Za lepoto je treba potrpeti

Fiat 500X T3 SGE 1,0

Mestni križanec, ki mu taka oznaka tudi čisto zares pristoji. Pa še pridevnik modni bi lahko mirno stal zraven

Družina 500 je tista, ki pri Fiatu že nekaj časa povsem prevzema vajeti in stopa v ospredje. Zdi se, da se Fiat enači z družino 500, ki za razliko od ostalih modelov, ki so ali še obstajajo pri znamki, dosega dobre rezultate, ustrezno ceno in predvsem ustrezen sloves. Ne bi se čudil, če bomo v prihodnosti (vsaj v Evropi) namesto Fiatov videvali le še 500-tice – v vseh mogočih oblikah.

Ampak nazaj k 500X, ki je letos zapeljal k nam tudi v oblikovno in tehnično osveženi podobi, prvič po lansiranju leta 2016. Poleg spretno prenovljenega prednjega dela z novimi žarometi so mu namenili tudi nove motorje in osveženo notranjost z multimedijskim sistemom. In prav litrski trivaljnik s podporo turbinskega puhala je najbolj sveža novost te prenove, ki zamenjuje podobno močan 1,4-litrski štirivaljnik. Glede na mestno in primestno poreklo se zdi ta motorček pravšnja osvežitev za drugi del življenja.

Žarometi, maska in prednji del so najbolj prepoznavni elementi, po katerih gre spoznati zadnjo različico 500X. Ah, ja – in po dveh izvedbah: City in Cross. Druga ima robustnejšo masko in zaščito ter nekaj več oddaljenosti od tal.

V prijazni in svetli notranjosti se znajde voznik v prenovljeni Petstotici, posebno še, če je ta v živahni (novi) svetlo modri barvi – s čimer pridejo tudi podrobnosti v isti barvi na armaturni plošči, ki je ravno tako prenovljena. Motorček se oglasi z značilnim, čeravno ne nasilnim zvokom trivaljnika tudi v kabini. Ampak ko se umiri, je tih, zlasti takrat, ko ni obremenjen. Skoraj tako, da sem imel s speljevanjem v začetku druženja nekaj težav, ker zahteva kakšnih 2000 vrtljajev (in previdno nogo na pedalki sklopke) za resen premik z mesta. Potem ni več težav. Da nazivna moč ne more ponuditi kaj več kot živahnega premikanja, je jasno, zato pa se trivaljnik oddolži z izrazito in neumorno prožnostjo, ko se zdi, da je motorčku vseeno, ali je v tretji ali šesti. Za kaj več ga je treba pognati do tri tisoč vrtljajev – še raje kakšnega več. Potem je naenkrat tu tudi odzivnost in dovolj odločnosti. Ampak pri takšni bolj poduhovljeni vožnji, kjer z veseljem sodeluje tudi lahkoten menjalnik, pač računajte na porabo dobrih osem litrov, morda še kak deci zraven. Vseeno tale 500X ni prav peresno lahek, saj s 4,23 metra sodi praktično v spodnji srednji razred.

Prepoznaven in tipični član družine 500. Zdaj z novim zaslonom multimedije in osveženo instrumentno ploščo.

Okretnost je še vedno vrlina, preglednost ravno tako (zdaj tudi zavoljo tanjših A-stebričkov), tudi skozi zavoje ga je moč enostavno pognati, saj podvozje učinkovito nadzira nagibanje karserije, čeprav je v tej kombinaciji bolj pripravljen za vijuganje po ozkih ulicah in pospeševanje od semaforja do semaforja. V tej modri barvi in na 18-palčnih litih platiščih je seveda zapeljiv in kolesa lepo zapolnijo izreze. Ampak s tem se sprijaznite tudi s slabšo učinkovitostjo blaženja, vsaj na tistem delu, kjer gre za kratke zaporedne grbine, ki jih res ne mara in pretrese živo vsebino. Ampak kot vedno – za lepoto je treba potrpeti.

Podvozje je prej čvrsto kot ne in z dobrim nadzorom (visoke) karoserije omogoča čisto spodoben vozni ritem med zavoji. 18 palčne pnevmatike s trdimi boki niso idealne za pomoč čvrstim vzmetem.

Matjaž Korošak

Fiat 500X T3 SGE 1,0
TEHNIČNI PODATKI
Motor trivaljnik, 999 ccm, turbo CO2 156 g/km Moč 88 kW (120 KM) pri 5.750 vrt./min Navor 190 Nm pri 1.750 vrt./min Zmogljivosti 10,1 s (0–100 km/h), 188 km/h Teža 1.320 kg (67 kW/tono) Osnovna cena 17.590 EUR
Večno sveža zunanjost
Prostornost
Sedeži
Multimedija
Rahlo inerten trivaljnik v spodnjem območju
Kratka zadnja klop
3.5
EVO OCENA