Evolucijska nadgradnja

Renault Clio TCe 100

Najpopularnejši Renaultov model z novo generacijo ne prinaša revolucionarnega preobrata, ampak evolucijsko nadgradnjo s posodobljeno mehaniko in uvedbo digitalizacije. In – prihaja iz Revoza

Novi Clio s peto generacijo nadaljuje pot uspešnih predhodnikov s skoraj 15 milijoni prodanih primerkov. Od prve predstavitve leta 1990 je Clio postal najbolje prodajan Renaultov model v svetovnem merilu. Clio je bil večkrat kot katerikoli drugi model najbolj priljubljen avtomobil v Franciji, od leta 2013 je vodilni avtomobil svojega razreda v Evropi in vrsto let tudi v Sloveniji.

Novi Clio je celo nekaj manjši od predhodnika, vendar pa precej bolj prostoren.

Ob tako bleščeči statistiki in na osnovi, ki vsaj na prvi pogled ni razkrivala priletnosti, je bil razvoj novega avtomobila v tem velikostnem razredu precej velik izziv za Renaultovo ekipo. Novi Clio ima bolj zrelo zunanjo podobo, ki jo zaznamujejo bolj dinamične karoserijske linije in tudi nova svetlobna telesa, prvič tudi v popolni tehniki svetlečih diod. Odločnejši sprednji del se spogleduje z večjima bratoma Meganom in Talismanom, ob tem pa je prepoznaven že na prvi pogled, čeprav so vsi deli povsem novi. 

Za volanom: digitalizacija in povezljivost, torej tisto, kar je manjkalo četrti generaciji.

Tudi v notranjosti je doživel temeljito preobrazbo, na novo zasnovan potniški prostor navdihujejo večji Renaultovi modeli, hkrati pa je novinec tudi izdatno tehnološko podkovan. Ključni element armaturne plošče je 9,3-palčni zaslon multimedijske naprave z navigacijskimi in infozabavnimi funkcijami. Prvič je v Cliu digitalna instrumentna plošča z različno velikimi zasloni, in kot se spodobi, varnost in udobje omogočajo številni asistenčni sistemi. Med njimi je omembe vredna asistenca za preprečevanje naleta, ki je sposobna zaznati tudi kolesarje in pešce. In ne nazadnje, čeprav je v primerjavi s predhodnikom za ped krajši (dolžina 4,05 metra), je v potniški kabini več prostora, prostornina prtljažnika pa je zrasla na 391 litrov, h katerim velja prišteti še za 26 litrov raznih odlagalnih mest. 

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 84)

Clio iz novomeškega Revoza

Tako kot predhodnika četrte generacije tudi novega Clia izdelujejo v novomeškem Revozu. Na prihod novinca so se intenzivno pripravljali že od konca predlanskega leta, s proizvodnjo v polnem obsegu pa so pričeli konec junija letos. Zdaj s proizvodnih trakov dolenjske avtomobilske tovarne vsakih 80 sekund pripelje eden od treh modelov, ki jih izdelujejo, poleg Clia še Twinga in električno izvedbo Smarta Forfour. Slednji se bo prihodnje leto poslovil, največji delež proizvodnje pa bo prevzel Clio. V Revozu so poleg Clia četrte generacije (2017-2019) izdelovali tudi prvo generacijo (1993-1998) in drugo (1998-2015). 

Matjaž Gregorič

TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 999 ccm, bencinski CO2 116 g/km Moč 74 kW (100 KM) pri 5.000 vrt./min Navor 160 Nm pri 2.750 vrt./min Zmogljivosti 11,8s (0-100 km/h), 187 km/h Teža 1,178 kg (63 kW/tono) Cena 12.990 EUR
S prostornostjo preseneča
Podvozje ponuja uglajeno vožnjo
Ročni menjalnik ima nekaj možnosti izboljšav
Odzivnost volanskega sistema
4
EVO OCENA
More Stories
Iz 5 nastaja 6