Je lahko hibridni X5 tudi zabaven?

BMW X5 45e

Hibridnost, ki tega kolosa v drugi generaciji res naredi uporabnega v obeh načinih uporabe. Da ponuja sistemskih (skoraj) 400 konjev pa tudi ni kar tako

fotografije Jure Kralj

O smiselnosti hibridizacije takega stroja bi lahko razpravljali, toda pri BMW-ju so se od šibkejšega predhodnika marsikaj naučili. Dvolitrski stroj preprosto ni zadovoljil klasičnega kupca te bavarske znamke, ki zagotovo išče (tudi) zmogljivosti, skromen doseg in e-stroj pa ravno tako ne. Z novo generacijo so vse te pomanjkljivosti odpravili. In to z naskokom, kot bi rekli …

Ne verjamete? Baterija, ki napaja e-motor zmore 24 kWh, kar je resna razlika glede na skromnih 9 kWh pri prejšnjem modelu, pri tem pa napaja e-motor (v ohišju menjalnika), ki zmore 113 konjev. Pri BMW-ju trdijo, da gre samo z elektriko do 62 kilometrov, kar bi v realnem življenju še vedno pomenilo kakšnih 50 km. Ni malo, predvsem pa več od konkurence in v primeru domače polnilnice praktično ni potrebe za zagon trilitrskega šestvaljnika. Je pa res – 3,7 kW je največ, kar bo polnilec spustil v baterijo, kar je pri tej zmogljivosti baterijskega paketa res malo (drugih opcij ni niti za doplačilo) in to se seveda pozna pri času polnjenja.

Razen nekaj dodatnih prikazov je notranjost identična. To pomeni, da je vozniku na voljo ves prestiž in luksuz, ki ga ponuja veliki SUV.
Pa potem tudi, da je cena lahko hitro preko 100 tisočakov, ali celo 120, kot v testnem primerku  … 

Seveda je moč voziti elegantno in varčno, ampak pri pospeševanju in avtocestnih hitrostih, pač ne  … in če seveda želite čutiti tisti zabaven potisk v hrbet, ki ga ustvari 600 Nm sistemskega navora. Ki je zavoljo dobre uskladitve med obema pogonskima enotama, skoraj hipen, na voljo prepričljivo in od vrtljajske ‘kleti’. Hkrati pa je inženirjem uspelo zelo elegantno spojiti delovanje obeh motorjev, ki se tudi učinkovito prekrivata, kar pomeni, da ob nezahtevni rabi skoraj ni moč občutiti prehajanja med eno in drugo pogonsko opcijo, saj je tudi zagon šestvaljnika med vožnjo precej umirjen in tih. Zato sem si pri  tem pomagal tudi z hibridu lastnimi prikazi na osrednjem zaslonu. Škoda le, ker digitalizirana instrumentna plošča ne omogoča več različnih prikazov in prilagajanja. Ampak to je itak slabost vseh modelov zadnje generacije BMW-jev.     

Z zračnim podvozjem in temeljitim vpetjem so inženirji naredili čudež, da so tako temeljito stabilizirali karoserijo in spretno prikrili dobrih 2,5 tone, kolikor jih prinese na tehtnico ta hibrid. Do nekih zmernih hitrosti je prednji konec zavidljivo odziven in stabilen, ko obrneš volan. Vse se dogaja zelo nadzorovano, z minimalnimi odkloni karoserije. Seveda – fizike ni moč preslepiti in ko postanejo hitrosti večje, lahko tudi prednji konec oddrsi in takoj postane jasno, koliko suhe teže nosi s seboj, ko se ta nasloni na zunanje robove pnevmatik … Ampak navor elektromotorja pa resnično zna pomagati v takih trenutkih s potrebnim trenutnim impulzom zaloge navora, ki predvsem v nizkih hitrostih zabavno zanese zadek v zavoj. 

Doseg z e-motorjem? Skoraj 100 km po podatkih. V realnem življenju kakšnih 60. 

Zabaven hibrid? Vsekakor – kolikor je lahko tak hibrid pač zabaven. Ponuja izjemno zalogo moči, hkrati pa uporabno zalogo električne energije za sproščene vsakodnevne opravke z zgolj e-motorjem. Na kakšne resne prihranek je moč računati le v primeru rednega polnjenja na domači vtičnici, sicer pa je tisto, kar ga dela zanimivega izjemen navor in njegova enostavna dosegljivost. Pogojno za …

Matjaž Korošak

BMW X5 45e
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm + e-motor CO2 47-39 g/km Moč (sistemska) 290 kW (394 KM) pri n.p. vrt./min Navor 600 Nm pri n.p. vrt./min Zmogljivosti 5,6 s (0-100 km/h), 235 km/h Teža kg ( kW/tono) Osnovna cena 84.400 EUR
+
izjemno usklajeno delovanje pogonskih sklopov
agilnost – glede na težo in težišče
-
teža
počasni vgrajeni polnilec (nobene dodatne opcije)
zasoljena cena
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Si je 208 zaslužil naslov?