Je takšen X4 lahko zabaven?

BMW X4 25d M Sport

Bolj moden od svojega malce starejšega in malce manj šik bratranca. Kaj lahko vozniku ponudi kupejevski SUV? Je to vendarle samo oblika?

Preden nadaljujem – seveda, gre bolj ali manj za obliko, saj je že mehanika dovolj sodobna. Naj spomnim – le štiri leta je zdržal predhodnik, druga generacija pa je pohitela, da so ulovili mehansko identičnega X3, ki je ravno tako prišel povsem nov. Morda ne gre ravno za brata, bratranca pa vsekakor.

Sicer ju ločuje praktično cel zadnji del avtomobila, ki je pri X4 kupejevsko modno zapognjen navzdol, in za bolj elegantno stekanje linij, pa tudi za nadomestilo izgubljenih litrov v notranjosti je Štirka pet centimetrov daljša. In tako z dobrimi 475 cm skoraj na ravni prejšnjega X5. Običajno z eleganco strešno zapognjene linije največ izgubijo potniki zadaj in prtljažnik. No, v tem primeru potniki zadaj niso prav dosti na slabšem, seveda pa je praktičnosti prtljažnika nekaj manj, čeravno je prostorsko še vedno več kot spodoben, saj je s 525 litri vsaj v (spodnjem) povprečju tega velikostnega razreda.

Navkljub višini in teži je v svojem razredu med bolj agilnimi modeli.

No, da gre za nov avto, govorijo tudi druge mere, med drugim tudi dobrih osem centimetrov več v dolžino (od predhodnika) in skoraj štiri v širino. Prostornost pa je profitirala tudi zaradi dobrih pet dodatnih centimetrov, ki so jih namenili medosju. Sicer pa kupejevski SUV menda dovoljuje tudi nekaj nižje sedenje, športni sedeži so v paketu X line serijski in resnično je mogoče sedeti nižje kot pri mnogih limuzinah. Da ne govorim o dejstvu, da so sedeži vsaj temeljiti, če ne še kaj več. Ostali del kabine je prepoznavno in jasno beemvejevski – brez oblikovalskih presežkov, ampak korektno, pregledno, sistematično, vse je na svojem mestu, pravzaprav intuitivno, kot mnogi radi povedo. Volanski obroč je masiven, s prijetno mehkim usnjem. Tudi ostali materiali – v glavnem takšni, kot jih pričakujete, in takšna je tudi izdelava. Morda ne tam, ko se pogled spusti proti vratom, ampak … V vsakem primeru je ergonomija čista petica, čeravno me toge poteze osrednje konzole osebno ne prepričajo.

Novi X4 je opazen korak naprej – v vseh pogledih, predvsem pa v prostornosti.

Za najmočnejši dizelski štirivaljnik velja 25d, ki je spojen z vrhunsko osemstopenjsko samodejnostjo, vzdolžnoležeče, seveda. In seveda – odjem pogona s sklopko za prednjo os ter večploščno sklopko zadaj. Vse skupaj je umerjeno na občutek zadnjega pogona, zato je v osnovi tja speljanega 60 odstotkov navora. Po potrebi še več. In zato je izza volana tudi tako velik in težek SUV lahko zanimivo agilen, vodljiv in zabaven. Ja, res je, celo zabaven, saj zadek zna pomagati, ob provokacijah v zavoju pa se zna tudi osvoboditi in pokazati nekaj hudomušne samovolje. Ampak ob tem je treba vedeti, da gre igla na tehtnici proti dvema tonama in da tudi težišče ni ravno naklonjeno tovrstni zabavi. Je pa res – z nadzorovanimi blažilniki se podvozje pogumno upira teži karoserije, toda v dolgih in srednje hitrih zavojih je čutiti vso to težo, ki se odločno nasloni na zunanji kolesi.

Racionalno gledano bi bil 25d največ, kar človek potrebuje, ampak že nakup kupejevskega športnega terenca ni ravno pojem racionalnosti, zato bi sam raje gledal za šestvaljnikom. Saj ne, da 230 konjev ni dovolj, ampak odzivnost in podajanje je seveda drugačno, bolj tekoče in hipno. Sicer pa štirivaljnik ravno tako spodobno sune, strmo naraščanje navora pa je jasno čutiti, sploh v športnem programu, ko tudi menjalnik deluje občutno bolj odrezavo, skoraj sunkovito. Brez omembe vrednih napak, ampak če ste pripravljeni na BMW-jev cenovni razpon. Testni primerek se je namreč približal 90 tisočakom …

Matjaž Korošak

 

BMW X4 25d M Sport X
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm turbodizel CO2 149 g/km Moč 170 kW (231 KM) pri 4.400 vrt./min Navor 500 Nm pri 2.000 vrt./min Zmogljivosti 6,8 s (0–100 km/h), 230 km/h Teža 1.830 kg (93 kW/tono) Osnovna cena 59.400,00 EUR
Vrhunska obdelava in izdelava
Prepričljiv štirikolesni pogon
Kompaktno podvozje
Teža
Zasoljeni dodatki
Cena
3.5
EVO OCENA