Odličen med semaforji, kaj pa med zavoji?

BMW i3s

Tole je najnovejše bavarsko orožje na področju elektrifikacije. Osupljiv pospešek v tišini … Je to dovolj?

fotografije Jure Kralj

Samo ekološke floskule in brezstresna tišina, pa morda še kak brezplačni parkirni prostor električnih avtomobilov seveda ne bodo spravili na vrh lestvice poželjivosti pri tistih, ki jim je še kaj do voznih lastnosti in zabave med vožnjo. Če se tega ne zavedajo pri BMW-ju, potem je stvar itak zgubljena. No, razmišljanje gre v pravo smer. I3 seveda ni več nov avtomobil, toda ravno zaradi takšnih voznikov so mu dodali še novo različico. Ki bi tehtnico lahko nagnila v drugo smer …

Ključnih stvari sicer pri BMW-ju niso spreminjali, je pa dejstvo, da je S pripel na vrsto s prenovo karbonskega malčka, ki mu je itak prinesla kar nekaj izboljšav na področju pogonskega sistema (in večjo baterijo). No, S pa je k vsemu dodal še večja kolesa (pazite – 20 palcev, kar ni vedno kul, ampak o tem pozneje), pa obrobe blatnikov, kolotek so razširili za dva cm na vsaki strani, za centimeter nižje podvozje in čvrstejše vzmeti. Z malo brkljanja po močnostni elektroniki so BMW-jevi inženirji sprostili nekaj dodatne moči – zdaj zmore namreč i3s deset kilovatov več moči (135 namesto 125 oziroma 184 KM namesto 170 KM).

S je dobil kar nekaj dodatkov, dvobarvna karoserija in črna platišča (lahko) sodijo zraven. Zadnja vrata se nepraktično odpirajo navzven. Zakaj, je jasno samo oblikovalcem v Münchnu.

Ja, številke, ki ga spremljajo, so že zgovorne: 6,9 s do 100 km/h. Bi kar verjel. Serijskega i3 sicer nisem vozil, verjamem pa, da je razliko 0,4 s komaj občutiti. Toda silino in predvsem skoraj trenutno eksplozijo navora, ki neusmiljeno žveči zadnje pnevmatike, je pri tem modelu mogoče še kako čutiti! Oh, kako prepričljivo potlači telo v (odlične) športne sedeže, ko pritisnem na pedalko plina, kako odločno pospešuje in pospešuje in … zdi se, da se sploh noče ustaviti, tako zelo strma in ravna je krivulja navora! Vse skupaj deluje še toliko bolj strašljivo in skoraj nadzemeljsko, ker razen oddaljenega žvižganja elektromotorja in šuma pnevmatik voznik nima nobene druge čutne zaznave strmega naraščanja hitrosti – le avto, ki je bil daleč spredaj, je zdaj tik pred odbijačem! Zavore so na srečo morilsko učinkovite in S se ustavi skoraj v trenutku. Ampak to seveda ni bistvo, saj regeneracija ne uspeva požeti vsaj nekaj od izgubljene kinetične energije.

Med zavoji je izredno okreten in predvsem blazno agilen, ko je treba pospešiti iz nizkih hitrosti.

No, za optimalno rabo regeneracije je potrebno kar nekaj prakse, saj je intenzivnost mogoče modulirati le s pedalko plina, takoj in popolnoma sproščena pomeni skoraj odločno zaviranje. Neugodno. No, verjetno se še spomnite, da ima tale BMW motor in pogon na zadnji osi, ampak razen izjemoma je to težko opaziti in občutiti. Tudi 270 njutonmetrov (20 več od serijskega), s katerimi obremenjuje zadnji kolesi elektronika, tako učinkovito nadzoruje, da je oprijem tudi na vlažni podlagi izjemen. Četudi je širina zadnjih pnevmatik ‘le’ 195 …

Seveda pa teža, kratka medosna in višina vozila poberejo svoj davek pri podvozju. Hod vzmeti in blažilnikov je kratek, vzmeti so čvrste, 20-palčne pnevmatike z višino 50 tudi niso vzor mehkih bočnic. Zato je lahko vožnja po uničenih mestnih ulicah skoraj mučenje, večja obremenitev pa le malo omili trdoto vzmeti. Povedano drugače – dokler je asfalt gladek, je i3s zabaven tudi med zavoji, z izredno malo nagibanja in voljno prednjo osjo ter dovolj neposrednim volanskim mehanizmom. Že na malo bolj uničeni vaški cesti pa postane živčen in skoraj poskakujoč malček, ki ga je polna cesta.

Skratka – od semaforja do semaforja je tole uničujoče orožje tudi za bolj resne igrače. Na polikani regionalki bo še vedno zabavno hiter in predvsem okreten, na razdrapani podlagi pa hitro trči ob skrajne meje podvozja. Sicer pa je vožnje po regionalki treba vzeti z dobro mero previdnosti, saj je kakšnih 200 kilometrov še moč doseči, ob zimskih temperaturah pa še kakšnega manj. Potem pa na hitro polnilnico …

Matjaž Korošak

BMW i3s
TEHNIČNI PODATKI
Motor elektromotor CO2 0 g/km Moč 135 kW (184 KM) Navor 270 Nm Zmogljivosti 6,9 s (0–100 km/h), 160 km/h Teža 1365 kg (99 kW/tono) Osnovna cena 45.200 EUR (–7.500 EUR državne pomoči)
Nadzemeljski pospeški v tem razredu
Izdelava in materiali
Prostornost spredaj
Čvrsto in nepopustljivo podvozje
Samomorilska vrata zadaj
Agresivna regeneracija
4
EVO OCENA