Pri Ferrariju so odvrgli zgornji del

Kar dve cabrio različici svojih modelov so danes predstavili pri Ferrariju – F8 Spider in 812 GTS

Spider različico modela F8 smo pričakovali, saj so jih imeli tudi vsi njegovi nedavni predhodniki. Ferrari 812 GTS pa je po zelo dolgem času prvi serijski Ferrari s spredaj nameščenim V12, pri katerem je mogoče pospraviti streho. Odkar je na trg prišla Daytona Spider je namreč preteklo že – debelih 50 let.

F8 Spider je torej – tako kot Tributo v primerjavi s 488 GTB – evolucija modela 488 Spider, ki pa si precej izposoja tudi pri različici Pista. Tudi tokrat steklen pokrov motorja nadomešča pokrov, ki je del mehanizma trde zložljive strehe, z dvema grbama za vzglavniki sedežev. Zaradi ravne površine med njima pa ima Spider še nižje navidezno težišče kot Tributo. Streha se odpre ali zapre v 14 sekundah, operirati z njo pa je mogoče do hitrosti 45 km/h. Pri Ferrariju sicer niso povedali koliko dodatne teže prinese streha in dodatne ojačitve, a 488 Spider je bil na primer 50 kg težji od 488 GTB. Pravijo pa, da je F8 Spider samo 20 kg težji od modela 488 Pista Spider in 20 kg lažji od predhodnika (488 Spider). Levji delež te razlike so sicer privarčevali pri motorju (18 kg).

Mehansko sta Tributo in Sider sicer enaka. Torej 3,9-litrski dvojno prisilno polnjeni V8, ki si več kot s tistim v neposrednem predhodniku deli s tistim iz različice Pista. Zmore 530 kW (720 KM) moči in 770 Nm največjega navora. Podatkov o pospeških niso podali. Tudi tokrat pa spominjajo, da so povsem izničili učinek turbo luknje. Zaradi filtra trdih delcev, ki je sedaj obvezen tudi pri bencinskih motorjih, pa so morali ponovno “uglasiti” tudi izpuh.

Drugi avtomobil, ki ga je Ferrari predstavil danes, pa je torej 812 GTS. Cabrio različice Ferrarijevih V12 modelov zadnjih let (v spomin se mi je najbolj vtisnil 550 Barchetta v 90-ih ali pa nazadnje F60 America) so bile izdelane v zelo omejenih serijah, tokrat pa gre za serijski izdelek. GTS je torej cabrio različica modela 812 Superfast. To pomeni, da ima pod pokrovom 6,5-litrski V12, ki zmore strašljivih 580 kW (778 KM) moči in 718 Nm največjega navora, katerega 80 odstotkov doseže že pri 3500 vrljtajih. Do 100 km/h pospeši v manj kot treh sekundah, do 200 pa v 8,3, kar je le desetinko manj od kupejevskega modela Superfast. Končna hitrost pa znaša prav tako 340 km/h.

Konfiguracija zložljive strehe je pri 812 GTS narejena podobno, kot pri F8 Spider. Odpiranje/zapiranje prav tako traja 14 sekund. Cena še bolj intenzivnega uživanja v zvočni kulisi dvanastvaljnika, pa je dodatnih 75 kilogramov. Zaradi večje teže (1705 kg) so morali malenkost prilagoditi blaženje, vse ostalo pa je pravzaprav identično kupeju. Vključno s sistemi, kot je Virtual Short Wheelbase 2.0, kakor pri Ferrariju imenujejo krmiljenje zadnjih koles.