Veliko drame, tudi kaosa?

Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye

Bolj zmogljiv kot McLaren Senna in občutno cenejši od BMW M5 – ta politično nekorekten izdelek pooseblja pravo antitezo evropske zamisli zmogljivega avtomobila – a mu to zelo dobro uspeva

Včasih se mi zdi, da se sploh ne zavedam, kakšno srečo imam. Kot recimo prejšnji mesec, ko sem bil del Evo ekipe na nekajdnevnem skupinskem testu. Jasno, da je k izjemnemu vzdušju nekaj pripomogla tudi izbira avtomobilov, seveda pa tudi dobro založen hotelski bar. A največje veselje so zagotovo debate po vsaki vožnji, kjer vedno znova govorimo o občutku za volanom, blaženju, uravnoteženosti, karakterju avtomobila in tako naprej … Vsaka vožnja prinaša nova spoznanja, o katerih se je vedno znova treba pogovoriti. A se hkrati še kako dobro zavedamo, da pravzaprav nimamo ‘resne’ službe, vendar kljub temu svoje delo opravljamo zelo vestno in natančno.

No, vse prej povedano pa s tem ameriškim izdelkom nima prav dosti zveze. Ko sedeš za volan Challengerja SRT Hellcat Redeye, zagotovo ne razmišljaš preveč o občutku volanskega mehanizma ali blažilnikih. Prav tako ne pričneš z iskanjem slabše vzdrževanih cest, kjer bi lahko preizkušal svoje meje in meje avtomobila. Tukaj se v bistvu nikoli in čez nobeno stvar ne pritožuješ. OK, mogoče nad porabo. Pravzaprav je ta izdelek neke vrste zagotovilo dobrega treninga smejalnih mišic, ki se prične že z zagonom mogočnega 6,2-litrskega V8 in 2,7-litrskega kompresorja (seveda največjega, ki je bil kadarkoli nameščen na kak serijski avtomobil), ob vsakem še tako majhnem pritisku stopalke za plin. Prav neverjetni občutki me prevevajo, ko tako sedim za volanom ob vsej tej zvočni drami, ki je še dodatno podprta s potresavanjem in ostalimi nenavadnimi zvoki celotne konstrukcije, obute v masivne Pirellijeve pnevmatike 305 P Zero. Šele med pospeševanjem se prav zavem, da sedim v noro močni, absurdno prenapihnjeni ter zverinsko glasni ‘mrcini’.

20-palčna platišča ‘Devils Rim’, obuta v Pirellijeve pnevmatike 305/35 ZR20, so del paketa opreme ‘Widebody, medtem ko so Brembove zavore s 390 mm diski del standardne opreme.

Ne, to ni 911-ca ali pa Alpine A110. To je avto s spredaj nameščenim motorjem in pogonom zadnje osi, ki zmore 800 ‘konjev’ in 960 Njutonmetrov navora. Skupaj s paketom opreme ‘Widebody’ (6.000 dolarjev), ki zajema 20-palčna platišča, obuta v prej omenjene Pirellijeve pnevmatike, dirkaško vzmetenje in plastične obrobe širokih blatnikov, stane ta ‘peklenska mačka’ v ZDA slabih 80 tisočakov (približno 72.000 EUR). Pri Dodgeu pravijo, da skoči do stotice v 3,4 sekunde, končna hitrost pa znaša 325 km/h. Seveda ob predpostavki, da imate vsaj toliko znanja in občutka za stopalko plina kot recimo Ayrton Senna na kvalifikacijskem krogu.

A lepo po vrsti. Lagal bi, če bi trdil, da se nisem počutil kot otrok za božič, ko sem pristopil do ‘peklenske mačke’. Njena oblika – še posebej za nas Evropejce – je kot iz druge galaksije. Čisto vsaka podrobnost na njej ima le eno nalogo – kar se da najbolje poudarjati že tako precejšnjo vizualno dramo. Videti je agresivno, kot večina superšportnikov, le da se tukaj zdi, da mu to uspeva na posebno bahav način. Bolj drugačen od recimo uglajenega BMW M5 skorajda ne bi mogel biti. Dejstvo je, da gre za povsem drugo filozofijo športnih avtomobilov od te, ki smo je vajeni v Evropi. Predstavljajte si dolžino BMW-jeve Sedmice z nižjo strešno linijo in precej širšimi boki. Ni tako hiter kot Aventador, je pa precej blizu. In kot ste verjetno že ugotovili, gre za precejšnjo maso z 2.038 kilogrami. Zveni ogromno, a le do trenutka, ko se zaveš, da recimo M5 na tehtnico spravi 1.855 kilogramov. In da ne pozabim – tukaj je na voljo dobrih 800 ‘konjev’ in 960 Nm navora. Ne samo, da se odvečni kilogrami ob taki moči kar topijo, ampak prav ta moč nekako določa celotno bit tega avtomobila. Treba se je zavedati, da je ta avtomobil v bistvu odsev kulture, ki je zasvojena s pospeševalnimi dirkami in mogočnimi motorji V8. In kot takšen (presenetljivo, ali pa tudi ne) vsebuje kar nekaj resne tehnologije, ki mu omogoča rezultat slabih deset sekund za četrtino milje.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 83)

Jethro Bovingdon

Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye
TEHNIČNI PODATKI
Motor V8, 6.166 ccm, kompresor Moč 588 kW (800 KM) pri 6.300 vrt./min Navor 960 Nm pri 4.500 vrt./min Teža 2.038 kg (294 kW/400 KM na tono) 0–100 3,4 s Hitrost 325 km/h Cena 64.827 EUR (73.190 USD)
Res močan motor
Res velik avto
4
EVO OCENA