“Surova in čustvena” vozna izkušnja? Pa preverimo

BMW Z4 M40i

Je novi Z4 v vozni dinamiki končno kos Porschejevemu Boxsterju?

Vedno me je presenečalo, kako se znamka, ki je nekoč svoj slogan “ultimativni vozni stroj” tako dobro prodajala in znamka s tradicijo ostrenja svojih vsakdanjih avtomobilov v bleščeča rezila z oznako M, zdi malce izgubljena, ko je govora o športnih avtomobilih. Z1 bi moral biti izjemen, a smo si ga bolj zapomnili po njegovem posebnem paru vrat, kot po vozni izkušnji. O ropotajočem starem Z3 pa tako nima smisla izgubljati besed. Tako nam ostane Z4: prva generacija je vse bolj zanimiva estetom, a je v vožnji vedno capljala korak za Porschejevim Boxsterjem; zadnji avtomobil pa je le pomembnež v lepih oblačilih, ki ga je radar Evo magazina komajda registriral.

Tale Z4 pa bi lahko bil drugačen. Zakaj? Ker to, da se ekipa za njim strinja, da bi roadster moral biti, citiram: “surova vozna izkušnja strasti in čustev”, in da je bil prvotno načrtovan skupaj s Toyoto (ki je iskala izvedljivo pot do nove Supre), pritegne pozornost. Lenobne uporabnosti kovinske zložljive strehe ni več, zamenjal jo je lažji, tkan izdelek, s katerim avtomobil lažje doseže nižje težišče in enakomerno (50:50) porazdelitev teže. V različici M40i je tudi kup tehnologije, namenjene dinamiki, s pomočjo katere ta avtomobil krog na “severni zanki” prevozi hitreje od M2. Sredi dobe, v kateri je Porsche lahkomiselno zavrgel dva Boxsterjeva valja, pa potenten, prisilno polnjeni vrstni šestvaljnik v Z4 deluje zelo povabljivo.

“V različici M40i je kup tehnologije, namenjene dinamiki, ki omogoča, da krog na “severni zanki” prevozi hitreje od M2.”

Na voljo bo tudi par 2-litrskih prisilno polnjenih enot, 145 kW v modelu 20i ter 220 kW v modelu 30i, a za zdaj lahko preizkusimo le trenutni vrh ponudbe – M Performnce M40i, ki je – žal – na voljo le z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Z 250 kW moči in 500 Nm največjega navora je vsekakor prava potisna sila, 1535 kilogramom navkljub. Zmogljivosti mu s pospeškom 4,6 sekund do 100 km/h prav tako ne manjka.

Celoten prispevek v tiskani različici (št. 81)

Adam Towler

BMW Z4 M40i
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni šestvaljnik, 2998 ccm, prisilno polnjenje Moč 250 kW od 5000 do 6500 vrt. Navor 500 Nm od 1600 do 4500 vrt. Teža 1535 kg (163 kW na tono) 0-100 km/h 4,6 s Najvišja hitrost 250 km/h (omejena) Cena še ni znano
Uglajen motor
Oprijem podvozja
Prilagodljivo krmiljenje
Urejen
Posreden volanski mehanizem
Zvočna kulisa
Ne prav zabaven pri običajnih hitrostih
3.5
EVO OCENA