Sodobnejši, prostoren in varčen, a ne brez napak

Fiat 500L 1,3 Multijet

Neke vznemirljivosti in dramatičnosti ne premore niti po prenovi. Ampak to je tudi njegovo poslanstvo

fotografije Jure Kralj

Zdaj ima sicer s svojim mlajšim in manjšim bratrancem, s katerim si še vedno deli ime, več skupnega. In ker je to pot nekaj večji – 424 centimetrov meri, to tudi pomeni, da je zaradi drugačnih odbijačev skoraj deset centimetrov daljši. S prenovo prednjega dela, kjer je povsem nova maska z žarometi in dnevnimi lučmi, je res podoben modelu 500, vključno z masko in izrazitejšim spodnjim delom odbijača.

Zdaj je sorodnost z manjšim bratrancem bolj očitna. Ampak ne po velikosti.

Pri Fiatu sicer radi poudarijo, da je kar 40 odstotkov delov novih, toda to vendarle vzemite z rezervo. No, drobnih izboljšav je vendarle precej, nekaj tudi opaznih, kar je videti tudi v notranjosti tega mini velikoprostorca. Ta razred sicer stagnira na račun SUV-jev, toda pri Fiatu vendarle računajo, da predvsem mnoge manjše in mlajše družine na nakup gledajo racionalno in dobro preračunajo, kaj zares potrebujejo, kaj si lahko privoščijo in – kaj jim avto za odštet denar nudi. In tu je 500L še vedno avto, ki lahko preseneti. Predvsem s sodobnostjo in digitalizacijo. Tako je instrumentna plošča zdaj opremljena s sredinskim in prilagodljivim TFT-zaslonom, novim večfunkcijskim volanom ter osrednjim zaslonom Uconnect, kar dviguje uporabnost pa tudi praktičnost.

Ampak k bistvu – ta model je bil vedno pojem prostornosti glede na svoje zunanje mere. In to je nasledstvo, ki ga neguje. Zato se tu ni nič kaj spremenilo – udobna in prostorna je notranjost, kjer si voznik in sopotnik nikoli nista napoti, višina strehe daje več kot spodobno višino spredaj in zadaj, sedeži so novi pa tudi udobnejši (iz 500X). Zadaj je lahko še bolje – klop je pomična, dvodelna, s prilagodljivim naslonom, nizkim vstopnim robom in rahlo privzdignjenim sedenjem (pa kljub temu dovolj visoko streho), tako da se tudi odrasli ne bodo pritoževali zaradi pokrčenih kolen. Če pa bi bil sedalni del kak centimeter daljši, ne bi bilo nič narobe. Prtljažnik? Nič novega, velik, kolikor potrebujete, vsaj 400 litrov, lahko 455, če klop porinete naprej. Za ta razred torej več kot spodobno.

Vstopni dizelček je prostorninsko eden najmanjših sploh. Malo potrpežljivosti zahteva pri pospeševanjih, ampak je na splošno prijeten sopotnik, ki mu res zmanjka sape le na avtocesti. Z regionalko opravi tudi z manj kot petimi litri, tudi z natančnim menjalnikom in ugodno nizkimi vrtljaji. Če želite spodobno hitro potovanje na avtocesti, pa je treba dodati (vsaj) dober liter.

Morda je ostalo še nekaj rezerve pri nastavitvah podvozja, kjer so v želji narediti čim bolj vodljiv mini velikoprostorec (in tu niso zgrešili) žrtvovali nekaj udobja za boljši nadzor karoserije. Na urejeni podlagi ni pravzaprav nobene zamere, na uničeni mestni podlagi pa so predvsem čvrste vzmeti zadnje preme na kratkih grbinah precej nepopustljive. Uporaben in dostopen model, če iščete prostornost za spodoben denar.

Matjaž Korošak

Fiat 500L 1,3 Multijet
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.248 ccm, turbodizel CO2 107 g/km Moč 70 kW (95 KM) pri 3.750 vrt./min Navor 200 Nm pri 1.500 vrt./min Zmogljivosti 13,9 s (0–100 km/h), 171 km/h Teža 1.380 kg (51 kW/tono) Osnovna cena 15.490 EUR
Prostornost (glede na mere)
Oprema
Varčen dizelček
(Pre)trde vzmeti zadaj
Le pet prestav v menjalniku
3
EVO OCENA