David Brown je dobil črko X

Novi Aston Martin DBX tega britanskega proizvajalca potiska čez SUV-jevsko prelomnico. Zaenkrat z dobrim “starim” AMG-jevim osemvaljnikom

Da pri Aston Martinu pripravljajo svoj prvi SUV, vemo že precej časa. Po množici fotografij testnih prototipov, tako uradnih, kot paparacovskih, pa so novi DBX predstavili tudi uradno. DBX ni prvi Astonov štirivratni avtomobil (se spomnite Rapida?), je pa prvi s štirikolesnim pogonom in morda prvi, ki bi njihovo letno proizvodnjo lahko popeljal v petmestne številke in zagotovil trajno finančno vzdržnost. Ni dvoma, da je v DBX-u že na videz veliko Astona. Z občutkom izvedena oblika s svojimi razmerji dobro taji njegovo velikost. DBX ima namreč – čeprav je pri 5039 mm nekaj krajši – daljšo medosno razdaljo (3060 mm) od Bentleyjeve Bentayge, pri 1680 mm višine pa je 20 mm nižji tudi od Porschejevega Cayenna. Karoserija je narejena iz aluminija, pri čemer omenjajo izjemno čvrstost in 2245 kilogramov teže, kar pomeni slabih 200 kilogramov manj od Bentayge. Tudi v notranjosti je vse v stilu iz Gaydona, a tokrat z velikim zaslonom na dotik, veliko stekla, petimi sedeži in 632 litri prostora v prtljažniku.

DBX bo zaenkrat poganjal AMG-jev 4-litrski dvojno prisilno polnjeni V8 z močjo 405 kW (550 KM) in 700 Nm največjega navora, ki težkokategornika do stotice požene v 4,5 sekundah, pospeševanje pa se ustavi pri 291 km/h. Nemški motor, ki ga že uporabljajo v DB11 in modelu Vantage so sicer na novo nastavili in razvili svoj izpušni sistem, zaradi katerega bo DBX imel svojstveno zvočno kuliso. Moč se na vsa štirikolesa prenaša preko Mercedesovega devetstopenjskega samodejnega menjalnika in karbonske pogonske gredi. Aktivni elektronski sredinski diferencial lahko vso moč pošlje na zadnjo os, kjer je tudi elektronska zapora diferenciala, do 47 odstotkov pa na sprednjo os, ki oprijemu sledi z vektoriranjem navora.

Podvozje? Spredaj so dvojna trikotna vodila, zadaj pa večtočkovno vpetje z vodnimi pušami, ki zmanjšujejo hrup. Vzmetenje je zračno, s tremi komorami, 48V električni sistem pa dovoljuje tudi uporabo aktivnih stabilizatorjev, ki na posamični osi zmore proti nagibu uporabiti kar 1400 Nm sile. Ob izbiri novih voznih načinov Terrain in Terrain+ se podvozje v primerjavi z načinom GT dvigne za 25 in 45 mm, v načinih Sport in Sport+ pa spusti za 15 mm in 30 mm. Pri Astonu so mislili torej tudi na možnost vožnje po brezpotjih, čeprav se primerki DBX tam ne bodo znašli prav velikokrat.