Druga pomlad za Hyundaija Ioniq

Po treh letih je pripeljal v prenovljeni podobi, električna različica zdaj z zmogljivejšo baterijo

Kljub intenzivni elektrifikaciji vozil v avtomobilski industriji je Ioniq še zmeraj redek model, saj je mogoče izbirati med kar  tremi pogoni: električnim, hibridnim in priključnohibridnim (plug-in, pHEV). Od pričetka prodaje je našel 60.000 kupcev, kar je sicer med avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem skromna številka, med sebi enakimi pa predstavlja soliden rezultat.

Sedaj je električni Ioniq dobil še zmogljivejšo baterijo –  baterija s 38,3 kWh je zamenjala tisto s 28 kWh. Zato je po novem WLTP standardu avtonomija vožnje večja za 36 odstotkov kot pred prenovo. Tako je sedaj s tem Ioniqom mogoče prevoziti 311 kilometrov, električni motor pa razvija 100 kW (136 KM) in 295 Nm navora. Sedaj je opremljen s 7,2 kW-im polnilcem (prej 6,6 kW), kar pomeni na hitri polnilnici (z zmogljivostjo 100 kW) le 56 minut polnjenja za 80 odstotkov polne baterije.

Drugi dve različici žene že od prej znana kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja in elektromotorja, sistemska moč pa znaša 104 kW (141 KM). Hibrid omogoča v idealnih razmerah vožnjo zgolj z električnim motorjem do hitrosti 120 km/h, pri priključnem hibridu pa polna baterija sedaj zmore hraniti električne energije za približno 63 kilometrov vožnje brez pomoči bencinskega agregata.

Nova je tudi raven povezljivosti, saj je Ioniq serijsko opremljen s sistemom eCall, ki samodejno aktivira klic v sili, če zazna sprožitev varnostne blazine ali pa ga s stikalom aktivira potnik. Satelitska navigacija za doplačilo ponuja pet let brezplačnega naročniškega razmerja za informacije v realnem času,  kot so na primer vreme, prosta parkirišča, prometne informacije, … Ob tem je opcijsko naprodaj osrednji zaslon velikosti 10,25 palca, ki omogoča prikaz dveh menijev hkrati, nanj pa se preko Bluetootha lahko priključita dve mobilni napravi.


Seveda je tudi nekaj manjših kozmetičnih novosti zunanjosti in notranjosti, novi so tudi nekateri varnostni sistemi, ki skrbijo, da Ioniq ostaja v koraku s svežo konkurenco na trgu. Najcenejši med vsemi tremi je še zmeraj hibrid, cena zanj z vstopno opremo Style znaša z odštetima dvema tisočakoma eko subvencije 24.990 evrov. Za enako opremljenega priključnega hibrida z že odšteto vrednostjo eko subvencije (2.000 evrov) je potrebno odšteti 31.490 evrov. Električno gnani Ioniq po ceniku stane najmanj 36.900 evrov, a je pri tej različici mogoče uveljavljati subvencijo v višini 7.500 evrov, kar pomeni, da je končni znesek nekaj pod 30 tisočaki.

More Stories
Tovarniške ekipe krojijo usodo