Prevelik? Okoren? Požrešen?

BMW X7 M50d xDrive

Po skoraj desetletju in pol samevanja na vrhu segmenta SUV-ov je Mercedesov GLS le dobil dostojnega tekmeca. Ta prihaja iz Bavarske in nosi oznako X7. In masko motorja, ki polarizira …

fotografije Jure Kralj

V trenutku, ko sem izvedel, da v testno floto uredništva prihaja največji BMW v zgodovini (morda ne z dolžino, a vsekakor z maso in višino), sem segel po telefonu, s svetlobno hitrostjo poiskal številko urednika in ga začel prepričevati, da sem za tokratno nalogo zagotovo primeren le jaz. Seveda to zadnje ne drži, pa vendar ni bilo potrebnega veliko prepričevanja, da sem že prvi dan stal pred ogromno masko, ki razdvaja.

Škatlasti zadek je tisti, ki daje celoti videz mogočnosti in hkrati zagotavlja, da je prtljažni prostor velik kot običajna garsonjera.

Na nekaterih fotografijah sta ‘ledvički’ videti preveliki, vendar lahko zatrdim, da se BMW-jev najbolj prepoznavni element X7 dobro poda. Tudi zato, ker je avtomobil resnično velik. V primerjavi z njim daje X5 vtis mladostnika, ki ima pred seboj še nekaj let rasti. In verjemite, ko to masko z jeznim pogledom v vzvratnem ogledalu zagledate na avtocesti, boste podzavestno zavili nazaj na desni vozni pas in počakali, da ‘nevarnost’ mine. Dobro, nekaj pretiravanja še nikoli ni škodilo, vendar je X7 s polnim zunanjim športnim M-paketom videti resno, če ne že grozeče. Testni primerek namreč nosi oznako M50d in z zmogljivim turbodizlom predstavlja nekakšno vmesno stopnjo v bavarski hierarhiji športnosti. 

Vse na tem avtomobilu je veliko – kolesa so 22-palčna, vrata za dostop do druge (in tretje) vrste sedežev daljša kot pri največjih kupejih, širina z več kot dvema metroma jasno kaže, da morajo mestni arhitekti merila za parkirne prostore začrtati na novo. Za boljšo predstavo naj povem, da je X7 na parkirišču povprečnih avtomobilov videti kot enodružinska hiša. In tudi vstopa se kot v nekoliko privzdignjeno pritličje. V višino merim 190 centimetrov, a se moram za volan vseeno nekoliko povzpeti v okolje prefinjenih materialov in zvočno zatesnjenostjo studijske sobe. Čas za sprostitev! Usnje, kamor seže oko, z izjemo kakšne podrobnosti povsod prefinjeni materiali, masažni sedeži, ki so tudi zračeni (in seveda ogrevani) in nastavljivi v več smeri, kot jih zmore pokazati kompas. Osrednji zaslon multimedije prepriča z boljšo ločljivostjo kot večina domačih televizorjev, na hrbtnih straneh prednjih sedežev sta dodatna zaslona. Na volanu značka M, na digitalnih merilnikih izpis M50d, pod stopaloma aluminijasti stopalki in nato ročica menjalnika … Ki me z brušenim steklom spominja na stare lestence z visečimi obeski. Še dobro, da je za stekleno ‘umetnino’ treba doplačati, saj je povsem v nasprotju s športno-elegantnim pridihom celote.

Pogled na drugo klop razkrije, da je kolenskega prostora toliko ali več kot v katerikoli podaljšani limuzini luksuznega razreda. Povsem normalno, če ne celo udobno pa je mogoče sedeti tudi na dodatnih sedežih v tretji vrsti, ki se zložita v dno prtljažnika. 

Ko se prikaže naslednja ravnina, napoči veliki trenutek za motor, ki ga z zrakom oskrbujejo štiri turbopuhala.

Pritisk na majhen gumb levo od prestavne ročice in vrstni šestvaljnik se prebudi v športnem duhu. Saj veste, ko se vrtljaji nekoliko dvignejo in čez sekundo ali dve ustalijo v prostem teku. Zvočna kulisa je resna in bolj podobna kakšnemu bencinskemu osemvaljniku kot turbodizlu. A to je le budnica, saj se pogonski stroj že po nekaj prevoženih metrih izkaže za uglajenega in tihega sopotnika. V udobnem programu vožnje deluje podvozje resnično udobno, kar glede na ogromna kolesa res nisem pričakoval. Zračno vzmetenje z nekaj stresanja na slabo vzdrževano podlago opozori le pri vožnji čez kratke grbine. Do sem vse lepo in prav, vendar kako zmore nadzirati več kot 2,5 tone teže pri vožnji skozi ovinke? Težko mi gre z jezika, vendar daje X7 vtis precej manjšega in predvsem lažjega avtomobila. A nikoli lahkega! Okretnost je predvsem zasluga prilagodljivega zobniškega razmerja volanskega mehanizma in štirikolesnega krmiljenja. Celota zato presenetljivo ubogljivo zavije v ovinek in tik za prvim zasukom volana je že mogoče začeti dodajati plin. A zmerno, saj zunanji pnevmatiki hitro nakažeta, da z maso nimata lahkega dela in je zaloge moči toliko, da stopalke plina vseeno ni mogoče kar tako potisniti v tla in pogonu pustiti, da naredi svoje. Na polno je mogoče začeti pospeševati, ko se prikaže naslednja ravnina, in takrat napoči veliki trenutek motorja. Potisk je na ravni športnih avtomobilov, pospeševanje pa povsem zvezno. Takrat nekaj športnega duha pokaže tudi menjalnik, ki namenoma omogoča milisekundne pojemke med prestavljanjem. Tudi med ročnim pretikanjem, kar je prav, saj drugače prestavljanja ni mogoče zaznati in se lahko voznik med osmimi prestavami kaj hitro izgubi. Športni program? V tem avtomobilu povsem odveč. Podvozje deluje takrat preveč čvrsto in nekako vzame tisti pozitivni občutek, ko voznik čuti obremenjenost zunanjih pnevmatik, le boljša odzivnost stopalke plina je dobrodošla. Kar za sintetično okrepljen zvok motorja v kabini ni mogoče reči. 

X7 tudi s športnim pedigrejem ni in noče biti športnik. Čeprav bi tudi sam izbral M-zunanjost in ta motor, saj daje celoti pečat lahkotnosti. Najbolje se počuti v tekoči vožnji, brez pretiravanj, ko zmore ponuditi pravo oazo miru – motor je mogoče slišati nekje v ozadju, menjalnik pa delo opravi povsem neopazno. 

In za konec še misel glede postavljaštva, ki je v slovenskem prostoru velikega pomena. X7 je velik, celo mogočen, vendar v mojih očeh družinski terenec, kakršen tudi mora biti. Prevelik? Nikakor. Okoren? Tudi v mestnem vrvežu dovolj okreten. Požrešen? Tudi ne, saj je mogoče avtocestne kilometre premagovati v povprečju z devetimi litri dizla ali celo manj na sto prevoženih kilometrov. Prtljažni prostor? Neomejen. Cena? No, tukaj se zatakne. V osnovi skoraj 130 tisoč evrov, ki jim je z lahkoto mogoče dodati še nadaljnjih 20 tisočakov oziroma v tem primeru kar 38. Veliko denarja za družinski proračun …

Peter Zorenč

BMW X7 M50d xDrive
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm, turbodizel CO2 235/248 g/km Moč 294 kW (400 KM) pri 4.400 vrt./min Navor 760 Nm od 2.000 do 3.000 vrt./min Zmogljivosti 5,4 s (0-100 km/h), 250 km/h omejena Teža 2.535 kg (116 kW/tono) Cena 128.800 EUR
+
Videz
Prostornost
Pogonski sklop
Udobje
-
Cena
Manj kilogramov ne bi škodilo
4.5
EVO OCENA
Preberite tudi
Zadržani superšportnik za vsakodnevne opravke