Ponujamo odgovore – na vaša vprašanja, kateri je boljši in bolj zabaven, kateri je hitrejši skozi ta in kateri skozi drug zavoj. Na srečo jih je dovolj – zato več o novi Cupri – in zakaj to ni več Seat, pa o briljantnem novem 911 (992), secirali smo Ferrarijev (verjetno) najboljši model 488 Pista, sedli smo v zadnjo izdajo Subarujeve Impreze WRX STi (vem, ni več Impreza, ampak …), primerjali dva resnična ekstrema – Lamborghinija in novega McLarna … Za konec pa, kot vedno, nekaj skrajnega, naš dirkaški test bržkone najbolj obetavnega dirkalnika v razredu R5, Hyundaijevega i20. Kje? Na dirki smo ga preizkusili, no, na reliju. In odšli domov s pokalom … Kaj pa porečete na to?

ZGODBE

V koraku s časom

Porschejeva nova izdaja 991 s hišno oznako 992 postavlja letvico zmogljivosti Carrere višje kot kadarkoli doslej. Novi 911 je spet večji, hitrejši, močnejši, bolj digitaliziran in tudi varnejši. Tokrat so se snovalci odločili le za eno različico karoserije – širšo. Mož, odgovoren za novo, že deveto generacijo, predstavlja ‘svoj’ novi avtomobil.

Temeljiti predelavi

McLaren je predstavil doslej najboljekstremno različico serije Sports Series, in sicer model 600 LT s 441 kW (600 KM), medtem ko so pri Lamborghiniju v ponudbo umestili najbolj vročega Aventadorja SVJ s 566 kW (770 KM). Obe smo lahko zapeljali tudi po dirkališču, kjer navdušujeta za volanom. In ravno to ju druži – povezanost z voznikom!

Zavajanje uma

Z manj kilogrami, več moči in številnimidrobnimi spremembami je 488 Pista Ferrarijev najboljši superšportnik s sredinsko nameščenim motorjem, ki zmore kar 556 kW (700 KM) in kolosalnih 770 Nm navora. Prav mogoče je, da gre v tem primeru za najboljšega v zgodovini znamke iz Maranella …

Hyundai R5

V tem primeru ne gre za običajen test, niti za običajen dirkaški test. Ta najdražji in zelo poseben model, ki ima s cestnim modelom i20 sorodne le zunanje poteze, je namreč čistokrvni dirkaški bolid, ki prihaja naravnost iz Hyundai Motorsporta. Štirikolesno gnan model s sekvenčnim menjalnikom in turbo strojem je Hyundai, kot ga še niste videli. Z reli specialko, vredno skoraj 200 tisočakov, je naša testna posadka odpeljala zadnji reli za državno prvenstvo. Vtisi so izjemni. Rezultat še bolj.

VOZILI SMO

  • Opel Insignia Country Tourer 2,0 CDTi BiTurbo
  • BMW X4 25d M Sport X
  • Škoda Octavia 2,0 TDI DSG
  • Hyundai Tucson 2,0 CRDI 4WD Impression
  • Citroën Berlingo 1,5 HDi
  • BMW X2 Xdrive20d M Sport
  • Seat Ateca 1,6 TDI Xcellence
  • Subaru Forester 2,0 Lineartronic Unlimited SAAS
  • Opel Grandland X 2,0 CDTI

STALNICE

Radar

Pozna jesen je vedno zanimiva in polna novosti. Eno bolj osupljivih je najavil Glickenhaus, ki pripravlja svoj bolid za vztrajnostne dirke najvišjega razreda, ki ga bo mogoče registrirati. Audi nadaljuje svojo električno ofenzivo z zanimivim športnim kupejem e-tron GT, ki je nekakšna protiutež A7. Porsche je najavil dva nova modela oziroma izpeljanki, posebej vznemirljiv je 945, ki ravno tako nakazuje, da bi se Porsche lahko vrnil v WEC. In naposled – Mazda je objavila vrnitev Wanklovega motorja. Ampak le v obliki podaljševalnika dosega.

Kolumne

Avtomobili se dandanes zmorejo premikati hitro, udobno in varno. Varno za voznika, potnike in varno za večino ostalih udeležencev v prometu. Količina tehnologije, ki je vgrajena v njih, je izjemna, tehnika dovršena. Toda vendarle so omejitve mnogokrat tako absurdno nizke in pogoste, da pomenijo kar kastracijo avtomobila in njegovega bistva, pravi Marko Radmilovič. Samo strah nas je lahko naslednjega koraka v tej evolucijski in navzdol usmerjeni vozniški spirali.

Tik pred koncem leta je avtomobilski svet vznemiril Volkswagen, ki je najavil skorajšnji konec (tako rekoč) za motorje z notranjim zgorevanjem. S tem so jasno povedali, da verjamejo v elektrifikacijo. In priznali, da na dveh frontah nočejo tekmovati. Toda – ali je popolna elektrifikacija res tako blizu, kot zatrjujejo? Morda, toda Matjaž Korošak meni, da je do tega trenutka še kar nekaj ovir.