Kljub temu, da je Oplov Crossland X tipičen predstavnik kompaktnih SUV-jev, nekako nadomešča odhajajočo Merivo

Merive torej ni več, naj živi Crossland X! Četudi je bila Meriva tipičen kompaktni velikoprostorec, novinec v Oplovih vrstah pa je SUV, je slednji zaradi vse večjega povpraševanja po tovrstnih avtomobilih nadomestil Merivo, ki jo prodajalci pri nas lahko ponudijo le še iz preostale zaloge, hkrati pa ponudil roko tudi kupcem, ki sledijo trendu terenskosti, tudi v Sloveniji novo možnost.

Opel Crossland X

Je pa Crossland X prvi izmed dveh letos prihajajočih Oplovih športnih terencev in prvi, ki pod značko nemškega proizvajalca predstavlja skupen projekt s koncernom PSA (Peugeot/Citroen). Platformo si namreč deli s Peugeotovo 2008-ico in tudi pravkar predstavljenim C3 Aircross. Nedvomno pa je Crossland X najmanjši v Oplov družini SUV-ov, saj s 421 centimetrov meri devet centimetrov manj kot znana Mokka X. Kljub temu po prostornosti ne zaostaja bistveno za večjim bratom, ki je vseeno bolj športno oblikovan, premore zmogljivejše agregate in tudi štirikolesni pogon. Crossland X je namreč gnan le na prednja kolesa in je res tipičen trendovski predstavnik – torej od le nekoliko bolj oddaljen od tal, tudi za lažji dostop do sedežev in boljšo preglednost.

Opel Crossland X

Čeprav me ob prvem srečanju ni ravno prepričal z zunanjimi merami in z njimi povezano družinsko uporabnostjo, pa moram priznati, da ta občutek lahko tudi vara. Resda o prostorskem razkošju le ne morem govoriti, a prepriča z dovolj izdatno odmerjenim prostorom v ramenskem delu spredaj, še posebej pa je dovolj prostora tudi za odrasle na zadnji klopi, pri kateri je sedalni del vzdolžno pomičen za 15 centimetrov. To pomeni tudi prilagodljivost prtljažnika, ki lahko pogoltne najmanj za 410 litrov in do največ 520 litrov prtljage (ob zložni zadnji klopi do 1.255 litrov).

Opel Crossland X

Pod pokrovom motorja preseneti 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki ga je potrebno zavrteti, da bi slišali značilnejši zvok trivaljnika. Ta motor je sicer na voljo v treh različicah moči, tista srednja z 81 kW (110 KM) je tudi v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Ta motor namreč prihaja iz partnerskega (kmalu tudi lastniškega) koncerna PSA in se dobro poda tudi Crosslandu X. Le pri višjih  avtocestnih hitrostih je spoznati, da je prostornina motorja skromna. Sicer je ta različica motorja tudi v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom, kakor tudi šibkejša s 60 kW (81 KM), med tem ko je najmočnejša (96 kW/130 KM) naprodaj le s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Dizelski motor prostornine 1,6-litra razvija 73 kW (99 KM) in 88 kW (120 KM) – šibkejši s petstopenjskim, močnejši s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Opel Crossland X

Paketi opreme so trije, za vstopni bencinski motor in opremo Selection pa je potrebno odšteti 14.490 evrov, za enako opremljenega dizla pa 16.690 evrov. Sicer je spisek serijske precej dolg, a klimatsko napravo in sistem OnStar je moč najti v drugem nivoju opreme. Pri Oplu do konca leta načrtujejo prodati okoli 400 Crosslandov X, v polnem letu prodaje pa celo več kot 800.