Udoben in kakovosten, pogrešamo pa…

BMW 520d Touring Xdrive

Kaj pričakovati od velikega družinskega kombija? Zagotovo obilo udobja. In če je to kombi iz BMW-ja? Tudi vozno dinamiko. Pa ta Petico zmore oboje?

fotografije Jure Kralj

Zadnja generacija bavarske Petice je s 494 centimetri res velik avtomobil – kot poslovna limuzina ali kot družinski kombi. Pod oznako 520d se skriva drugi najšibkejši turbodizel oziroma raje srednje zmogljiv dvolitrski turbodizel. K temu je treba dodati še štirikolesni pogon Xdrive in osemstopenjski samodejni menjalnik – njegovo učinkovitost dokazuje tudi podatek o pospešku z mesta do stotice, saj je za dve desetinki hitrejši kot s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

 

Velika je Petica, zato bo družinske potrebe zadovoljila, hkrati pa tudi kot potovalnik služila za udobna poslovna potovanja

Ni treba biti avtomobilski guru, da že na prvih kilometrih vožnje spoznaš, kaj Petica zares ponuja. V prvi vrsti je to seveda udobje za potnika spredaj in/ali tiste zadaj. O položaju za volanom seveda ravno tako ni treba izgubljati besed, ker bodo tako rekoč idealnega idealnega našli nižje-, srednje- in visokorasli vozniki. Udobna, prav široka in z dolgim sedalnim delom sta oba prednja sedeža, celotna notranjost pa je s paketom opreme Luxury Line (3.470 evrov) začinjena z lesenimi oblogami in posebnim prešitim usnjem, obilo kroma pa dodaja zunanjosti poseben šarm.

Notranjost je v slogu hišnih oblikovalskih smernic. Oprema Luxury Line poskrbi za več prestiža in prijetnega občutka v notranjosti ter več markantnosti na zunanjosti

Testna Petica je bila nadgrajena še z drugimi doplačljivimi dodatki, med katerimi bi izpostavil predvsem sistem prilagodljivega delovanja blažilnikov glede na izbran vozni program (3.923 evrov). V samodejnem načinu namreč podvozje resnično dobro, harmonično deluje. Celo v voznem programu Sport udobno premaguje slabši asfalt pod kolesi, morda celo nekoliko premehko, kar je opaziti le ob odločnih vstopih v zavoj. Edina slaba točka je program Comfort, saj povzroča preveč vzdolžnega nihanja karoserije, ki je lahko pri premagovanju hitrostnih ovir celo moteče. Zdi se mi, da bi ta program lahko pri BMW-ju v celoti izpustili, saj prilagodljiv (Adaptive) deluje dovolj udobno, celo do te mere, da sem se vprašal, ali res sedim za volanom BMW-ja, znamke, ki obljublja predvsem dinamičnost. Čeprav je lega tudi med ovinki dobra, pa vseeno za BMW-ja pogrešam, vsaj v programu Sport, več čvrstosti delovanja podvozja. Pri večjih obremenitvah in višjih hitrostih je celo nekoliko preveč popustljivo, tudi volanski obroč bi lahko bil bolj obtežen, če že ne nekoliko neposrednejši. 

Kromirane reže na bokih so del paketa Luxury Line

Pogonski agregat je seveda sodoben, s povprečno porabo 7,6 litra za tako velik avtomobil tudi povsem v okvirih pričakovanj. Vseeno je treba vedeti, da Petica touring tehta dobrih 1,7 tone, kar tudi ni zanemarljivo malo. Turboluknja v spodnjem območju vrtljajev se kaže pri nenadnem speljevanju, sicer pa za dizla motor vleče precej enakomerno do približno 3.500 vrtljajev v minuti. Pospeševanje se sicer ne zdi surovo in bliskovito, četudi tovarniški podatek govori, da ta Petica ni noben počasnež. V tako velikem in zvočno dobro zatesnjenem vozilu je ta občutek pač varljiv, kar je prednost in ne slabost. Skratka, Petica je v prvi vrsti udoben avtomobil, kakovostno izdelan, a za volanom znamke z vijakom vendarle pogrešam vsaj kanček več vznemirljivosti, dinamike.

Sebastijan Zorenč

BMW 520d Touring Xdrive
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm, turbodizel CO2 114 g/km Moč 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrt./min Navor 400 Nm od 1.750 do 2.500 vrt./min Zmogljivosti 7,8 s (0–100 km/h), 225 km/h Teža 1.735 kg (81 kW/tono) Cena 61.850 EUR
Reader Rating1 Vote2.45
Prostornost in poudarjeno udobje podvozja
V voznem programu Sport je podvozje skoraj preveč popustljivo
4
EVO OCENA