja nisem opazil, torej se giblje okoli šest litrov na sto prevoženih kilometrov. 

Oznaka XL pomeni podaljšano različico. Čeprav je njegova zunanjost zanimiva in mladostno oblikovana, pa je zadnji del avtomobila nesorazmerno raztegnjen.

Morda je podaljšani Berlingo bolj kot velikim družinam s šestimi ali celo sedmimi družinskimi člani namenjen taksistom, ki morajo občasno prepeljati pet ali šest potnikov. Za obrtnike in družine se mi zdi bolj smiselna podaljšana različica brez dodatnih dveh sedežev (tudi zavoljo bolj prijaznega podvozja), morda celo s samodejnim menjalnikom, s katerim je enako motoriziran Berlingo za slaba dva tisočaka dražji.

Sebastijan Zorenč

Berlingo Feel XL BlueHDi 130
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.499 ccm, turbodizel CO2 116 g/km Moč 96 kW (130 KM) pri 3.750 vrt./min Navor 300 Nm pri 1.750 vrt./min Zmogljivosti 11,5 s (0-100 km/h), 184 km/h Teža 1.540 kg (62 kW/tono) Cena 21.800 EUR
+
zanimivo oblikovana zunanjost in ogromen prtljažnik
-
dostop do tretje vrste ni prav enostaven
3
EVO OCENA
Preberite tudi
Močnejša in bolj povezljiva