Dizelski brat najhitrejšega Audija Q5 prihaja poleti. Trilitrski motor pomaga polniti električno gnani kompresor, podobno kot pri večjem SQ7

Recept je torej znan, le malo je bilo treba počakati, da so ga pripravili in uredili za Q5. ‘S’ verzijo je sicer dobil Q5 že takoj po začetku prodaje novega modela, seveda s TFSI motorjem, toda z vpeljavo WLTP standardov meritev, je bencinska verzija s 354 konji padla iz programa. Škoda …

Toda – zato je zdaj tu nove generacija še bolj učinkovitih in zmogljivih dizlov, ki so v SUV modelih tako ali tako še vedno najbolj popularna izbora. Trilitrski TDI je šel skozi enak tehnični razvoj kot večji brat SQ7, kar pomeni, da so mu dodali 48 voltno platfromo, dodali li-ionsko baterijo v zadek (ob običajni 12 voltno), vse to pa omogoča vgradnjo zahtevnješih e-porabnikov – najbolj pomembna je seveda električno gnana turbina. Kompresor torej (7 kW), ki pomaga tistemu s pogonom na izpušne pline, toda prednost električno gnanega je v tem, da zrak tlači v valje od prvega vrtljaja naprej oziroma po potrebi. Svojih 65.000 vrtljajev (!) doseže v borih 300 milisekundah in zmore ustvariti do 1,4 bara pritiska. Tako učinkovito pomaga predvsem pri speljevanju in pospeševanju pod 1.600 vrtljaji motorne gredi, ko polno moč (2,4 bara) doseže klasična turbina. In ta šestvaljnik zato zmore kar 255 kW (347 KM) ter izjemnih 700 Nm navora. S tem je SQ5 TDI po moči dosegel TFSI prednika, navorski udarec pa ga seveda daleč presega.

Štirikolesni pogon s samozapornim sredinskim diferencialom je serijski (60 odstotkov moči na zadnji par), ravno tako uravnavano blaženje (SQ5 je sicer nižji od serijskega za 30 mm), športni zadnji diferencial je doplačljiv, tako kot  zračno vzmetenje in prilagodljivo krmiljenje. In seveda je zraven še kup serijske opreme, na primer 20 palčna kolesa z zavornimi diski premera 375 mm.

Tta model je tudi blagi hibrid, saj je motor preko jermenice spojen tudi s alternatorskim zaganjačem (12 kW), preko katerega regenerira kinetično energijo in jo spravlja v baterijo, potem pa uporablja za hiter in mehek zagon motorja po fazi jadranja in stop/starta ter druge porabnike. Menda zmore s tem sistemom prihraniti kar okoli 0,7 litra goriva na 100 km.

Ampak večina kupcev bo sveda premamila zmogljivost (oziroma kombinacija obojega) – 5,1 sekunde obljublja tovarna, 250 je končna hitrost, poraba pa bi se naj gibala med 6,6 in 6,8 litra. To je učinkovitost …