Concept Z4 nakazuje bolj divjo prihodnost

Bo to vendarle športni avtomobil, ki so nam ga pri BMW-ju vedno obljubljali? Pod drobnogled smo vzeli navdušujoči in drzni Concept Z4

besede Bob Harper
fotografije Antony Fraser

“Avtomobil smo želeli narediti vodljiv, saj smo imeli v mislih ultimativni vozniški stroj s tisto čistokrvno BMW-jevo genetsko zasnovo – z brezkompromisnim in ekstrovertiranim oblikovanjem,” nas z zanosom v zakulisje Concepta Z4 popelje odgovorni mož oblikovanja Marc Girard. Ko takole sedim v soju žarometov v studiu nekje na obrobju Münchna, je videti kompaktno in agresivno. Istočasno razkriva tudi, kako bo videti serijska različica, ki bo pripravljena prihodnje leto. Po Girardovih besedah se v konceptu skriva kar 80 odstotkov serijskih delov, novinec pa je istočasno tudi plod BMW-jevega sodelovanja s Toyoto, ki bo na enako platformo postavila prihajajočo Supro.

Z4 je model, ki je že od nekdaj trpel zaradi težav s prepoznavnostjo – prva generacija je bila mišljena kot nekakšen odgovor na Porschejeva Boxsterja, vendar mu to ni povsem uspelo, medtem ko je odhajajoči model precej bolj mehkoben avtomobil, njegova glavna konkurenta pa sta Mercedesov SLK in Audijev TT. Je torej napočil trenutek, ko bo na ceste končno zapeljal povsem vozniško usmerjeni Z4? Girard nadaljuje: “Z merami zunanjosti smo želeli poudariti predvsem zmogljivosti. Je pravi vozniški avtomobil, športnik. Je super vodljiv in odziven, je lahek in zato izjemno dinamičen.” Medtem ko se Girard osredotoča zlasti na oblikovanje, me želi istočasno prepričati, da bo novinec takšen tudi med vožnjo.

Z dvema predstavitvama različnih konceptov v tako kratkem časovnem obdobju – drugi je Concept 8-series – ni nobeno presenečenje, da je med njima mogoče najti številne podobnosti. Čeprav je ‘Osmica’ bolj osredotočena na luksuz in Z4 na športno dinamičnost, kar pomeni, da sta si v zasnovi zelo različna, skupaj dajeta jasen pogled na BMW-jeve oblikovalske smernice v bližnji prihodnosti. Girard je pri snovanju novinca navdih črpal iz najbolj prepričljivih modelov preteklosti in jih prezrcalil v sedanjost. “Seveda želimo vse na novo izumiti, vendar se v tem primeru ne naslanjamo na ‘retro prijeme’. Vedno na novo interpretiramo ključne podrobnosti, kot je na primer maska motorja z ledvičkama,” razlaga Girard.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 75)