Najboljši v svojem razredu?

Ford Focus 1,0 Ecoboost ST-Line Bussines

Glede na predhodne generacije so pričakovanja pri novem Focusu nedvomno velika. Pa jih zmore upravičiti tudi na cestišču?

foto Jure Kralj

Zagotovo je zadnja generacija Fordovega predstavnika spodnjega srednjega razreda oblikovno izjemno zanimiv avtomobil. Stebriček A je skupaj z vetrobranskim steklom postavljen nekoliko bolj nazaj, motor pokrova je večji, zadek bolj čokat. Kot bi oblikovalci izhajali iz najmočnejše različice RS, ki je seveda še ni na cesti. Kiin Ceed, ki prav tako velja za letošnjo novost v razredu, mu oblikovno ne seže niti do kolen.

Zagotovo najbolj seksi podoba kompaktnega petvratnika na trgu.

Pa vendar me avtomobili nikoli in nikdar niso mogli prepričati le na račun zunanje lepote. V mojih očeh avto svojo vrednost dobi šele, ko sedem za volan in se zapeljem – takrat tako ali tako ne vidim njegove lepe ali grde zunanjosti! Pri Focusu je bila vozna dinamika zmeraj v ospredju, zato tudi velika pričakovanja pri zadnji generaciji. Še leto nazaj sem pisal o posrečeni kombinaciji Focusa prejšnje generacije z dvolitrskim turbodizlom in opremo ST-Line. Tudi tokrat ni mogoče prezreti paketa opreme ST-Line s črnimi platišči, krajšimi in čvrstejšimi vzmetmi, črno prednjo masko in izrazitejšimi pragovi. V notranjosti to pomeni odličen trikraki usnjen volanski obroč, prednja sedeža z več opore v ledvenem delu ter seveda še druge dekorativne elemente, ki so na prvi pogled manj opazni. Ko sedež nastavim vzdolžno, volanski obroč pa dvignem v najvišjo točko in ga potegnem skrajno k sebi, sem pripravljen na zagon motorja. Pritisnem pedal sklopke in spoznam, da je to eden redkih avtomobilov v tem razredu, ki mi omogoča pravilen položaj za volanom. Stopalke so dovolj oddaljene, da mi kolena ne štrlijo v zrak in je volan dovolj blizu prsnega koša.

V notranjosti prevladujejo kakovostni materiali, mehki na otip.
Položaj za volanom pa je eden najboljših v tem razredu, pravzaprav primerljiv s premijsko konkurenco.

Pri opremi ST-Line se motor zažene s pritiskom na gumb ob volanu, na žalost pa se ob tem dejanju v testnem avtomobilu oglasi, sicer večkrat nagrajen, trivaljni pogonski agregat. Pri Mercedesu A sem napisal, kako lahko nekdo naroči testni avtomobil z najšibkejšim motorjem ter športnim paketom opreme AMG in športnim podvozjem. Tudi ta kombinacija opreme in motorja je čudna. Pa menda ni uslužbenec nabave iz Mercedesovega zastopstva v tem času menjal službe in je sedaj zaposlen pri uvozniku Fordovih vozil?! Morda pa je z menoj nekaj narobe, da ne razumem povezave med skromnostjo porabe goriva in avtomobilsko športnostjo. Tudi zato, ker vem, da je Focus zmeraj zviška gledal na konkurenco, ko je bilo govora o podvozju in legi, še posebej pri oznakah ST in RS. Zato bi v kombinaciji s trivaljnikom pričakoval kakšen drugi paket opreme s serijskim podvozjem ter bi v ospredje postavljal udobje in nizko porabo goriva.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 81)

Sebastijan Zorenč

Ford Focus 1,0 Ecoboost ST-Line Bussines
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 999 ccm, turbo CO2 112 g/km Moč 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrt./min Navor 200 Nm pri 1.400 vrt./min Zmogljivosti 10,3 s (0–100 km/h), 198 km/h Teža 1.322 kg (70 kW/tono) Cena 22.370 EUR
Zunanja podoba
Dinamika podvozja in lega na cestišču
Prostornost
Litrski trivaljnik ne ustreza oznaki ST-Line
Menjalnik ne steče hitro in gladko
4
EVO OCENA