Jesen je običajno eden od bolj razburljivih delov leta v avtomobilski industriji in seveda ni nobenega razloga, da bi bilo letos kaj drugače. Obratno – zdi se celo, da se je kup nakopičenih težav in nejasnosti sprostilo prav na letošnjo jesen. Novi cikel merjenja izpuha in porab WLTP, ameriško kitajska trgovinska vojna, zdaj pa se bodo morali (pospešeno) ukvarjati tudi z bistveno bolj resnim zmanjšanjem izpustov, kot je bilo to sprva načrtovano. Zaenkrat dajmo še malo uživati – tudi ali predvsem v zvoku osem- in šestvaljnih motorjev, kot smo lahko skupaj na našem trackdayu (reportaža). Ali pa visokovrtečih se dirkaških štirivaljnikov (poglejte Adama R2), zabavnih kompaktnežev (Hyundai i30 N) in nagajivih minijev (Fiesta ST proti Peugeotu 208 GTi in Renaultovemu Cliu R.S. 182 Trophy).

ZGODBE

VITEZ TEME

Evora GT430 je najhitrejši in najdražji Lotus vseh časov. Šestvaljnik prostornine 3,5 litra razvija kar 321 kW (436 KM) ob vsega 1.299 kilogramih teže. A tokrat smo mu ob bok postavili tekmeca, ki je v tem razredu na vrhu že skoraj dve desetletji. Ali Evora zmore biti kos Porscheju 911 GT3, katerega šestvaljni atmosferski bokser zmore kar 368 kW (500 KM), ki je tudi za dobrega stotaka kilogramov težji?

HITRI IN DRZNI 12

TVR Cerbera Speed 12 je bil v devetdesetih letih tako zastrašujoče hiter avtomobil, da je TVR-ov šef Peter Wheeler odstopil od projekta. Šest navdušencev, vključno z Benom Morrisom, je prepričanih, da je bila odločitev prenagljena. Zato je Ben ta avtomobil obudil, mu dodal sodobno tehnologijo in nekaj lastnih idej zunanjega oblikovanja. Nastal je prvi TBR Cars Speed 12 Turbo z močjo več kot 1.000 konjev in hitrostjo, ki presega 350 km/h.

TAKO PODOBNA, PA TAKO DRUGAČNA

Megane R.S. trenutno velja za enega najbolj vročih športnih kombilimuzin na trgu. Toda katerega izbrati? Želeli smo izvedeti, kaj ponuja tisti s serijskim podvozjem in robotiziranim menjalnikom ter kako drugačna je pravzaprav različica s podvozjem Cup in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Če ste pred nakupom tega avtomobila, pa še niste popolnoma prepričani, kaj izbrati, bo tokratna neposredna primerjava vsaj malo v pomoč.

OPEL ADAM R2

Ali je lahko majhen avtomobilček sploh resen dirkalnik? Na to vprašanje ima odgovor naš strokovnjak za dirkaško tehniko, Tomaž Kaučič. Po zaprti cesti v bližini Idrije je napravil pravi dirkaški test z avtomobilom skupine R2. Pri zgolj 1.030 kilogramih teže tega dirkalnika za pogon skrbi 1,6-litrski prisilno polnjen motor, sekvenčni menjalnik in seveda zapora diferenciala.

VOZILI SMO

in še več …

STALNICE

RADAR

Lamborghini je že tako mogočen V12 v Aventadorju navil na kar 566 kW (760 KM) moči, da bi bil na dirkališču še bolj udaren kot doslej. Ker se počasi bližamo koncu koledarskega leta, objavljamo glasovnico za izbor Slovenski avto leta. V našem uredništvu pa smo na topel, sončen jesenski dan organizirali dan na dirkališču Gaj pri Cerkljah. Če niste bili z nami, lahko v reportaži preberete, kako smo uživali.

KOLUMNE

Marko Radmilovič se je tokrat obregnil ob marketing, pravzaprav avtomobilski marketing, ki na veliki zvon obeša in oznanja avtomobilsko prihodnost danes, tukaj. Kako tehnologijo postaviti v ospredje pred človeškim umom in sposobnostmi, ki ga je pravzaprav ustvaril. Urednik Matjaž Korošak pa ugotavlja, da v zadnjem desetletju in pol tako iskanim in opevanim dvosklopčnim menjalnikom morda bije plat zvona. Ali se bomo od njih res kmalu poslovili?