Sproščena vožnja s (pre)pogostimi postanki

BMW 530e xDrive

Je zasnova priključnega hibrida le korak k znižanju flotnih izpustov ali v resnici uporabna tehnologija? V praksi verjetno oboje

fotografije Jure Kralj

BMW-jeva serija 5 ni več novost in zato bodo tokratne vrstice osredotočene predvsem na pogonski sklop in smiselnost tega. Saj veste, da gostilniška prerekanja morda dobijo novo dimenzijo.

Na kratko le opis pogonskega sklopa, ki ga sestavljata bencinski štirivaljnik z močjo 135 kW (184 KM) in 83-kilovatni elektromotor s kar 290 Nm navora, ki je nameščen znotraj osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Sistemska moč znaša 185 kW (252 KM) in 420 Nm. Na papirju vsekakor dovolj tudi za pet metrov dolgo limuzino, ki tehta dva stotaka več kot podobno zmogljiva sestrska različica 530i. A baterije in e-motor pač terjajo svoj davek. Tudi na področju uporabnosti, saj je prtljažnik s prostornino 410 litrov manjši za 120 litrov. Paket baterij je tokrat mesto našel pod zadnjimi sedeži, a se je v dnu prtljažnega prostora znašel rezervoar goriva. Ta sprejme skromnih 40 litrov, kar je za daljše poti težko sprejemljivo.

Navzven je priključno-hibridno različico petice skoraj nemogoče ločiti od klasičnih izvedb. Še posebej s paketom M, ki nekako ne sovpada z domnevno zeleno tehnologijo pogona.

Še posebej pri avtocestnih hitrostih, ko je poraba goriva v povprečju približno devet litrov. Vprašanje je torej, kaj so prednosti tega pogonskega sklopa. S polno baterijo je mogoče v zimskih mesecih prevoziti od 25 do 30 kilometrov, saj je gretje v mrazu zunaj pravi sovražnik vsake baterije. Doseg se zmanjša tudi, če se vmes znajdejo avtocestni odseki. Razumljivo in pričakovano.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 86)

Peter Zorenč 

BMW 530e xDrive
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, turbo Elektromotor sinhroni CO2 47-57 g/km Sistemska moč 185 kW (252 KM) pri n. p. vrt./min. Navor 420 Nm pri n. p. vrt./min. Zmogljivosti 6,2 s (0-100 km/h), 235 km/h Teža 1845 kg (100 kW/tono)
+
udobje
kakovost materialov v notranjosti
-
skupni domet
električni domet
cena
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Skandinavsko hladen