Manj SUV-jevski, bolj BMW-jevski?

BMW X5 xDrive 30d

Novi X5 je na srečo vendarle odmik od okorne fizionomije klasičnega terenca. Kaj pa ta orjak ponuja med vožnjo?

fotografija Jure Kralj

Odveč je poudarjati, da je tudi športni SUV predvsem – SUV. Trg je pač ponorel za tovrstno zasnovo in temu so prisiljeni slediti pri vseh znamkah. Nihče več se temu ne upira – kar kupec želi, to dobi. V tem smislu gre razumeti tudi novega X5, ki pa je v zadnji generaciji vendarle malce manj okoren in tipično SUV-jevski, bolj eleganten, celo kompaktnejši deluje zavoljo tega. No, čeravno ni, saj je zrasel v vse dimenzije in je zdaj dolg že 4,92 metra, širok pa skoraj 2,22 – preko ogledal. In pazite – ni največji v družini …

Tokrat deluje X5 mnogo bolj elegantno in mehko, manj klasično SUV-jevsko. Spet pa je velik in širok avtomobil.

Največ sprememb opazim, ko sedem za volan, saj je voznikovo okolje zdaj bolj prepričljivo; kaže več čustvenosti, samosvojih elegantnih potez, materiali so prepričljivi, z zagonom motorja se pokaže tudi digitalna instrumentna plošča (ne tako prilagodljiva, kot sem pričakoval), desno od nje je še vedno prostostoječ (no, delno) zaslon multimedije s premerom 12,3 palca, ki je občutljiv na dotik. Hkrati pa vozniku še zmeraj ponuja možnost upravljanja z vrtljivim stikalom, kar je vsekakor dobro. Seveda je v notranjosti počutje lahko dobro, posebej v našem testnem primerku s seznamom opreme, ki je bil tako dolg kot krajši roman. In vreden 40 tisočakov. Govorim o seznamu dodatne opreme, ne o avtu … Paket M sport, pa posebno usnje, pa zavore M, paket visokega sijaja, panoramska streha, ogrevani in zračeni sedeži, zvočni sistem Harman Kardon … ne, ni še konec. Nič ne rečem, izjemno in učinkovito, tudi izdelava sledi ceni, le tiste steklene aplikacije na prestavni ročki (in vrtljivem stikalu), ki simulirajo kristal, so res stvar okusa.

Zato pa je mehanika na srečo tam in takšna, kot jo od BMW-ja voznik pač lahko pričakuje. Vstopni dizel ima oznako 30d in oznako ‘vstopni’ gre razumeti zelo zadržano. Pri 365 konjih in 620 Nm navora je menda jasno, da tu nič ni dobesedno ‘vstopnega’. Tale šestvaljnik se resnično s takšno lahkoto poigrava z 2,2 tone teže, da je motor v veliki večini primerov zgolj delno obremenjen, pri vsem tem pa preseneča z odzivnostjo pri nizkih vrtljajih. V športnem programu je res dovolj le sunek po pedalki, pa se tale SUV kot sestradan plenilec pred žrtvijo požene naprej in hitra prehitevanja so s tem enostavna ter vselej varna. Tudi osemstopenjski Steptronic je vedno dobro vključen v dogajanje – v programu Sport še posebej in redko se zgodi, da ob pospeševanju prestavi navzdol več, kot je to nujno potrebno, da ga ponese izjemen val navora. Odlično usklajeno, ob tem pa je smiselno (čeprav verjetno ne nujno) omeniti, da je mogoče brez večjih težav voziti pod osmimi litri.

Morda bi si pri hitrih kilometrih po regionalki vendarle zaželel malo več neposrednosti volanskega mehanizma, nemara več odzivnosti, čeprav je volja, ki jo sistem kaže do posredovanja informacij izpod koles, dokaj visoka. Sploh za tak tip avtomobila. Ko na začetku znanega odseka prestavim v športni način in se odločim prestavljati ročno, mi je približno jasno, kaj lahko pričakujem, saj je zračno vzmetenje učinkovito, 21-palčne nizkoprofilne pnevmatike pa – ob pogonu xDrive obetajo izjemen oprijem. Vse je tako, kot sem predvideval – v zavoju se resna teža sicer nasloni na zunanji bok in do skrajnosti obremeni pnevmatiki, ampak nagibanja karoserije je malo, X5 pa ob pospeševanju iz zavoja le še za kak centimeter počepne, ko se navor v zavoju prenese na zadnjo os, in potem sune orjaka iz zavoja brez omembe vrednega podkrmarjenja. Ja, xDrive je dovolj proaktiven, da je zadnja os vedno prioriteta, zato je tudi zaprt zavoj enostavno izpeljati ob odločnem pospeševanju, ko zadek odločno pomaga. Preglednost je ena od prednosti višjega sedenja, le odlični sedeži s sicer prilagodljivo bočno oporo so preveč SUV-jevski, saj je zgornji del telesa malodane brez opore.

Ne glede na zunanje mere se dovolj dobro znajde tudi v urbanih delih, tesnih ulicah, kjer pomaga tudi 360-stopinjski pregled (posebej pri speljevanju s parkirnega mesta) na res kristalno čisti sliki zaslona. In raven prilagodljivosti podvozja, ki ga nudi zračno vzmetenje z nadzorovanim blaženjem, je zavidljiva, tudi z 21-palčnimi platišči 275/40 oziroma 315/35. Ampak dva palca manjše pnevmatike bi zagotovo pozitivno spremenile naravo tega orjaka in udobje tudi na utrujenem mestnem asfaltu dvignile na neko novo raven.

Matjaž Korošak

TEHNIČNI PODATKI
Motor šestvaljnik V, 2.993 ccm, turbodizel CO2 175 g/km Moč 190 kW (265 KM) pri 4.000 vrt./min Navor 620 Nm od 2.000 do 2.500  vrt./min Zmogljivosti 6,5 s (0–100 km/h), 230 km/h Teža 2.185 kg (87 kW/tono) Osnovna cena  77.200 EUR
Izjemna motor in pogon
Dobro usklajen menjalnik
Poraba
Bočna opora sedežev
Logika multimedije
Cena dodatkov
Dostopnost prtljažnika
4.5
EVO OCENA
More Stories
Porsche 935 se vrača na steze