4kolesa

Športnik z zavezano kravato

BMW Z4 M40i

Najmočnejša različica Z4 je presneto hitra. Pa zna v vožnji ponuditi tudi pristnost, ki jo od roadsterja pač pričakujemo?

fotografije Klara Kulovec, Janoš Pečnik

Lep pozdrav v januar! S toplim vetrom v laseh se med pravkar obranimi vinogradi Goriških Brd vozim v za to enem najprimernejših avtomobilov in razmišljam, kaj bom za sladico. Mimogrede – ste vedeli, da je vanilja najbolj priljubljen okus sladoleda? Vanilja se prodaja, a je ‘politično korektna’ in ne prav vznemirljiva. Okus, ki bo blizu vsem in se nikomur ne bo zameril torej. Je takšen tudi novi Z4? Vprašanje se postavlja samo od sebe – kako spreten je bil kompromis tokrat in predvsem kako sprejemljiv je za nekoga, ki živi s sloganom Vožnja je strast?

Moram reči, da Z4 po videzu vendarle ni zgoraj omenjena vanilja. Z novimi oblikovnimi razmerji mi je celo zelo všeč. Podrobnosti so zanimive, zadek je še posebej dramatičen. Veseli me, da je streha spet mehka. Tu je namreč zato, da avto po potrebi pokrije in ne obratno – kot bi pri roadsterju moralo biti. Prispeva k nižjemu težišču, pospravi se zelo hitro – v desetih sekundah, hkrati pa ne jemlje (preveč) prtljažnega prostora.

Dejavnik dobrega počutja je tisti, pri katerem Z4 ponuja največ. Odličen spremljevalec je tako v počitniškem kot v vsakdanjem življenju.
Z4 se s svojo obliko bolj izrazi v živo kot na fotografijah. Vrnitev mehke strehe je že sama po sebi odraz namena pravega roadsterja.

Več časa, ko preživim v njem, bolj se Z4 zdi kot čarobna torba Marry Poppins, vzdušje pa prej imenitno kot športno. Širok je, predvsem sredinska konzola je prav limuzinska, in zdi se, kot da so v kabino Z4 stlačili kar celoten sklop armaturne plošče iz trojke. Podobnost s slednjo me sicer ne moti – poteze BMW-jeve notranjosti zadnje generacije so všečne in kvalitetne od številke ena do osem. Idealen položaj za volanom najdem v desetih sekundah, sedeži so odlični in od tod je glede ergonomije vse naravnost vrhunsko.

Sklop armaturne plošče je manj samosvoj kot poprej, a poteze bavarske notranjosti zadnje generacije so všečne. Podobno je z ergonomijo – trajno idealen položaj za volanom se zlahka najde.

Šestvaljnik ob zagonu opozori na svoje zmogljivosti – 4,6 sekunde potrebuje M40i do 100 km/h. Zbudi se s hudomušno pretiranim viškom vrtljajev in posebej poudarjenim zvokom ob hladnem zagonu. Vedno zabavno! A v dinamiki vožnje, ki jo dovoljuje okolica Ljubljane, pri Z4 ni zaznati močnega srčnega utripa. V svojem nastopu je fin in ugotovim predvsem, da je v njem več Granturisma, kot sem pričakoval. To hkrati pomeni, da je, še posebej v načinu Comfort, vožnja presenetljivo lahkotna in razmeroma udobna. Nepravilnosti na cestni površini ne vznemirjajo niti mehkobnega krmiljenja, uglajeno mrmranje motorja skoraj uspava. Upam, da bova s finim Z4 led prebila nekje, kjer ritma ni treba toliko prilagajati prometu in naseljem. Pri Ajdovščini si zato vzamem čas za obvoz do Predmeje in naprej, kjer le zrahlja kravato. To pa se zgodi takrat, ko ga primeš za vrat, izkoristiš zalogo moči in navora ter zaposliš podvozje.

Z4 oživi šele takrat, ko ga primeš za vrat, izkoristiš zalogo moči in navora ter zaposliš podvozje.

Podvozje navdušuje tako v zavojih kot čez neravnine. BMW je svojo igro s prilagodljivim vzmetenjem M Sport dodobra izpopolnil.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 85)

Janoš Pečnik

BMW Z4 M40i
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni šestvaljnik, 2998 ccm, dve turbini CO2 193 g/km Moč 250 kW (340 KM) od 5000 do 6500 vrt./min. Navor 500 Nm od 1600 do 4500 vrt./min. Teža 1535 kg (163 kW na tono) 0-100 km/h 4,6 s Najvišja hitrost 250 km/h (omejena) Osnovna cena 69.300 evrov
+
suvereno podvozje
veliko tehnologije in udobja
motor, kot se spodobi
dejavnik dobrega počutja
-
odrevenelo krmiljenje
anemičnost pri nižjih hitrostih
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Končno spet zanimiva Toyota