Športnik z zavezano kravato

BMW Z4 M40i

Najmočnejša različica Z4 je presneto hitra. Pa zna v vožnji ponuditi tudi pristnost, ki jo od roadsterja pač pričakujemo?

fotografije Klara Kulovec, Janoš Pečnik

Lep pozdrav v zimo! S toplim vetrom v laseh se med pravkar obranimi vinogradi Goriških Brd vozim v za to enem najprimernejših avtomobilov in razmišljam, kaj bom za sladico. Mimogrede – ste vedeli, da je vanilja najbolj priljubljen okus sladoleda? Vanilja se prodaja, a je ‘politično korektna’ in ne prav vznemirljiva. Okus, ki bo blizu vsem in se nikomur ne bo zameril torej. Je takšen tudi novi Z4? Vprašanje se postavlja samo od sebe – kako spreten je bil kompromis tokrat in predvsem kako sprejemljiv je za nekoga, ki živi s sloganom Vožnja je strast?

Moram reči, da Z4 po videzu vendarle ni zgoraj omenjena vanilja. Z novimi oblikovnimi razmerji mi je celo zelo všeč. Podrobnosti so zanimive, zadek je še posebej dramatičen. Veseli me, da je streha spet mehka. Tu je namreč zato, da avto po potrebi pokrije in ne obratno – kot bi pri roadsterju moralo biti. Prispeva k nižjemu težišču, pospravi se zelo hitro – v desetih sekundah, hkrati pa ne jemlje (preveč) prtljažnega prostora.

Dejavnik dobrega počutja je tisti, pri katerem Z4 ponuja največ. Odličen spremljevalec je tako v počitniškem kot v vsakdanjem življenju.
Z4 se s svojo obliko bolj izrazi v živo kot na fotografijah. Vrnitev mehke strehe je že sama po sebi odraz namena pravega roadsterja.

Več časa, ko preživim v njem, bolj se Z4 zdi kot čarobna torba Marry Poppins, vzdušje pa prej imenitno kot športno. Širok je, predvsem sredinska konzola je prav limuzinska, in zdi se, kot da so v kabino Z4 stlačili kar celoten sklop armaturne plošče iz trojke. Podobnost s slednjo me sicer ne moti – poteze BMW-jeve notranjosti zadnje generacije so všečne in kvalitetne od številke ena do osem. Idealen položaj za volanom najdem v desetih sekundah, sedeži so odlični in od tod je glede ergonomije vse naravnost vrhunsko.

Sklop armaturne plošče je manj samosvoj kot poprej, a poteze bavarske notranjosti zadnje generacije so všečne. Podobno je z ergonomijo – trajno idealen položaj za volanom se zlahka najde.

Šestvaljnik ob zagonu opozori na svoje zmogljivosti – 4,6 sekunde potrebuje M40i do 100 km/h. Zbudi se s hudomušno pretiranim viškom vrtljajev in posebej poudarjenim zvokom ob hladnem zagonu. Vedno zabavno! A v dinamiki vožnje, ki jo dovoljuje okolica Ljubljane, pri Z4 ni zaznati močnega srčnega utripa. V svojem nastopu je fin in ugotovim predvsem, da je v njem več Granturisma, kot sem pričakoval. To hkrati pomeni, da je, še posebej v načinu Comfort, vožnja presenetljivo lahkotna in razmeroma udobna. Nepravilnosti na cestni površini ne vznemirjajo niti mehkobnega krmiljenja, uglajeno mrmranje motorja skoraj uspava. Upam, da bova s finim Z4 led prebila nekje, kjer ritma ni treba toliko prilagajati prometu in naseljem. Pri Ajdovščini si zato vzamem čas za obvoz do Predmeje in naprej, kjer le zrahlja kravato. To pa se zgodi takrat, ko ga primeš za vrat, izkoristiš zalogo moči in navora ter zaposliš podvozje.

Z4 oživi šele takrat, ko ga primeš za vrat, izkoristiš zalogo moči in navora ter zaposliš podvozje.

Podvozje navdušuje tako v zavojih kot čez neravnine. BMW je svojo igro s prilagodljivim vzmetenjem M Sport dodobra izpopolnil.
Odsotnost strastnejšega doživetja na cesti je poglaviten očitek Z4. V vožnji se izkaže kot zrel, a zelo ‘politično korekten’ avtomobil.

Ko prestavim v način Sport(+), me ob pritisku na plin preseneti odzivnost, ob kateri se motor v Carreri prejšnje generacije med priložnostno primerjavo zdi kar malce lenoben. Nastopi z odločnejšim zvokom, ki je sicer prijeten, a ne vznemirja preveč. Bis v obliki basovskega brbotanja ob popuščanju plina, ko osemstopenjski samodejni menjalnik ne prestavlja več navzdol in pridno prikimava priganjanju motorja, je seveda obvezen. Menjalnik sicer ves čas sodeluje usklajeno – mirno in suvereno. Sedaj z občutno več obteženosti je krmilni mehanizem dovolj hiter, prednja os pa ubogljiva in v zavoj ga lahko zapičim natančno. Skozi krajše ovinke je neomajno hiter. Pravzaprav se je hitro peljati skoraj prelahko. Čuti se, da ni najlažji roadster (1535 kg), a teža z njim ob popolni razporeditvi (50:50) in nizkem težišču ne manipulira preveč. Podvozje je izvrstno. Kako se ob hitrih menjavah smeri ne pusti zmesti in učinkovito izkorišča oprijem opcijske 19-palčne Michelinove Pilot Super Sport obutve, hkrati pa je na ravninah še vedno dovolj popustljivo, da ne bi stiskali zob tudi tisti bolj občutljivi, je navdušujoče. Doživetje ob takšni vožnji torej ni več medlo – a v praksi to tudi zunaj naselja pomeni, da si takrat, ko Z4 oživi, verjetno že zdavnaj zapustil zakonske okvire vožnje v prometu. Pri tem zabavo najbolj kvarijo povratni občutki na volanu oziroma pomanjkanje teh. Krmiljenje je odrevenelo. Še najbližje je občutku, ko med dirko formule 1 zaspim na svoji roki. Ne glede na obremenitev sprednjih koles volan nejevoljno teži nazaj k sredini. K sreči povprečje spet popravi zadnji del avtomobila. Ne pozabite – M40i ima tam elektronsko nadzorovan diferencial. Ob pospeševanju iz ovinka se dolgo in vztrajno pelje na robu oprijema. S prezgodnjim dodajanjem plina ga s takšno zalogo moči sicer lahko siliš v prekrmarjenje, a se včasih kar prehitro popravi nazaj v smer vožnje.

Novi Z4 je po generacijah s krizo identitete odraslejši, a M40i je še vedno težko oceniti enoznačno. Odvisno od tega, kaj si od dveh poglavitnih dejavnikov, ki naj bi jih ponujal roadster – dobrega počutja in pristne vozne izkušnje –, bolj želite. Je odličen spremljevalec. Navsezadnje je tudi v prtljažniku prostora za dva manjša kovčka ali pa torbo za golf (281 l). Na papirju ima prav tako vse, da bi lahko nagrajeval voznika. Od potentnega šestvaljnika, ki danes ni več samoumeven pojav, čvrste konstrukcije in talentiranega podvozja. A pri tem premalo žgečka živčne končiče, upravljanje z njim je za strastnejše doživetje le preveč udobno. Temu bi lahko rekli tudi zrelost – Z4 pač ni avtomobil, ki bi ves čas zahteval vašo pozornost. Prostora za morebitni polnopravni Z4 M je torej še dovolj.

Janoš Pečnik

BMW Z4 M40i
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni šestvaljnik, 2998 ccm, dve turbini CO2 193 g/km Moč 250 kW (340 KM) od 5000 do 6500 vrt./min. Navor 500 Nm od 1600 do 4500 vrt./min. Teža 1535 kg (163 kW na tono) 0-100 km/h 4,6 s Najvišja hitrost 250 km/h (omejena) Osnovna cena 69.300 evrov
+
suvereno podvozje
veliko tehnologije in udobja
motor, kot se spodobi
dejavnik dobrega počutja
-
odrevenelo krmiljenje
anemičnost pri nižjih hitrostih
4
EVO OCENA
Preberite tudi
Omejitev je vedno manj