Samosvoj v poplavi terencev

BMW X2 Xdrive20d M Sport

Je krajši od X1 in tudi bistveno bolj zanimiv kot X1. Predvsem pa zmore zadovoljiti potrebe po individualnosti v tej poplavi športnih terencev

fotografije Jure Kralj

Že pri izbiri paketa opreme je individualnost temeljito izražena. V serijski opremi prednji odbijač z masko ni nič posebnega, v opremi M Sport je podoba že resno prepričljiva, pri paketu M Sport X resno športna. Boki so napihnjeni, zadek pa kaže posrečen kompromis med sodobnim oblikovalskim slogom terencev in športnih kombilimuzin. Po bočni silhueti sodeč pa nikakor ne prepoznam kupejevsko padajoče strehe z zadkom, kot to izraža X4. Pri BMW-ju namreč za X2 poudarjajo, da je to SAC (Sport Activity Coupe). Sami pa presodite, če si v kratici zasluži C kot coupe.

Če sem pri BMW-ju vajen, da sosledje številk pomeni tudi sosledje velikosti modelov, potem to pri X2 ne drži. Je namreč kar osem centimetrov krajši od X1 pa tudi pet nižji – zadnjica voznika je namreč za dva centimetra bližje asfaltu kot pri X1. To le potrjuje, da ima platforma skupni imenovalec z modeloma X1 in serije 2. V dolžino tako meri 436 centimetrov in je tipičen konkurent Audijevemu Q3 in Mercedesovemu GLA. Ampak z bistveno manj terenskimi geni …

Je že treba priznati, da X2 po zunanjosti izstopa od konkurence, pa tudi od svojih sorodnikov. Prepriča tudi z vozno dinamiko, četudi je težišče višje kot pri limuzinah ali kombilimuzinah.

V notranjosti je hitro spoznati kakovostno izdelavo z natančno obdelavo spojev in zaključkov na armaturni plošči. Ob tem navdušujejo tudi kakovostni materiali, ki le potrjujejo, da X2 sodi v razred premijcev. Analogna instrumentna plošča z dvema velikima merilnikoma ter osrednja konzola sta tipično BMW-jevska, zato sem pri tako modnem, pa tudi oblikovno izstopajočem avtomobilu pričakoval nekaj več oblikovalske kreativnosti predvsem pri obeh merilnikih pred mojimi očmi. Sicer za volanom res ne najdem posebnih slabosti, še manj napak, saj se mi zdi delovni prostor zelo urejen, celo prostoren. To pomeni udoben ter čvrst sedež z dovolj ledvene in podaljškom stegenske opore. Vrtljivo stikalo se mi zdi še zmeraj najboljša rešitev za enostavno brskanje po multimedijskem sistemu, prav tako je od njega ločeno upravljanje s klimatsko napravo.

Notranjost je urejena, za to dolžino tudi prostorna. Vendar je v testnem avtomobilu kar nekaj dodatkov, ki ceno dvignejo krepko nad 50 tisočakov.

Četudi po zunanjih merah X2 sodi v spodnji srednji avtomobilski razred, je na zadnji klopi več prostora za kolena, kot bi to pričakoval. Je pa res, da ergonomija zadnje klopi ni prav zgledna – je kratka in ploska. Predvsem pa moti majhna odprtina za vstopanje in je treba vrata odpreti povsem do konca, da se odrasla oseba skobaca iz avtomobila. Po drugi strani pa je zato nekaj pridobil prtljažnik – ta namreč meri 470 litrov, kar je v primerjavi s konkurenčnimi kombilimuzinami v povprečju za 100 litrov več.

Med napihnjenimi boki zadka in prtljažnimi vrati se skriva kar 470 litrov velik prtljažni prostor.

Ponudbo pogonskih agregatov sestavljajo dva bencinska in trije turbodizelski motorji. Kasneje se jim bodo pridružili še drugi motorji. Do takrat pa za najmočnejšega turbodizla velja dvolitrski štirivaljnik s 140 kW (190 KM) in 400 Nm navora. Ne pravim, da bi bila za ta avto povsem nesprejemljiva tudi šibkejša različica tega agregata (110 kW/150 KM) z oznako 18d, a se omenjeni motor temu avtomobilu zelo dobro poda. Predvsem zato, ker kljub temu, da je postavljen nekoliko višje od tal, ponuja več BMW-jevske pristne dinamike, kot sem je doživel v modelu 520d. Morda tudi zaradi paketa opreme M Sport (doplačilo 5.448 evrov), ki prinaša za centimeter krajše in čvrstejše vzmeti, za takšen avtomobil nenavadno čvrsta stabilizatorja in hiter menjalnik z možnostjo ročnega pretikanja. Navsezadnje X2 z mesta do stotice pospeši v 7,7 sekunde, kar predstavlja dosežek športnejših kombilimuzin z oznakami GT in ST. Več kot očitno torej, da se motor s pomočjo osemstopenjskega samodejnega menjalnika s pretvornikom navora dobro spopada s težo, ki ni prav nič skromna, saj jeziček na tehnici kaže nič manj kot 1.675 kilogramov.

Med zavoji svoje doda tudi štirikolesni pogon xDrive, ki navor po potrebi prenaša na zadnjo os. To jasno pokaže tudi med vožnjo, saj X2 pri pretiravanjih v ostrih zavojih sprva zdrsneta prednji kolesi, nato pa tudi pri vztrajanju s plinom znova dobita oprijem, ko pričneta potiskati kolesa zadaj. In če je zavoj dovolj dolg, zmore X2 za kratek čas ponuditi tudi nekaj zabave, saj sprednji kolesi vztrajata v smeri, tudi zavoljo vektoriranja navora, zadek pa prične za kratek čas kontrolirano rahlo drseti, dokler pač tega početja in zabave ne prekine stabilnostni sistem. Med zavoji sem res pričakoval bolj neposreden krmilni mehanizem, vsaj glede na znamko in model. Predvsem pa X2 ne pozna nadležnega nagibanja karoserije tudi med hitrim menjavanjem smeri, toda tistega ostrega in lahkotnega vstopa v zavoj tu pač ne gre pričakovati.

Podvozje z opremo M Sport še zmeraj ni neudobno čvrsto, po drugi strani pa pričakovano tudi ne posebej udobno. Predvsem zaporedne kratke grbine znajo zatresti potnike. Ne glede na izbran vozni program, ki lahko vpliva tudi na blažilnike (Comfort in Sport), pa resnih razlik ni opaziti, še največ jih je pri delovanju motorja in menjalnika. Slednji namreč v programu Sport prestavlja kasneje, še najbolje pa se je pri dinamični vožnji odločiti za ročni način prestavljanja s pomočjo obvolanskih ročic. Osemstopenjski menjalnik v programu Comfort prestavlja nežno, mehkobno, dovolj hitro; skupaj z motorjem sta prepričljiva kombinacija.

Ta avtomobil, SUV če že hočete, me je vsaj s paketom opreme M Sport celo bolj prepričal kot nižji in limuzinski 520d, ki sem ga vozil pred dvema mesecema. Predvsem pa ponuja tudi več osebnosti, četudi velja za nekakšno BMW-jevo izpeljanko kompaktnega SUV-ja.

Sebastijan Zorenč

BMW X2 Xdrive20d M Sport
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm, turbodizel CO2 128 g/km Moč 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrt./min Navor 400 Nm od 1.750 do 2.500 vrt./min Zmogljivosti 7,7 s (0–100 km/h), 221 km/h Teža 1.675 kg (84 kW/tono) Cena 50.148 EUR
Vozna dinamika, ki je na pričakovani ravni te znamke
Osnovna cena in cenik dodatne opreme
Teža
4
EVO OCENA