ABARTH 124 SPIDER VS MAZDA MX-5 R F 2 .0 VS TOYOTA GT86 BLUE EDITION

Ali lahko Mazda MX-5 po rahli prenovi z več moči zdrži boj s svojim bratrancem 124 Abarthom in najmočnejšo, a hkrati tudi najtežjo med trojico, Toyoto GT86?

To je zagotovo eden boljših dni v mojem poklicu. Trije zadaj gnani športni avtomobili z ročnim menjalnikom, dva od njih pa celo dobra stara atmosferca, pa še relativno dostopni so. To je nekaj, čemur bi lahko dandanes (vsaj cenovno) skorajda rekel ‘eksotika’, saj bi recimo za solidno opremljenega Golfa moral odšteti vsaj toliko, če ne še več. No, ne glede na vse – tukaj sem in ob bok prenovljeni Mazdi MX-5 RF (saj veste, to je tista, ki ima kovinsko zložljivo streho) bom postavil njena ključna rivala v tem segmentu – popolnoma zaprto Toyoto GT86 in Abartha 124, s platneno zložljivo streho. Lahko bi rekel, da ta nabor zajema vse izvedenke lahkih in predvsem zabavnih športnih avtomobilov.

“Ta nabor zajema vse permutacije lahkih in predvsem zabavnih športnih avtomobilov.”

Vsaj na papirju je očitno, da so pri Mazdi uslišali moledovanje za več moči. Do sedaj je namreč za boljšo izbiro veljal 1,5-litrski štirivaljnik, saj je 2,0-litrskemu nekako manjkalo moči. Po prenovi pa je zadeva drugačna, saj so ji Japonci namenili dodatnih 500 vrtljajev in 26 konjev (sedaj jih ima 180). S tem prirastkom moči pa se je nekoliko spremenil tudi zvok motorja, kar je večina ljudi zelo pogrešala, glede na koncept avtomobila seveda. In potem novinec Abarth. Kaj naj rečem. Gre za eno boljših odločitev, ki jih je sprejel pokojni Marchionne, ko je z Mazdo sklenil sodelovanje za preoblikovanje in ponovno oživitev Mazde MX-5 v obliki Fiata 124 in še športnega Abartha. Italijani so nato zamenjali Mazdin dvolitrski atmosferski motor za 1,4-litrskega Fiatovega prisilno polnjenega štirivaljnika, ki v Abarthovi specifikaciji zmore več navora kot Mazdin dvolitrski štirivaljnik (Abarth – 250 Nm, Mazda – 200 Nm). Je pa Abarth na tem testu najbolj podhranjen (125 kW/170 KM). No, če odmislim turbomotor, nekoliko drugačne vzmeti in mišičast pokrov motorja, je Abarth povsem identičen z Mazdo.

Seveda je tukaj še Toyota GT86, v izjemni modri barvi, ki še zmeraj polarizira mnenja. Opremljena je tudi z zavorami Brembo in Sachsovimi blažilniki (1.950 evrov več), poganja pa jo Subarujev štirivaljni dvolitrski ‘bokser’, ki zmore 147 kilovatov (200 KM), in z ne ravno spektakularnih 200 njutonmetrov navora, ki jih doseže pri 6.400 vrtljajih. Ampak resnici na ljubo je treba poudariti, da deluje precej bolj športno v primerjavi s konkurenco, če si pripravljen za volanom ‘trdo delati’. Za Toyoto GT86 v specifikaciji z zavorami Brembo in Sachsovimi blažilniki je treba odšteti skoraj polnih 35 tisočakov (34.800), za Mazdo MX-5 RF slabih 30 (29.990), medtem ko je za Abartha potrebnih skoraj 40 tisoč evrov (39.990). Ta neformalni del testa je zagotovo Abarthov (v obratnem vrstnem redu).

Po zmogljivostih je trojica kar blizu, še posebej Mazda in Abarth, saj do stotice potrebujeta 6,8 sekunde, medtem ko Toyota za isto nalogo potrebuje malenkost več, in sicer 7,6 sekunde. Vendar je na tem mestu treba poudariti, da je GT86 z naskokom najtežji (1.240 kg), a je to še zmeraj sprejemljiva številka. Očitno pa so se Japonci pri Mazdi izjemno potrudili, saj so pri zasnovi MX-5 odlično oklestili odvečne kilograme, MX-5 RF v najboljši specifikaciji namreč ne tehta več kot 1.073 kilogramov (Abarth s platneno streho pa še dodatnih 13 kilogramov manj).

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 82)

Tehnični podatki

Toyota GT86

Motor nasproti ležeči štirivaljnik, 1.998 ccm
Moč 147 kW (200 KM) pri 7.000 vrt./min
Navor 205 Nm med 6.400 in 6.600 vrt./min
Teža 1.240 kg (120 kW/163 KM na tono)
Zmogljivosti 7,6 s (0–100 km/h), 225 km/h
Cena 34.800 EUR
evo ocena ★★★★

Mazda RX-5 RF

Motor vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm
Moč 132 kW (180 KM) pri 7.000 vrt./min
Navor 205 Nm pri 4.000 vrt./min
Teža 1.037 kg (127 kW/172 KM na tono)
Zmogljivosti 6,8 s (0–100 km/h), 220 km/h
Cena 29.290 EUR
evo ocena ★★★★

Abarth 124 Spider

Motor vrstni štirivaljnik, 1.368 ccm, turbina
Moč    125 kW (170 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor 250 Nm pri 2.500 vrt./min
Teža 1.060 kg (120 kW/163 KM na tono)
Zmogljivosti 7,6 s (0–100 km/h), 230 km/h
Cena 38.990 EUR
evo ocena ★★★★