Berlingo v boju s križanci

Citroën Berlingo 1,5 HDi

Berlingo z novo podobo in prostornejšo notranjostjo nadaljuje boj za prevlado med velikoprostorskimi avtomobili. Precej uspešno …

fotografije Jure Kralj

Takšnih avtomobilov, kot je Berlingo, je vse manj. Izpodrivajo jih športni terenci ali tako imenovani urbani križanci. Toda še vedno je ostalo dovolj tistih, ki bolj pristajajo na prostornost kot na obliko in zato je tudi smiselno, da so pri Citroënu spravili v življenje tretjo generacijo.

Berlingo ima tokrat v širšem družinskem krogu kar dva polbrata, Peugeotovega Rifterja in na novo Oplovega Comba, a je po dosedanjih prodajnih številkah daleč pred obema in vsemi ostalimi, ki še vztrajajo v tem razredu. Od trojice omenjenih sorodnikov se lahko pohvali z najbolj izrazito podobo sprednjega dela, ki jo v največji meri zaznamujeta visoko postavljena maska hladilnika in dva ozka pasova svetlobnih teles. Velikoprostorec sicer dobro skriva svoje dostavniške korenine, ki so bile seveda najbolj izrazite v prvi generaciji, a zadaj je razmeroma oglat in nevpadljiv, pravzaprav je razlike s predhodnikom treba iskati z ostrim očesom.

Prostorna notranjost je tisto, kar velja pri tovrstnem avtomobilu, zato razkošje prostora za prtljago in tovor. Že osnovnih 597 litrov je precej impresivna številka, pri podrtih zadnjih sedežih pa je mogoče v prtljažnik stlačiti dobra dva kubična metra prtljage – od športnih pripomočkov, gospodinjskih aparatov ali pa zgolj lepo število potovalnih torb s počitniško kramo. Škoda, da zadnje sedežne vrste ni mogoče odstraniti, a kaže, da je tudi pri teh avtomobilih to že nekoliko iz mode. Ob izdatnih notranjih merah sem pričakoval kak dodatni centimeter vzdolžnega prostora na zadnjih sedežih, še bolj pa sem pogrešal nastavitev naklona naslonjala. Sedenje spredaj je solidno, a nič več kot to, kajti sedalna dela sprednjih sedežev sta (spet) nekoliko prekratka, kar sem po daljši vožnji začutil v stegenskih mišicah.

Glavni Berlingovi argumenti ostajajo nespremenjeni, še vedno je med najbolj prostornimi in uporabnimi avtomobili.

Prtljažnik omogoča prevoz najrazličnejših predmetov, prtljažna vrata so velika in težka za zapiranje.

Vožnja je sicer občutno prijaznejša, kot je bila v prejšnjem Berlingu, vzmetenje je zdaj mehkejše in se bolj prijazno odziva na cestne grbine, vendar v ovinkih kljub temu nisem zaznal pretiranega nagibanja. Z vidika vodljivosti in upoštevaje karoserijo z višjim težiščem je avtomobil čisto spodobno vodljiv. In tudi novi 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik je v drugi najmočnejši izvedbi dovolj suveren za družinsko vožnjo. Pogonski stroj namreč že v nižjem območju vrtljajev premore zadostno zalogo navora, a za bolj dinamično vožnjo sem ga moral prignati do 3500 vrtljajev, kjer je točka, ko začne usihati njegova energija. Treba mu je priznati, da je precej tišji in bolj uglajen, kot je bil predhodnik. Pa tudi petstopenjski menjalnik je zdaj preprosto boljši – prestavljanje je bolj gladko, tekoče, a gibi prestavne ročice so še vedno dolgi.

Voznikovo delovno okolje je prijaznejše kot v prejšnji generaciji, a še vedno ne popolno.

Ker gre za cenovno bolj dostopen model, je kakovost plastike na armaturni plošči in oblogah vrat bolj dostavniške narave in pušča mešane občutke, volanski obroč, merilniki in osrednji komunikacijski zaslon pa so primerljivi s tistim, kar je v novejših Citroënovih avtomobilih. Na kratko: korektno, a brez presežkov, ki jih ponujajo sodobni avtomobili. In to velja tudi za nabor asistenčnih sistemov za varnost in udobje, ki je zadosten, ne pa tudi popoln. Zato je treba k osnovni ceni dodati še kakšnega tisočaka za nekaj dandanes nepogrešljivih dodatkov.

Matjaž Gregorič

Citroën Berlingo 1,5 HDi
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.499 ccm, turbodizel CO2 112 g/km Moč 75 kW (102 KM) pri 3.500 vrt./min Navor 280 Nm pri 1.750 vrt./min Zmogljivosti 12,6 s (0–100 km/h), 190 km/h Teža 1.398 kg (54 kW/tono) Cena 19.500 EUR
Prostornost in prilagodljivost
Velikost prtljažnika
Prostornost na zadnjih sedežih
"Plastičnost" notranjosti
4
EVO OCENA