Samodejnost in vstopni dizel?

Ford Focus 1.5 EcoBlue

Dizel in samodejnost – zdi se kot idealna kombinacija za Focusa. Vsaj za tiste, ki jim sproščenost za volanom pomeni toliko kot vozna dinamika

fotografije Klara Kulovec

Zdaj je verjetno že mogoče reči, da Focusa pač enačimo z vozno dinamiko, verjetno kar vodilno v razredu.  Če bi vprašali člane uredništva, bi to gotovo vsi potrdili. Ampak Focus je še kaj več, vsaj želi biti to – bolje rečeno, še za koga. Zato so mu dodali še samodejni menjalnik, in to osemstopenjski, ki smo ga sicer že preskusili, še nikoli pa v kombinaciji z novim 1,5-litrskim dizlom. Ta kombinacija bi torej morala ustrezati tistim, ki za volanom preživijo precej časa in cenijo udobje, ki ga ponuja samodejnost. In prijazen navor in ugodna poraba sodobnega dizla.

Ker gre za vstopni dizelski motor, ima poltogo zadnjo premo, ki ne zmore tako brezhibno blažiti kot posamično vpetje.

O počutju v dobro opremljeni kabini, sploh z opremo Titanium (in kupom dodatkov v testniku), ni treba več dosti besed. Vse je na svojem mestu, predvsem sedenje in ergonomija voznika, velik osempalčni zaslon na armaturni plošči je pregleden, stikal je še vedno kar nekaj – ampak tega mu ne štejem za zlo, saj so ta predvsem bližnjica. Izstopa vrtljivo stikalo oziroma izbirnik menjalnika na osrednji konzoli, ki sprosti kar nekaj prostora, voznik pa lahko sam pretika le še z obvolanskimi stikali. 

Štirivaljnik ponuja predvsem spodoben navor, pa dokaj skromno nazivno moč, ampak tudi z 88 kW tale Focus dobro shaja, predvsem pa je miren in dokaj tih. Pospeški pač niso siloviti, ampak med prestavami pa vleče neutrudno – poln ali prazen. Včasih se le zdi, da strma krivulja navora in malce medel odziv pri nizkih vrtljajih povzročita menjalniku in njegovi nadzorni enoti nekaj preglavic, ko se mora odločiti, kdaj in kako hitro prestaviti. Tu prav dosti ni pomagal niti izbor voznih programov, še najbolje usklajeno pa sta delovala v programu Comfort (kar je sicer subjektivno mnenje). Zato sem tu in tam raje sam prevzel ukazovanje. 

Četudi osnovni dizel, je še vedno Focus, kot si ga želite – odziven in okreten.

In na cesti? Pričakovano odzivna prednja os, komunikativen volanski mehanizem, homogeno in uravnoteženo umerjeno podvozje. Le neugodno potresavanje po utrujenem asfaltu, polnem prečnih grbin, mi ni dalo miru, saj so doslej vsi testni modeli to bolje opravili. Dokler se nisem spomnil, da ima ta verzija še vedno poltogo premo zadaj (namesto posamičnih obes). Ta pač ima neke omejitve, ki pa se pokažejo le na res slabi podlagi. Hja, najmočnejši dizel s 110 kW je še vedno boljša in bolj dinamična izbira, ki nima le drugačnega podvozja, ampak se verjetno bolje ujame z menjalnikom.

Matjaž Korošak

Ford Focus 1.5 EcoBlue
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.500 ccm, turbodizel CO2 111 g/km Moč 88 kW (120 KM) od 1.750 do 2.250 vrt./min Navor 300 Nm pri 3.600 vrt./min Zmogljivosti 10,2 s (0-100 km/h), km/h Teža kg ( kW/tono) Osnovna cena 23.170 EUR
+
prijazen dizel
ergonomija notranjosti
odzivnost in vodljivost
-
samodejnost ni povsem usklajena z motorjem
zadnje vzmetenje
3.5
EVO OCENA
Preberite tudi
4WD in samodejnost za samo …