Avtomobilski salon na Dunaju sicer ni med največjimi – zagotovo pa je prvi v letu. Z nekaj osupljivimi novostmi še pred Ženevo.

Regionalni saloni postajajo uspešna protiutež velikim (in strahotno dragim) mednarodnim salonom. In v tej razlagi gre razumeti tudi uspeh tistega na Dunaju, ki je sredi januarja postregel z nekaj bleščečimi premierami, običajno rezerviranimi za največje salone. Zakaj prav Avstrija? Ker je avtomobilska branža veliko močnejša, kot si lahko mislite – kar 11 odstotkov BDP-ja namreč prispeva, 15 milijard evrov gre na ta račun v državno blagajno in okoli 450.000 ljudi je neposredno in posredno zaposlenih v tej panogi. Izdelajo več kot 250.000 avtomobilov, v tovarnah pa še približno 2,2 milijona motorjev in menjalnikov.

Na desetine uspešnih dobaviteljev deluje v Avstriji, mnogi imajo tam svoje tovarne, cel kup je raziskovalnih institucij. Na prvem mestu je seveda avstrijsko-kanadski velikan Magna, s sedežem v Gradcu, potem so tu še inštitut in proizvajalec motorjev AVL, pa BMW in Opel s tovarnami motorjev, specializirani dobavitelji drugega reda, kot so Mahle, Knorr, Sebring, Remus, proizvajalec motorjev BRP Rotax, pa proizvajalci komponent, kot na primer Bosch, Delphi, Samsung SDI …

Letos so razstavljavci pripeljali okoli 400 modelov, kar dve svetovni premieri in dve evropski sta bili najavljeni, mnoge avstrijske (menda kar 31) pa so bile za redke slovenske obiskovalce 10. salona še kako zanimive. Zanimivo, da si je Škoda izbrala Dunaj za svetovno predstavitev prenovljene Octavie, ki je dobila povsem nov prednji in dodelan zadnji del. Odslej bo Octavia, ki bo pri nas na voljo v kratkem, prepoznavna po deljenih žarometih z LED-tehnologijo dnevnih luči in širšo masko. Poleg novih materialov bo v notranjosti na voljo posodobljen osrednji zaslon z novim infotainment sistemom ter sistemom Škoda Connect, ki omogoča tudi dostop do avtomobila na daljavo, klic v sili, komunikacijo s servisno službo … Druga svetovna novost je prenovljen Seatov Leon, kompaktna uspešnica španske znamke (o kateri smo obširno pisali), ki je dobila posodobljen ‘obraz’ z LED-dnevnimi lučmi in večjo masko, hkrati pa močnejši 1,6-litrski motor TDI in vstopni bencinski trivaljnik z litrom prostornine. In še močnejšo različico Cupra – s štirikolesnim pogonom.

Kot evropsko novost gre šteti Minijevega countrymana, ki seveda nastaja v – Avstriji. Minijev terenec je zdaj dolg 4,3 metra, ponuja pa vzdolžno pomično zadnjo klop, številne nove sisteme, motorje, štirikolesni pogon All4 – prvič pa je na voljo tudi kot priključni hibrid. Le nekaj dni po svetovni salonski predstavitvi v Detroitu je zastor padel tudi s težko pričakovane nove BMW-jeve serije 5 (o kateri lahko že berete na straneh revije), ki naj bi po povezljivosti prevzela vodilno vlogo v segmentu, 35 let po prvem modelu te serije. Sodobni motorji (z najmočnejšim 550iXdrive) sodijo zraven, ravno tako kot izpopolnjeno posamično vpetje, vodeno blaženje, aktivni stabilizatorji in cela paleta asistenčnih sistemov – tudi za delno avtonomno vožnjo.

Od zelo svežih in zanimivih modelov, ki bodo sčasoma na voljo tudi pri nas, ogledali pa si jih boste lahko (vsaj večino) tudi na salonu v Ljubljani (konec marca, več o tem v članku na sosednji strani!), gre izpostaviti Audijev SUV Q5 druge generacije, ki je zdaj lažji in večji, pa Fordovega novega malčka Ka+, ki je poslej manj obel in nižji, večji in preprosto bolj – zrel. Nova Honda Civic, tudi kot limuzina, je zanimiv model, tudi zavoljo nove generacije motorjev in (spet) posamične zadnje preme. Eden salonskih levov je bil gotovo Lexusov veliki kupe LC500 z desetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Tudi Mercedes in AMG sta blestela – prvi sicer še brez E coupeja, zato pa z različico ALL-Terrain, drugi z izjemnim roadsterjem AMG GT C. Maseratijev prvi SUV Levante je bil paša za oči, Ferrari pa se je odrekel salonu na Dunaju. Tudi Nissan je že pripeljal svojo novo Micro (tudi ta model smo vozili), tokrat brez nadaljnjega oblikovalsko več kot prijetno presenečenje. SUV-ofenzivo nadaljujejo pri Peugeotu s 5008, Renault pa je v Avstriji že predstavil tudi novo generacijo 4,67 metra dolgega Koleosa.