Nekaj odličnih in skoraj brezčasnih zgodb imamo na zalogi – na primer o japonskih reli replikah iz osemdesetih, pa tisti o Toyoti Corolli, ki je ime ponesla v svet, tu je še nadaljevanje zgodbe o novi 911-ici, pa seveda prvi vtisi o novem Fordu Focusu ST, ki je resnično vsaj korak in pol oddaljen od predhodnika. Tu je še zanimiv tekst o zatonu motorjev z notranjim zgorevanjem in dvigu elektromotorjev, pa nekaj o zloglasnem omejevalniku hitrosti, o katerem govori (grozi) Evropska komisija. In seveda – mnenje o vseh novih avtomobilih, ki smo jih vozili. In teh ni malo …

Zgodbe

Bistveno odločneje

Kmalu bo na cestah novi Ford Focus ST. Prvih nekaj kilometrov smo smeli napraviti na izjemni Fordovi testni stezi v Lommelu v Belgiji, ki ponuja najrazličnejše kombinacije. Morda je na prvi pogled ST zadržano drugačen, toda tokrat so se pri oddelku Ford Performance domače naloge lotili mnogo bolj skrbno, natančno in predvsem z več volje. Rezultat je izjemen.

Pro-jektil

Mercedes-AMG GT R Pro je sicer enako zmogljiv kot ‘običajna’ različica (430 kW/585 KM), toda številne drobne izboljšave, spremembe in nadgradnje (ročni nastavljivi blažilniki, aerodinamični dodatki …) so iz tega modela naredile pravo trackday specialko, ki požira asfalt na dirkališču podobno hitro kot hiperšportniki – in ob ravno pravem dodatku teatralnosti.

Mirnejši kameleon

Porsche 911 generacije 992 je večji in močnejši kot kdajkoli prej. Ampak – ali zna vznemiriti dušo tako, kot so to počele stare 911-ice? Čas je, da ugotovimo, ali je Porsche nadgradil predhodnika tam in tako, kot smo to pričakovali, čeprav je le minimalno močnejši. Začenjamo s Carrero 4S.

3,2,1 … Štart

Cupra Ateca je ravno dobro začela svojo prodajno pot. Pa je prvi model te športne znamke, ki še vedno pripada Seatu, dostojen slavnemu imenu, ki je skozi zgodovino dalo toliko legendarnih dirkalnikov. Predvsem v reliju, kjer je prevladovala Ibiza v F2, pa Cordoba v WRC-ju …, da ne omenjam še bolj oddaljene zgodovine. Zato sta se urednik in prvo pero dirkaškega dela uredništva, Tomaž Kaučič, na povabilo organizatorjev relija INA Delta odpravila v Zagreb. Tokrat kot predvoznika …

Cel svet je hitrostna preizkušnja

“Štirivratna Impreza, s katero je McRae osvojil prvenstvo, uživa kultni status med zbiratelji.”

Vozili smo

  • Mercedes razred C 200T 4 Matic
  • Ford Mondeo Hybrid Karavan
  • Nissan Leaf
  • Honda CRV Hybrid
  • Renault Talisman 2,0 Blue dCi 200 EDC S-Edition Grandtour
  • Renault Scenic 1,7 Blue dCi 120
  • Volkswagen T-Roc 1,6 TDI
  • Audi A1 30 TFSI S tronic S line
  • Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost
  • Jeep Renegade Limited 1,3 TCT
  • Jeep Renegade 1,6 Multijet TCT Limited
  • Citroen Berlingo Feel XL BlueHDi 130
  • Peugeot Rifter 1,5 BlueHDI 130 GT Line
  • Hyundai i20 1,0 T-GDI 100 AT
  • Suzuki Vitara 1,4 Boosterjet Allgrip Elegance

Radar

Zagotovo vas je malo takih, ki ne poznate kultnega Nissanovega modela GT-R. Ne, ni še prišel čas za njegovo menjavo. Zato pa so ga snovalci nekoliko pomladili in osvežili. Ponujamo še pregled vseh najpomembnejših izvedenk. Pozna pomlad je tudi čas, ko dobimo vsakoletnega zmagovalca in motor leta. Rezultat niti ni tako zanimiv kot razvrstitev. In če ste med tistimi, ki vas je napovedana uvedba omejevalnikov hitrosti vznemirila – ni še čas za rezanje žil. Gre namreč za sistem, ki ga mnogi proizvajalci že ponujajo. Skrbi pa nadgradnja v smislu Velikega vrata. In poklonili smo se spominu na Nikija Laudo, dirkača in podjetnika, trikratnega svetovnega prvaka, ki nas je zapustil.

Kolumne

Vihar v kozarcu vode bi lahko rekli napovedanemu ukrepu znižanja tolerančne stopnje vsebnosti alkohola v krvi. Toda dejstvo, da ravno zaradi alkohola za volanom odstopi prvi mož agencije, ki je to predlagala, vendarle pusti grenak vtis in priokus za voznike, ki želimo verjeti zakonodajalcu, da s svojimi ukrepi vendarle misli dobro. O tem razmišlja v svoji kolumni Marko Radmilovič. Naš digitalni urednik Janoš Pečnik, ljubitelj in poznavalec bavarske znamke, ki je svetu znana s svojim oblikovalskim slogom z dvema ledvičkama na maski, pa razmišlja o uspešnih in tudi neuspešnih oblikovalskih poskusih znamke, da bi si utrdila svoj (oblikovalski) sloves.