Pripravili smo vam nekaj zanimivega branja, s katerim boste lahko vsaj v mislih odtavali na najlepše ceste, z najbolj vznemirljivimi avtomobili na svetu. Tudi tokrat – ali pa tokrat še posebej – je nekaj najboljših na voljo v tej številki. Zavedajoč se, da je poletje pač (tudi) čas poležavanja

Zgodbe

V prejšnji številki naše revije smo že zapisali, da je Hondin športni hibrid NSX presneto hiter avtomobil. Nekateri so celo mnenja, da je nekakšna juniorska različica Porscheja 918 – navsezadnje so se japonski ustvarjalci, sodeč po tehnologiji, vseeno nekoliko zgledovali po nemškem superšportniku. In kako se NSX izkaže v primerjavi z bistveno dražjim in še zmogljivejšim 918 Spyderjem, smo se želeli prepričati tudi sami.

Doslej še ni bilo zmogljivejšega serijskega avtomobila, kot je Bugatti Chiron, ki zmore kar 1.500 konjev. Vas morda zanima, kako je mogoče z desno nogo sploh brzdati tako številčno konjenico? In kako možgani sploh dojemajo pogled na merilnik hitrosti, ki se konča s 500-tico?! Če bi pri Chironu odstranili elektronski omejevalnik hitrosti, bi menda dosegel hitrost celo 450 km/h. Mi smo tega 2,4 milijona evrov (pred dajatvami) vrednega hiperšportnika tudi zapeljali in …

Elektrifikacija pri športnih avtomobilih ni le pred vrati, je tako rekoč tukaj. Nanjo so prisegli tudi pri Volkswagnu in ponudili športno različico Golfa z oznako GTE. In ker nas je zanimalo, ali zmore ta hibrid s sistemsko močjo 150 kW (204 KM) zares odvrniti pozornost od Golfa GTI Performance, ki razvije 180 kW (245 KM), smo ju postavili skupaj in se želeli o tem tudi sami prepričati.

Zgodba o nastanku Forda GT je bila še do pred kratkim prekrita s tančico. Superšportnik, ki je lani zmagal na dirki 24 ur Le Mansa, letos pa napada vrh svetovnega vztrajnostnega prvenstva v razredu GTE Pro, je osnova za cestni avtomobil, ki zmore iz sodobnega prisilno polnjenega šestvaljnika iztisniti 482 kW (656 KM). Že pogled nanj daje jasno vedeti, da v avtomobilski zgodovini ne bo ostal prezrt. Sami smo ga preizkusili tako na dirkališču kot tudi na odprtih cestah, saj smo želeli izvedeti, v katerem okolju je bolj prepričljiv.

Vozili smo

VW Arteon 2,0 TDI 4Motion

Alfa Romeo Stelvio 2,0 280

Mazda MX-5 G130 vs MX-5 G160 RF

VW Golf 2,0 TDI DSG

Seat Ateca FR

  • Mercedes-AMG GT C Roadster
  • Abarth 595 Competizione Dualogic
  • Mazda MX-5 G130 vs MX-5 G160 RF
  • Volkswagen Arteon 2,0 TDI 4Motion
  • Renault Clio R.S. Trophy
  • Seat Ibiza FR
  • Seat Ateca FR
  • Alfa Romeo Stelvio 2,0 280
  • Hyundai i30 1,0 T-GDI
  • Volkswagen Golf 2,0 TDI DSG
  • Honda Civic VTEC Turbo
  • Audi Q5 2,0 TDI Quattro
  • Renault Megane GrandCoupe 1,6 dCi 130
  • Mitsubishi Outlander PHEV
  • Hyundai Ioniq
  • Mazda CX5
  • Fiat Tipo 5v in SW
  • Renault Twingo GT
EVO Radar

Na sovoznikovem sedežu smo se zapeljali s prototipom Porscheja 911 GT2 RS, v Milanu smo bili na statični predstavitvi novega Hyundaija Kona, kompaktnega športnega terenca, ki prinaša nov hišni oblikovalski slog. V rubriki Radar se skozi zgodovino sprašujemo, kdaj se bo končala bitka za vse močnejše motorje, nismo pa manjkali niti na tradicionalnem srečanju lastnikov Golfa GTI ob Vrbskem jezeru.

Kolumne

Matjaž Korošak, urednik revije, v tokratni kolumni podaja nekatera dejstva, ki pričajo, da motorjem z notranjim zgorevanjem še zdaleč niso šteti dnevi, kot nekateri to že obešajo na veliki zvon. Za takšno oceno namreč obstajajo razumni razlogi, nove in znane tehnologije, tudi alternativna goriva, kot je na primer stisnjen zemeljski plin. Marku Radmiloviču pa je uspel preizkus, s katerim si je v zadnjih letih belil glavo: pripeljati se iz prestolnice v Maribor z električnim avtomobilom brez polnjenja med potjo ali pa vsaj brez potnih srag in strahu pred prazno baterijo. Nikakor pa ne boste spregledali, da se je kot kolumnist od revije Evo poslovil Dario Franchitti; namesto njegove tokrat objavljamo kolumno Richarda Porterja (pisca tekstov v novem Top Gearu), ki se je poglobil v črno-beli svet barvnih odtenkov športnih avtomobilov.

Trenutek iz avtošporta

Novost je tudi stalnica ‘Trenutek iz avtošporta’, ki bo zamenjala ‘Umetnost hitrosti’. V tokratni rubriki pišemo o spremembi letošnje avstralske dirke Clipsal 500, ki šteje za kultno avstralsko prvenstvo turnih avtomobilov V8.