Še vedno lahkotna in zabavna

Ford Fiesta 1,0 EcoBoost

Nova, sedma generacija je večja, bolj dinamična in bolje varnostno opremljena, za športne sladokusce prihaja prihodnje leto v različici ST

Morda je nova Fiesta na prvi pogled precej drugačna od predhodnice, toda v resnici je le bolj prilagojena trenutnim modnim smernicam, ki iz mestnega malčka delajo avtomobil, ki zna in hoče ugajati različnim okusom. Nenazadnje je pridobila sedem centimetrov dolžinskega prirastka in zdaj za pol centimetra presega štiri metre, za 1,2 centimetra je širša in na kolesih so lahko od 14- do 18-palčne gume. Glede na uspeh prejšnjih generacij, ki Fiesto z 18 milijoni primerkov uvrščajo med najuspešnejše avtomobile v Evropi, niti ni posebej presenetljivo, da se oblikovalci niso odločili za evolucijski preobrat, temveč bolj za slogovno premišljene spremembe.

Prečiščena armaturna plošča z velikim komunikacijskim zaslonom, ki jena voljo pri boljših nivojih opreme.

Ker je v potniški kabini dovolj prostora, sta sprednja sedeža odlična, na zadnji klopi pa je prostora pričakovano manj. Armaturna plošča je všečna, (pre)številna stikala so se umaknila na volanski obroč in na komunikacijski zaslon (menda jih je kar za 50 odstotkov manj), upravljanje se zdi razmeroma preprosto. Tehnološko naprednost Fiesta dokazuje s številnimi asistenčnimi sistemi, med njimi so aktivni tempomat, ki opozarja na bližnja srečanja s spredaj vozečimi vozili do 130 metrov oddaljenosti in po potrebi tudi zavira, nadgrajeni sistem za prepoznavanje pešcev, ki lahko ‘vidi’ tudi  v nočnem času, inteligentni žarometi s samodejnim preklapljanjem med dolgim in kratkim snopom, parkirni asistenčni sistem za bočno ali pravokotno parkiranje, pomočnik za ohranjanje na voznem pasu in za nadzor vozil v mrtvem kotu. V bolje opremljenih Fiestah potnike razveseljuje kakovosten radijsko komunikacijski sistem B&O (podružnica priznanega Bang & Olufsen). Nov komunikacijski sistem s 6- ali 8-palčnim zaslonom na dotik zgolj z glasovnim ukazom vozniku prikaže želene interesne točke in hkrati skrbi za polnjenje, shranjevanje in povezovanje pametnega telefona ter drugih prenosnih naprav. Vse lepo in prav, ampak za večino teh dodatkov je potreben preskok na višji nivo opreme.

Fiesta je daljša, širša in prostornejša, medtem ko je zunanjost usklajena s trenutnimi modnimi smernicami. ST-Line vendarle ponuja nekaj več.

Fiesta spada med tiste majhne avtomobile, pri katerih je motorna izbira kar pestra. Na prvem mestu je treba omeniti najmočnejšo izvedbo proslavljenega litrskega bencinskega turbinsko podprtega trivaljnika. Prostorninsko majhen motor namreč razvije kar 103 kilovate (140 KM), preseneča pa predvsem z dobro odzivnostjo v zelo širokem območju vrtljajev. Ko sem na hitro pritisnil na stopalko za plin, se ni niti za trenutek obotavljal, le rahlo je zarenčal, in primoran sem bil naglo prestavljati navzgor, medtem ko omogoča pri vrtljajih v srednjem območju lenarjenje s prestavno ročico natančnega šeststopenjskega menjalnika. Seveda ima značilni trivaljniški zvok, a ker ima Fiesta dobro zvočno zatesnjenost kabine, hrup tudi pri višjih vrtljajih ni moteč. Po tovarniških obljubah Fiesta s tem motorjem doseže najvišjo hitrost 202 kilometra na uro, kar je dobro tudi zato, ker se enak motor vrti v različici ST-Line, ki je vmesna stopnja do čistokrvne Fieste ST. Poleg kolutnih zavor in radarskega tempomata se lahko Fiesta ST-Line pohvali še z nekoliko tršim vzmetenjem, 17-palčnimi aluminijastimi platišči in nekoliko bolj športno oblikovanim zadnjim odbijačem. V notranjosti voznika čaka športni sedež s poudarki v barvi karoserije, ki so prav tako opazni na armaturni plošči, drugačen pa je tudi volanski obroč. Ampak na ta težko pričakovani model ST bo treba še malo počakati (do prihodnjega leta). Pri tem je zanimivo, da bo za pogon skrbel trivaljnik, in sicer 1,5-litrski prisilno polnjen, ki bo iz sebe spravil kar 147 kilovatov (200 KM).

Trenutno najmočnejši je 1,0-litrski trivaljnik s 103 kilovati (140 KM), ki Fiesto požene do hitrosti 202 km/h. S to motorno različico je ST-Line tudi najbolj prepričljiva kombinacija.

Na slovenskem trgu sta trenutno na voljo šibkejši v izvedbi litrskega trivaljnika z 92 ali 74 kilovati (125 ali 100 KM), manj zahtevni vozniki lahko izberejo 1,1-litrski bencinski atmosferski trivaljnik, ki zmore 51 ali 63 kilovatov (70 ali 85 KM), varčnejši pa 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik z 88 (120 KM) ali 63 kilovati (85 KM). Pri vseh, razen pri obeh najšibkejših, je prenos moči urejen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Podvozje in vpetje je konstrukcijsko ostalo podobno, čeprav s številnimi drobnimi izboljšavami za več oprijema, tudi s sistemom za aktivno razporejanje navora, ki po potrebi z rahlim zaviranjem notranjega kolesa poskrbi za boljšo stabilnost. Težko bi rekel, da sem za volanom čutil delovanje tega elektronskega pripomočka, toda Fiesta se mi še vedno zdi predvsem zabaven avtomobil, ki zna izpolnjevati voznikove želje in mu omogoči lahko upravljanje na ravnih cestah, kjer mirno ohranja smer, ter predvsem na zavitih, kjer voljno in lahkotno zavija, kolesa pa le stežka izgubijo stik s podlago. Čeprav je Fiesta vedno čvrsto na podlagi, je vzmetenje dovolj udobno in potniki pod seboj ne čutijo ravno vsake cestne grbine, kar pri avtomobilih te velikosti ni vselej samoumevno.

Matjaž Gregorič

Ford Fiesta 1,0 EcoBoost
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 998 ccm, bencinski
CO2 102 g/km
Moč 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor 180 Nm pri 1.500–5.000 vrt./min
Zmogljivosti 9,0 s (0–100 km/h), 202 km/h
Teža 1089 kg (94 kW/tono)
Cena 19.660 EUR
Dinamična zunanjost
Prostorna notranjost
Razmeroma skromna serijska oprema
4
EVO OCENA