Samosvoj v poplavi terencev

BMW X2 Xdrive20d M Sport

Je krajši od X1 in tudi bistveno bolj zanimiv kot X1. Predvsem pa zmore zadovoljiti potrebe po individualnosti v tej poplavi športnih terencev

foto Jure Kralj

Že pri izbiri paketa opreme je individualnost temeljito izražena. V serijski opremi prednji odbijač z masko ni nič posebnega, v opremi M Sport je podoba že resno prepričljiva, pri paketu M Sport X resno športna. Boki so napihnjeni, zadek pa kaže posrečen kompromis med sodobnim oblikovalskim slogom terencev in športnih kombilimuzin. Po bočni silhueti sodeč pa nikakor ne prepoznam kupejevsko padajoče strehe z zadkom, kot to izraža X4. Pri BMW-ju namreč za X2 poudarjajo, da je to SAC (Sport Activity Coupe). Sami pa presodite, če si v kratici zasluži C kot coupe.

Če sem pri BMW-ju vajen, da sosledje številk pomeni tudi sosledje velikosti modelov, potem to pri X2 ne drži. Je namreč kar osem centimetrov krajši od X1 pa tudi pet nižji – zadnjica voznika je namreč za dva centimetra bližje asfaltu kot pri X1. To le potrjuje, da ima platforma skupni imenovalec z modeloma X1 in serije 2. V dolžino tako meri 436 centimetrov in je tipičen konkurent Audijevemu Q3 in Mercedesovemu GLA. Ampak z bistveno manj terenskimi geni …

Je že treba priznati, da X2 po zunanjosti izstopa od konkurence, pa tudi od svojih sorodnikov. Prepriča tudi z vozno dinamiko, četudi je težišče višje kot pri limuzinah ali kombilimuzinah.

V notranjosti je hitro spoznati kakovostno izdelavo z natančno obdelavo spojev in zaključkov na armaturni plošči. Ob tem navdušujejo tudi kakovostni materiali, ki le potrjujejo, da X2 sodi v razred premijcev. Analogna instrumentna plošča z dvema velikima merilnikoma ter osrednja konzola sta tipično BMW-jevska, zato sem pri tako modnem, pa tudi oblikovno izstopajočem avtomobilu pričakoval nekaj več oblikovalske kreativnosti predvsem pri obeh merilnikih pred mojimi očmi. Sicer za volanom res ne najdem posebnih slabosti, še manj napak, saj se mi zdi delovni prostor zelo urejen, celo prostoren. To pomeni udoben ter čvrst sedež z dovolj ledvene in podaljškom stegenske opore. Vrtljivo stikalo se mi zdi še zmeraj najboljša rešitev za enostavno brskanje po multimedijskem sistemu, prav tako je od njega ločeno upravljanje s klimatsko napravo.

Notranjost je urejena, za to dolžino tudi prostorna. Vendar je v testnem avtomobilu kar nekaj dodatkov, ki ceno dvignejo krepko nad 50 tisočakov.

Četudi po zunanjih merah X2 sodi v spodnji srednji avtomobilski razred, je na zadnji klopi več prostora za kolena, kot bi to pričakoval. Je pa res, da ergonomija zadnje klopi ni prav zgledna – je kratka in ploska. Predvsem pa moti majhna odprtina za vstopanje in je treba vrata odpreti povsem do konca, da se odrasla oseba skobaca iz avtomobila. Po drugi strani pa je zato nekaj pridobil prtljažnik – ta namreč meri 470 litrov, kar je v primerjavi s konkurenčnimi kombilimuzinami v povprečju za 100 litrov več.

Med napihnjenimi boki zadka in prtljažnimi vrati se skriva kar 470 litrov velik prtljažni prostor.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 81)

Sebastijan Zorenč

BMW X2 Xdrive20d M Sport
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm, turbodizel CO2 128 g/km Moč 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrt./min Navor 400 Nm od 1.750 do 2.500 vrt./min Zmogljivosti 7,7 s (0–100 km/h), 221 km/h Teža 1.675 kg (84 kW/tono) Cena 50.148 EUR
Vozna dinamika, ki je na pričakovani ravni te znamke
Osnovna cena in cenik dodatne opreme
Teža
4
EVO OCENA