Enyaq – prvi SUV model Škodine električne dobe

Pri povsem električno gnani SUV bo tudi prvi tak model z vznemirljivo oznako RS in 225 kW moči

Prve fotografije dobro (ali pa slabo, kakor želite) zakritega prototipa, ki je že na cestah, so pri Škodi objavili, ravno tako pa lep del tehničnih podatkov o novincu, ki bo na cestah v začetku drugega leta. Gre seveda za serijsko obliko modela, ki smo ga dolgo poznali pod imenom Vision E, zdaj pa dobiva svojstveno obliko, s 4,65 metra dolžine pa se bo umeščal med Karoqa in Kodiaqa.

Tehnično se bo seveda naslanjal na pridobitve iz modela ID.3, zato tudi motor zadaj in zadnji pogon, vsaj v osnovnih verzijah, seveda pa si bo moč zaželeti tudi štirikolesni pogon, ki ga predstalja dodaten asinhronski e-motor na prednji osi. Vstopni model bo nosil oznako Enyaq iV 50 (litij-ionska baterija z zmogljivostjo 55 kWh, od tega je uporabnih 52 kWh), elektromotor v zadku zmore 109 kW in doseg do 340 kilometrov. Pri 132-kilovatnem Enyaqu iV 60 z baterijo z 62 kWh (neto 58 kWh) je dosega za do 390 kilometrov. Največji doseg do 500 kilometrov (po kriterijih WLTP) pa ima Enyaq iV 80 (82 kWh, neto 77 kWh) s pogonom zadaj in močjo 150 kW. Baterija s 82 kWh je na voljo tudi v obeh različicah z dodatnim elektromotorjem in štirikolesnim pogonom, ki nosita oznako 80X in RS in razvijeta moč 195 kWin 225 kW. Najzmogljivejši pospeši do100 km/h v 6,2 sekunde, največji doseg pa znaša do 460 kilometrov.

Za polnjenje ima na vojo tri možnosti – gospodinjska ali šuko vtičnica, stenska polnilna postaja (11 kW) in hitro (DC) polnjenje s hitrostjh do 125 kW. V tem primeru se baterija Enyaqa iV v idealnih pogojih napolni od 10 na 80 odstotkov v samo 40 minutah.

Enyaq prinaša tudi precej novega v notranjosti – voznik lahko na prostostoječem, osrednje postavljenem zaslonu z diagonalo 13 palcev in po želji prek projicirnega zaslona s tehnologijo obogatene resničnosti (AR) spremlja vse potrebne informacije, ki se ves čas ažurirajo (preko spleta). Izjemna prostornost, ki notranjosti pridaja vtis salonskega ambienta, in prtljažnik s prostornino 585 litrov, pa sta dejavnika značilna za prostorsko varčen električen pogon.

Preberite tudi
Samozavestni novi Hyundai i10