Lahko vtis pokvari kombijevski zadek?

Ford Focus 1,5 EcoBoost karavan ST-Line

fotografije Jure Kralj

Trenutno najzmogljivejši Focus še ne nosi oznake ST, a vseeno ponuja toliko moči, kot jo je dizelsko gnani predhodnik z oznako ST

Pred nekaj meseci si je prislužil laskavi naslov Slovenski avto leta. Sodeč po točkovanju avtomobilističnih medijev, zelo prepričljivo. In tudi po mojem osebnem prepričanju je trenutno najboljši avtomobil v spodnjem srednjem avtomobilskem razredu, če v tem košu izločim premijsko konkurenco, ki tudi cenovno odstopa. Že v testu kombilimuzinske različice sem hvalil vozno dinamiko in res dobro počutje za volanom, pa četudi se je pod pokrovom motorja skrival litrski trivaljnik.

Tokrat bi Focus moral še bolj prepričati, saj ga žene 1,5-litrski prisilno polnjen bencinski motor. No, tudi ta skriva zgolj tri valje. Kljub temu pa močnejša različica tega trivaljnika predstavlja trenutno najmočnejšega Focusa v ponudbi (ST prihaja poleti).

“Prednja os Focusa ponuja tisto odzivnost in lahkotnost v zavoju, ki loči dobre od najboljših.”

Tudi ta kombi se ponaša s paketom opreme ST-Line, ki ne pomeni zgolj nekaj lepotnih dodatkov, saj med ostalim prinaša še za centimeter krajše in čvrstejše vzmeti. Ob vsem tem pa me najbolj zanima, koliko oprijema zmore prednja os s tem motorjem in ali lahko vtis lege na cestišču pokvari kombijevski zadek (zadnji previs je v primerjavi s kombilimuzino daljši za 29 centimetrov, teža vozila pa je večja za 39 kilogramov).

A še preden se odpeljem po meni dobro znanih zavitih cestah, moram priznati uporabno prednost kombija. Ker je seveda občutno daljši, prtljažni prostor meri 575 litrov (z rezervnim kolesom in 608 litri s setom za popravilo pnevmatike) do višine pomičnega roloja, kar je 200 litrov več kot v kombilimuzini. Prav tako uporabni so tudi odlagalni prekati pod dvižnim dnom prtljažnika. Manjši kosi prtljage se tudi med zahtevnejšo vožnjo ne bodo kotalili po prtljažniku.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 82)

Sebastijan Zorenč

Ford Focus 1,5 EcoBoost karavan ST-Line
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni trivaljnik, 1.497 ccm, turbo
CO2 132–154 g/kmMoč 134 kW (182 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor 240 Nm pri 1.600 vrt./min
Zmogljivosti 8,5 s (0–100 km/h), 220 km/h
Teža 1.333 kg (100 kW/tono)
Cena 24.900 EUR
Uporabnost prtljažnega prostora
Lega na cestišču
Vodljivost
Kljub zmogljivostim in globokemu zvoku je še zmeraj trivaljnik
4.5
EVO OCENA