Nova serija 5 je varčnejša in bolj prefinjena ter obljublja več veselja v vožnji. Pa zmore to dokazati tudi v praksi?

Že pet minut zatem, ko sedem za volan nove BMW-jeve serije 5, ta vozi sama. To ima dva učinka: prvi je navdušenost vse do stanja zmedenosti, drugi je depresivnost. V bližnji prihodnosti nas avtomobili ne bodo več potrebovali in ljudje, kot ste vi in jaz, bomo povsem odveč.

Sedma generacija serije 5 z oznako G30 premore toliko asistenčnih sistemov, da je od avtonomne vožnje oddaljena le še nekaj korakov. Ko je treba, zmore samodejno zavirati, na avtocesti zavijati in izvesti odličen manever menjave pasu, če to od avtomobila zahtevate.

To s perspektive Evo magazina ni ravno najbolj obetavno izhodišče, pa čeprav zmore prisilno polnjeni trilitrski vrstni šestvaljnik iz različice 540i pri hladnem zagonu poskrbeti za dobršno mero teatralnosti. S kilometri ta namreč vse bolj tone v pozabo in glede na dimenzije, ‘Petica’ je namreč zrasla v vse smeri, se voznik počuti odtujeno kot še nikoli doslej. Lahko bi to povedal drugače in rekel, da je avtomobil izjemno prefinjen. Na tem področju namreč postavlja standarde, vendar se ni mogoče izogniti trditvam projektnega vodje za vozno dinamiko Alberta Maierja, da se z novincem vračajo k vozniškim užitkom preteklih modelov. Pričakovanja so zato zelo visoka.

Resda je G30 dimenzijsko precej večji avtomobil in ponuja v kabini izdatneje odmerjen prostor, vendar je od različice F10, ki je na odhodu, lažji za stotaka. Pa čeprav snovalci v tem primeru niso posegli po ogljikovih vlaknih kot v primeru serije 7. Namesto tega so uporabili različne materiale, kot so aluminij za vrata prtljažnika, titan za izdelavo okvirja armaturne plošče …

Tudi nova platforma z oznako F7 ponuja znano vpetje s trikotnimi vodili spredaj in večtočkovno vpetje zadaj z različnimi vrstami blaženja. Običajne različice so opremljene s pasivnim blaženjem. To je enako tudi različicam s športnim paketom M, le da je v tem primeru trebuh avtomobila za centimeter bliže tlom. Vse ‘Petice’ je seveda mogoče opremiti tudi s prilagodljivimi blažilniki, medtem ko sistem Adaptive Drive vključuje še aktivna stabilizatorja, ki togost prilagajata s pomočjo elektromotorja, nič več hidravlično kot pri predhodniku. Pa je tukaj še doplačljivo aktivno štirikolesno krmiljenje, pri čemer se zmoreta zadnji kolesi obračati do tri stopinje.

Na polno je mogoče začeti pospeševati že zelo zgodaj po vstopu v ovinek, ‘Petica’ pa se brez pometanja izstreli proti naslednji ravnini.

Starih navad se je težko znebiti, zato najprej pograbim ključe že omenjene bencinske različice s trilitrskim strojem in 250 kW (340 KM), vendar tokrat s pogonom le na zadnji kolesni par. Seveda je na voljo tudi štirikolesni pogon xDrive, ki si ga je mogoče omisliti ne glede na izbrani motor. Ročni menjalnik je mogoče dobiti zgolj v kombinaciji z različico 520d, medtem ko so vsi ostali serijsko opremljeni z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Hitro je jasno, da je 540i zelo zmogljiv avtomobil, ki do 100 km/h pospeši v 5,1 sekunde oziroma še tri desetinke hitreje, če se odločite za štirikolesni pogon. V načinu delovanja Sport je odzivnost motorja na dodajanje plina takojšnja, prestavljanje menjalnika pa skoraj brez prekinitve.

Pa vendar to ni najzabavnejša ‘Petica’ v ponudbi. Zvok je nekako bled in monoton, podajanje moči skoraj nadležno enakomerno in domala kruto bi ga bilo primerjati z odličnimi atmosferskimi vrstnimi šestvaljniki iz preteklosti. V resničnem svetu ni veliko hitrejši od 530d, zato pa zelo rad ‘pogleda v kozarec’. V bencinskem smislu, seveda.

Zdi se celo, da je bila prav različica 530d ta, ki so ji inženirji namenili največ pozornosti. S pomočjo BMW-jevega tako imenovanega sistema SYNTAK (Synergy Thermoacoustic Capsule) za zmanjševanje hrupa je turbodizel prefinjeno uglajen in tih pri nižjih vrtljajih, pri večjih obremenitvah pa se oglasi z globokim in ušesu prijaznim zvokom, ki je tako značilen za vrstne šestvaljnike. Ob tem s 195 kW (265 KM) in 620 Nm nikoli ne deluje podhranjeno in vedno poskrbi za suvereno pospeševanje. Samo za primerjavo naj povem, da požene ‘Petico’ do 100 km/h v le 5,4 sekunde.

Krmiljeni zadnji kolesi dajeta občutek krajše medosne razdalje, zato zmore G30 dobro prikrivati izdatne zunanje mere. Električno podprt volanski mehanizem je eden najboljših v BMW-jih doslej, saj je v udobnem načinu delovanja lahkoten, a vseeno natančen, in voznik kar nekoliko pozabi nanj, medtem ko v športnem načinu ponuja dobro obteženost. Vsi testirani modeli, ki jih imamo priložnost zapeljati, so opremljeni s prilagodljivimi blažilniki, vendar so 19-palčna platišča (in ustrezno trdi boki pnevmatik) kriva, da se kratke in izrazitejše grbine v obliki tresljajev občasno prenesejo v notranjost. Različica 530d xDrive, ki je postavljena na za palec manjša platišča, tovrstnih težav nima in ponuja izjemno mero udobja.

Na razmočeni in zaviti gorski cesti se opozorilna lučka za nadzor zdrsa ne prižge niti enkrat, zahvala pa gre štirikolesnemu pogonu, ki mu preglavic ne povzroča niti 620 Nm navora turbodizla. Zanimivo je tudi, da je volanski mehanizem v kombinaciji s pogonom xDrive bolj pristen. V srednje hitrih zavojih je oprijem s štirikolesnim krmiljenjem presenetljivo dober in na polno je mogoče začeti pospeševati že zelo zgodaj po vstopu v ovinek. Pri tem se ‘Petica’ brez pometanja izstreli proti naslednji ravnini. Premagovanje kilometrov je učinkovito, vendar nič kaj vznemirljivo. Razumljivo, ko pa je govora o povsem običajni seriji 5.

A glede na vso prefinjenost, zmožnost sproščene vožnje na daljših poteh in nasploh kakovost zmore v kakšni zanimivi kombinaciji ovinkov na obraz voznika vseeno narisati nasmeh. Če k temu dodam še multimedijski vmesnik iDrive, ki je najbolj posrečen v tem segmentu, in vso ostalo tehnološko kramo, potem je ta zadnja inkarnacija serije 5 povsem na vrhu razreda.

Morda pa ima gospod Maier vseeno prav. In najbolje je, da je to resnično dobro izhodišče za prihajajoči model M5.

BMW 530d xDrive
Tehnični podatki
Motor: vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm, biturbo dizel
CO2: 128 g/km
Moč: 195 kW (265 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 620 Nm od 2.000 do 2.500 vrt./min
Pospešek: 0–100 km/h 5,7 s
Hitrost: 250 km/h (el. omejitev)
Teža: 1.715 kg (114 kW na tono)
Cena: 65.767 EUR
Izjemna prefinjenost
Lahko obvladljive zmogljivosti
Voznik je premalo vpleten
Manjka mu osebnosti
3
EVO OCENA