Pa ne le dinamičnost, Mazda CX-5 je sedaj tudi udobnejša, od septembra bo naprodaj še z novim 2,5-litrskim bencinskim motorjem

Veliko se je govorilo o novi Mazdi CX-5 že od lanske jeseni. Sedaj je pripeljala tudi v naše prodajne salone in priznati moram, da je ob prvem srečanju očarala tudi mene, vsaj oblikovno. Prednja maska s poudarjeno kromirano obrobo je podobno markantna kot maska Levanteja. Zadek je elegantno speljan, že pri vstopnem paketu je na voljo led osvetlitev spredaj in zadaj.

A ta Mazda, ki je v prvi generaciji v Sloveniji našla 906 lastnikov, bo v drugo zagotovo prepričala že obstoječe, seveda pa tudi nove kupce. V drugo je namreč togost karoserije povečana za 15 odstotkov, na številnih mestih je dodana in izboljšana zvočna izolacija, po vzoru nekaterih drugih modelov je dobila mehansko vektoriranje navora, ki skrbi za več (pregovorne) dinamike v zavojih, ne manjka radarski tempomat, ki v kombinaciji s samodejnim menjalnikom zmore hitrost prilagoditi do popolnega ustavljanja in samodejnega speljevanja, in še bi lahko našteval.

Oba bencinska motorja tradicionalno shajata brez turbine

Občutek svežine je začutiti tudi za volanom, saj je celotna postavitev armaturne plošče nekoliko višja, prav tako je višje postavljen tudi osrednji zaslon. Najpomembnejše je videti na dvižnem zaslonu – tokrat so pri Mazdi ubrali projeciranje podatkov na vetrobransko steklo. Že po prvem vtisu pa navdušijo izbrani in mehki plastični materiali. In sedeži ponujajo več opore, zadnja klop ponuja celo nastavitev naklona naslonskega dela.

V ponudbi ostajata dva znana pogonska agregata. Dvolitrski bencinski motor s 121 kW (165 KM) z ročnim menjalnikom in petimi konji manj v primeru štirikolesnega pogona ali samodejnega menjalnika. Turbodizel prostornine 2,2 litra zmore 110 in 129 kW (150 in 175 KM), septembra pa bo na voljo še 2,5-litrski bencinski štirivaljnik (143 kW/194 KM) s funkcijo izklopa dveh valjev v prid nižji porabi goriva.

V letošnjem letu so pri slovenskem uvozniku prodali že 75 CX-5 prve generacije, kar pomeni, da jih ni mogoče več dobiti niti iz zaloge. Njegovo vlogo sedaj prevzema naslednik. Letos jih želijo prodati okoli 170, kar je seveda ob videnem povsem realen cilj. Vstopna cena za bencinski motor znaša 23.990 evrov, kar je nekaj več kot pri predhodniku, a je druga generacija tudi bolje opremljena. Za tiste, ki se spogledujejo z dizelskim agregatom in morda še štirikolesnim pogonom pa naj povem, da se cene pričnejo pri 30.190 evrih.