Vstopnica v svet Fordovih športnih modelov

Ford Focus 2,0 Tdci ST-Line

Ali tak Focus res upravičeno predstavlja vstopnico v svet Fordovih športnih modelov?

fotografije Klara Kulovec

Zadnji strešni spojler, prednja maska v obliki satovja, poudarjena pragova, stopalke iz brušenega aluminija … Toda za vstop v športnost oblikovni dodatki, ki jih je pri tej opremi kar nekaj, seveda niso dovolj, zato na spisku opreme ne manjka niti športno podvozje.

Na hierarhični lestvici tale Focus seveda sodi tik pod dizelskega ST-ja, predvsem zaradi šibkejše različice dvolitrskega dizla ter podvozja, ki je dodelano s krajšimi in čvrstejšimi vzmetmi. Je pa res, da pri Fordu paket opreme ST-line ponujajo tudi za manj zmogljive motorje.

Dvolitrski turbodizelski stroj se oglaša z resnim baritonom in ponuja več navora od (vsaj po moči) primerljivih trendovskih turbodizelskih štirivaljnikov z manjšo prostornino. V povsem spodnjem območju se tudi ta motor odziva bolj nemo, a že pred obljubljenimi 1.800 vrtljaji zmore na glavno gred poriniti občutno več navora glede na konkurenco prostornine 1,6 ali celo 1,5 litra.

Avtomobilska leta so še najbolj vidna v notranjosti v obliki preštevilnih stikal.

Še bolj pa prepriča podvozje. Čeprav sem relativno prizanesljiv do trdo nastavljenih avtomobilov, pa vseeno ne uživam ob šklepetu lastnega zobovja, ko se vsi tresljaji podvozja pri premagovanju neravnin ali grbin na cesti prenašajo na moje telo. Ampak tega pri Focusu ST-Line nisem doživel. Takoj je mogoče spoznati, da je vzmetenje sicer res nekaj trše, a še vedno dovolj homogeno, usklajeno z blažilniki. In hkrati zmore potešiti dinamično naravnanega voznika, ko zapelje na prazno zavito cesto. Oprijem spredaj gnanih koles je zelo dober, tudi ob ostrih vstopih v zavoj, tako da je mogoče že pred vrhom lasnice odločno dodajati plin in nato le popuščati volan proti izhodu iz zavoja. Preko ravno prav obteženega volanskega mehanizma postreže z dovolj informacijami, zato ni težko določiti meje zdrsa prednje osi. Ob hitrem manevru in izzivanju s pedalom plina pa zna nekoliko popustiti zadnji kolesni par, a nikoli divje nepredvidljivo. Pravzaprav me spominja na Fiesto ST, ki je zame še zmeraj najbolj zabaven avtomobil v svojem razredu. In takšne lastnosti narišejo nasmešek na obrazu voznika.

Sebastijan Zorenč

Ford Focus 2,0 Tdci ST-Line
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni štirivaljnik, 1.997 ccm, turbodizel
CO2 105 g/km
Moč 110 kW (150 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor 370 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti 8,8 s (0–100 km/h), 210 km/h
Teža 1.345 kg (82 kW/tono)
Cena 18.800 EUR
Podvozje
Volanski mehanizem
Številna stikala
Razmeroma malo prostora na zadnji klopi
4
EVO OCENA