Nissan Leaf

Kako v Leafu deluje samodejno parkiranje?

Nissanov sistem e-Pedal in ProPILOT Park

Najbolje prodajan električni avtomobil je hkrati tudi eden najbolj naprednih – in za voznika najbolj enostavnih za uporabo. Vključno s povsem samodejnim parkiranjem, uporabo le pedala plina …

Nissan si prizadeva, da bi avtonomnost vožnje čim prej dvignil na višjo raven, in to na vseh svojih vozilih, ne le pri Leafu, toda električni prvak je trenutno vendarle najbolj vozniku prijazno vozilo v floti. ProPILOT, ki ga je Nissan uvedel že pred kakšnim letom, je prvi resni korak v to smer, saj je mogoče z zgolj enim stikalom sprožiti sistem ProPILOT.


Preberite tudi: Vozili smo Nissan Leaf


V ta sistem je integriran radarski tempomat, ki v sebi združuje funkcijo inteligentnega (radarskega) tempomata (ICC), pomoči za vožnjo v gneči (TJP) in sistema za zadrževanje vozila v svojem pasu (LKA). Če je voznik premalo pozoren in se približa oznakam, mu ProPILOT z drobnimi aktivnimi sunki volana pomaga zadržati in usmerjati Qashqaija v pravo smer. Sistem seveda deluje tudi v zavojih, vendar v okviru svojih omejitev. Sicer pa vozniku pri varnejši vožnji tako ali tako pomaga še kup drugih sistemov za varnost (opozorilo za prečni promet, opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem za nenadno zaviranje v sili s prepoznavo pešcev …), ki ravno tako izkoriščajo številna tipala (kar 12 jih je) za nadzor okolice. Kjer je za voznika verjetno najbolj vsestransko uporaben nadzor okolice s štirimi kamerami (AVM).

Seveda pa je pozitivna izkušnja odvisna tudi od drugih asistenčnih sistemov, ki predvsem lajšajo vsakdan v avtomobilu in naredijo vožnjo bolj enostavno, manj stresno. Pri tem bo večina takoj pomislila na parkiranje. In tu ima Leaf kaj za ponuditi! ProPILOT Park namreč omogoča povsem samodejno parkiranje, vključno s spremembo smeri vožnje, vrtenjem volana … Vse, kar mora voznik storiti, je držati pritisnjen gumb z oznako P, potem ko je potrdil (na ekranu predlagano) mesto parkiranja. Prednost sistema je seveda tudi, da lahko voznik sam izbere mesto parkiranja (ne le tistega, ki ga predlaga sistem), ob tem pa lahko preko smernih puščic na zaslonu določi še natančen položaj ali ga popravi (npr. bliže črti, ki označuje parkirani boks, dlje od sosednjega avtomobila ali robnika …). Sistem potem vozniku predlaga, da pritisne stikalo P in ga drži pritisnjenega med celim potekom parkiranja, na zaslonu nakaže smer vožnje in obračanja, na koncu pa sprosti še električno ročno zavoro. Počasi, mirno in predvsem tiho, voznik pa lahko cel potek nazorno spremlja preko 360-stopinjskega pogleda na zaslonu multimedije, sistem pa okolico opazuje z omenjenimi 12 tipali in štirimi kamerami. 

Zelo zanimiv sistem, ki prav tako pomaga znižati stres med vožnjo (in vpliva tudi na podaljšanje dosega ter zmanjša obrabo zavor), je tudi e-Pedal. Inženirji so namreč združili sistem (intenzivnejšega) regeneracijskega zaviranja in klasičnih hidravličnih zavor, ki se sproži z dvigom noge s pedalke plina. Če je sistem seveda vključen. Regeneracijsko zaviranje je namreč pomembno pri ohranjanju čim večjega dosega Leafa, saj vrača del kinetične energije, ki bi se sicer sprostila v okolico v obliki toplote. S stikalom na osrednji konzoli lahko voznik vključi sistem, potem se je treba na intenzivnejši pojemek, ki je precej bolj opazen kot sicer, seveda navaditi. Ampak po nekaj kilometrih je Leafa čisto zares mogoče voziti zgolj s previdnim pritiskanjem in popuščanjem pedalke plina. Še več, Leaf se lahko celo povsem ustavi, voznik pa lahko spelje le s ponovnim pritiskom pedalke plina. Seveda pa tudi pri Nissanu še vedno povedo – ob nujnih primerih je še vedno treba stopiti tudi na pedal zavore!

More Stories
Čista zabava…