Manj SUV-jevski, bolj BMW-jevski?

BMW X5 xDrive 30d

Novi X5 je na srečo vendarle odmik od okorne fizionomije klasičnega terenca. Kaj pa ta orjak ponuja med vožnjo?

fotografija Jure Kralj

Odveč je poudarjati, da je tudi športni SUV predvsem – SUV. Trg je pač ponorel za tovrstno zasnovo in temu so prisiljeni slediti pri vseh znamkah. Nihče več se temu ne upira – kar kupec želi, to dobi. V tem smislu gre razumeti tudi novega X5, ki pa je v zadnji generaciji vendarle malce manj okoren in tipično SUV-jevski, bolj eleganten, celo kompaktnejši deluje zavoljo tega. No, čeravno ni, saj je zrasel v vse dimenzije in je zdaj dolg že 4,92 metra, širok pa skoraj 2,22 – preko ogledal. In pazite – ni največji v družini …

Tokrat deluje X5 mnogo bolj elegantno in mehko, manj klasično SUV-jevsko. Spet pa je velik in širok avtomobil.

Največ sprememb opazim, ko sedem za volan, saj je voznikovo okolje zdaj bolj prepričljivo; kaže več čustvenosti, samosvojih elegantnih potez, materiali so prepričljivi, z zagonom motorja se pokaže tudi digitalna instrumentna plošča (ne tako prilagodljiva, kot sem pričakoval), desno od nje je še vedno prostostoječ (no, delno) zaslon multimedije s premerom 12,3 palca, ki je občutljiv na dotik. Hkrati pa vozniku še zmeraj ponuja možnost upravljanja z vrtljivim stikalom, kar je vsekakor dobro. Seveda je v notranjosti počutje lahko dobro, posebej v našem testnem primerku s seznamom opreme, ki je bil tako dolg kot krajši roman. In vreden 40 tisočakov. Govorim o seznamu dodatne opreme, ne o avtu … Paket M sport, pa posebno usnje, pa zavore M, paket visokega sijaja, panoramska streha, ogrevani in zračeni sedeži, zvočni sistem Harman Kardon … ne, ni še konec. Nič ne rečem, izjemno in učinkovito, tudi izdelava sledi ceni, le tiste steklene aplikacije na prestavni ročki (in vrtljivem stikalu), ki simulirajo kristal, so res stvar okusa.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 83)

Matjaž Korošak

BMW X5 xDrive 30d
TEHNIČNI PODATKI
Motor šestvaljnik V, 2.993 ccm, turbodizel CO2 175 g/km Moč 190 kW (265 KM) pri 4.000 vrt./min Navor 620 Nm od 2.000 do 2.500  vrt./min Zmogljivosti 6,5 s (0–100 km/h), 230 km/h Teža 2.185 kg (87 kW/tono) Osnovna cena  77.200 EUR
Izjemna motor in pogon
Dobro usklajen menjalnik
Poraba
Bočna opora sedežev
Logika multimedije
Cena dodatkov
Dostopnost prtljažnika
4.5
EVO OCENA