Presek najmočnejšega Ferrarijevega motorja vseh časov

Ko je to poletje na ceste zapeljal Ferrari 488 Pista, je bilo 50 odstotkov sestavnih delov njegovega dvojno prisilno polnjenega motorja V8 popolnoma novih. Preberite, zakaj

1 Nižja temperatura zraka v mešanici

Ferrarijevi inženirji so se veliko posvečali temperaturi zraka, ki vstopa v motor. Nižja temperatura je zaželena, saj dovoljuje, da se iskra sproži hitreje in prepreči klenkanje. To v kombinaciji z izrazitejšim dvigovanjem ventilov za močnejše vrtinčenje zraka pomeni hitrejši vžig, izboljšano učinkovitost in posledično več moči.

Prestavljene odprtine za dovod zraka v primerjavi s tistimi na modelu 488 GTB dovoljujejo večje hladilnike stisnjenega zraka pred zadnjim parom koles. Hladilniki v sprednjem delu avtomobila pa so nameščeni pod kotom, da vroč zrak, ki ga oddajajo, ne najde poti nazaj v hladilnike stisnjenegazraka. Vse to se sešteje v šest stopinj znižani temperaturi na izhodu hladilnika.

Nadalje pa nova, manjša posoda za vsesani zrak iz ogljikovih vlaken ter krajša vodila omogočajo zmanjšanje vnosa pri polni obremenitvi, zaradi česar je temperatura zraka v valjih pri 8.000 vrtljajih nižja za približno osem stopinj.

2 Izboljšana odzivnost stopalke za plin

Izboljšana odzivnost stopalke za plin. Pri Ferrariju pravijo, da ima že 488 GTB najboljšo odzivnost v svojem razredu, pri Pisti pa podatki kažejo še dodatno izboljšanje. Velik del 17-odstotnega zmanjšanja teže gibljivih delov so dosegli z votlimi sesalnimi ventili z novimi vzmetmi, s povezovalnimi drogovi iz titana, lažjim vztrajnikom, lažjo ročično gredjo itd.

Največja odzivnost je rezervirana za način vožnje Race, kjer se s tesno integriranim nadzorom odtočnega ventila, dušilne lopute in časovnega upravljanja svečk pridobi 0,3 sekunde pri doseganju polnega pritiska v sesalnem kolektorju in pospešku avtomobila, ko voznik pri 40 odstotkih plina in 3.000 vrtljajih pedal pohodi do konca.

3 Povečanje moči

Pista zmore 530 kW moči pri 8.000 vrtljajih v primerjavi s 493 kW, ki jih zmore 488 GTB. To je največji prirastek moči pri posebnih različicah Ferrarijev do sedaj. Tudi največji navor je višji za 96 Nm in sedaj znaša 770 Nm.

Presenetljivo pa te izboljšave niso posledica višjega tlaka turbin. Edino spremembo v izdelavi dveh turbopuhal IHI predstavljajo indukcijski hitrostni senzorji, ki dovoljujejo natančno optimizacijo hitrosti turbopuhal. Prej so se zanašali samo na podatke simulacij. Tako pa je temperatura zraka in spremembe iskre (glej točko 1), ki prinesejo večino prirastka moči. Medtem pa novi izpušni kolektorji iz zlitine inconel z daljšimi vodili in širšim premerom cevi pomenijo manjši povratni pritisk plinov in manj izgube pri sesanju.

4 Zmanjšana masa

Od 90 kg privarčevane teže 488 Piste gre na račun motorja pomembnih 18 kg. In to kljub višjim obremenitvam komponent zaradi 10-odstotnega zvišanja najvišjih pritiskov ob vžigu.

Z izpušnimi kolektorji iz Inconela so privarčevali 9,7 kg, na račun vodila kompresorja klimatske naprave 2,3 kg, titanskih povezovalnih drogov 1,7 kg, vztrajnik je lažji za 1,5 kg, tanjša vodila valja 1,3 kg, nova ročična gred pa 1,2 kg. Nazadnje pa so za 300 g lažji še votli vstopni ventili z novimi vzmetmi.

More Stories
Alfa Romeo Stelvio skozi oči uredništva