Alfin novi in hkrati tudi prvi SUV nasploh je izjemno posrečeno oblikovan avtomobil in zabavna vstopnica v ta vse bolj priljubljen segment

fotografije Aston Parrot

Misel je tista, ki šteje. Predstaviš nov avto, ga poimenuješ Stelvio, povabiš svetovno avtomobilistično novinarsko srenjo in opazuješ, kako se kopičijo vsi napisani testi. Če gre za znamko Alfa Romeo, potem to najbrž ni tako preprosto, še posebej, če ima znameniti prelaz, po katerem je Alfin SUV tudi poimenovan, svojo turistično informacijsko pisarno, ki na svoji spletni strani pravi, da je prelaz od novembra do maja zaprt. No, na srečo so še druge gorske ceste, ki nemoteno obratujejo vse leto in so polne voznikov raznih SUV-jev. Izbrati tak kraj za mednarodno predstavitev povsem novega SUV-ja je zelo pogumna poteza, ki pa je vsekakor vzbudila precej pozitivne pozornosti. Tudi brez tipičnih vizualnih dodatkov QV-ja je podoba Stelvia zelo kompaktna in hkrati prijazna za oko.

Pri Alfi trdijo, da ima Stelvio v svojem razredu največ prostora v potniški kabini in da predstavljata kakovost izdelave ter ergonomija nedvomno korak višje za znamko, kar trdijo tudi za limuzinsko Giulio. Sedežem zagotovo ne manjka možnosti prilagoditve kot tudi ne volanskemu obroču. Prestavna ročica sicer deluje kot poceni kitajska kopija BMW-jeve, zato pa dajejo obvolanske aluminijaste prestavne ročice, zelo podobne Ferrarijevim, notranjosti poseben čar.

Na predstavitvi je bil Stelvio na voljo v dveh motoriziranih izvedbah: 2,2-litrski prisilno polnjen dizelski in dvolitrski bencinski štirivaljnik. Prvi z močjo 210, drugi pa 280 konjev, medtem ko je osemstopenjski samodejni ZF edina možnost menjalnika. Zagotovo bo dizelska izvedenka tista, ki bo bolj prodajana opcija (pri nas bo tudi cenejša), obenem se tudi nekoliko bolj poda značaju novega Stelvia, s pospeškom 6,6 sekunde do stotice in porabo, ki po tovarniških podatkih znaša 4,8 litra.

“Stelvio daje tak občutek lahkotnosti, ki ga nemška konkurenca ne obvlada najbolje.”

Ampak bencinski stroj je tisti, ki je seveda bolj zabaven. In tudi izbira Fabrizia Curcia, prvega moža Alfe Romeo za stari kontinent. Curci je še povedal, da ga je tudi toplo priporočal svojim družinskim članom terprijateljem. Z bencinskim motorjem deluje Stelvio bolj igriv in živahen, skratka bolj Alfa Romeo. Pa čeprav oba agregata nista najbolj uglajena, se bencinski vsaj delno odkupi s posrečeno zvočno kuliso. Največ zabave ponuja Stelvio v načinu vožnje ‘Dynamic’ in z ročnim prestavljanjem, kar ste lahko tudi uganili. Upravljanje s tistimi, skoraj ferrarijevskimi prestavnimi ročicami, nameščenimi za volanski obroč, je pravo zadovoljstvo in navkljub zamolklemu pojemku pri prestavljanju v višjo ali nižjo prestavo poteka izjemno hitro. Menda traja ta proces le 20 milisekund. Zaviranje je malce manj zabavno, s precej spužvastim občutkom na stopalki zavore. Čeprav so zavore dovolj zmogljive, delujejo kljub Alfinim naporom za zmanjšanje teže (pri 1.660 kilogramih je Stelvio za 185 kg lažji od dvolitrskega Macana) na spustih z alpskih prelazov kot preveč obremenjene.

V načinu vožnje ‘Dynamic’ postane tudi umetna obteženost volanskega mehanizma precej izrazita, podpora volanskega mehanizma pa ostaja minimalna za še boljši občutek vodljivosti. Zelo lahkotno se Stelvio požene v in skozi zavoje, štirikolesni pogon Q4 in zapora zadnjega diferenciala pa zagotavljata obilico oprijema in zanemarljivo podkrmarjenje. Relativno nizka teža in zelo lahkoten volanski mehanizem pa dajeta Stelviu nek občutek lahkotnosti, ki ga nemška konkurenca ne obvlada najbolje. Resnici na ljubo pa je treba povedati, da Stelvio za vožnjo ni povsem enak Porschejevemu Macanu, ampak to tudi ni potrebno, saj je za Stelvia treba odšteti manj denarja. Je pa vsekakor precej zabaven in zagotovo zelo dobrodošla popestritev tega segmenta. Kdo ve, morda mu bo uspelo tudi nadomestiti kakšnega SQ5 ali GLC-ja na parkiriščih najboljših evropskih smučišč.

Antony Ingram

Alfa Romeo Stelvio
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm, turbo
Moč 205 kW (280 KM) pri 5.250 vrt./min
Navor 400 Nm pri 1.750 vrt./min
0–100 km/h 5,7 s
Hitrost 230 km/h
Teža 1.660 kg (125kW/171 KM na tono)
Okretnost
Lahkotnost
Všečna notranjost
Motorji, raje bi videli kakšnega Alfinega kompaktneža
4
EVO OCENA