Uporabna, a vprašljiva izbira znotraj modela

Ford Focus karavan 1,5 EcoBoost Aut

Kaj dobite, ko dinamične lastnosti Focusa križate z uporabnostjo podaljšanega kombija in praktične samodejnosti?

fotografije Jure Kralj

Rezultat je vsekakor izjemno in vsestransko uporaben avtomobil, ki je navkljub pripadnosti spodnjemu srednjemu razredu s prirastkom dolžine pravzaprav že na spodnjem robu srednjega razreda. Ne verjamete? No, ko me je nekaj navdušenih prijateljev vprašalo, če je to novi Mondeo, sem se le zamislil. Dejstvo je – s svojimi skoraj 4,7 metra dolžine je kombi skoraj identičen prvi generaciji Mondea! Zanimivo, mar ne …

No, prepričan sem, da ga v notranjosti prekaša tudi po prostornosti, vsaj če malo pobrskam po spominu, ki pravi, da je novi Focus bolj izdaten v vseh merah, predvsem pa godi njegova širina. In če je prednji del avtomobila identičen, potem je treba reči, da je zadaj občutek udobja izrazitejši, saj je prostora nad glavami potnikov za nekaj centimetrov več. Pa tudi sicer je zadaj čisto spodobno potovati. Še bolj impresiven je prtljažnik, ki pogoltne dobrih 600 litrov, kar je v tem razredu kar izjemen rezultat.

Vsaka samodejnost je prijazna, toda glede na odličen ročni menjalnik tale ne dosega pričakovanj. Pa še poraba je le težko pod osmimi litri.

Novi 1,5-litrski motor je sicer na voljo v dveh izpeljankah; s šibkejšo (110 kW) je bil tokrat spojen čisto novi samodejni osemstopenjski menjalnik (zamenjuje dvosklopčno enoto iz prejšnje generacije), ki vas bo veljal slaba dva tisočaka. Kombinacija torej, ki bi morala ustrezati voznikom, ki so voljni žrtvovati kanček pregovorne agilnosti za malenkost več udobja.

Cena se zdi povsem sprejemljiva za udobje, sploh za nekoga, ki bo več v urbanem okolju. Toda če so menjalnik PowerShift vrgli iz proizvodnje, ker ni zadovoljil (predvsem severnoameriške) publike, potem vprašanje, če bodo res zadovoljni z novim modelom. Ne vem, kako bi rekel drugače, ampak – njegova logika (in način) delovanja je namreč podobna dvosklopčnim menjalnikom. Ob zmernih obremenitvah je prijazen in nežen, ob odločnejših zahtevah in spremembah ritma obotavljajoč, na ukaze z obvolanskih ročk se odziva poudarjeno počasi, nezainteresirano in pri prestavljanju iz prostega teka v prvo ali vzvratno je počasen, čemur mora slediti tudi voznik z nežno obremenitvijo pedalke (sicer kar poskoči). No, temu dodajte še skoraj 40 kilogramov teže in opazno višjo porabo (preberite test 1,5-litrskega motorja) in odločitev bo lažja.

Kot karavan ali kombi je novi Focus zdaj že blizu 4,7 metra, s čimer se je približal nekdanjemu Mondeu.

Da je izgubil nekaj tiste iskrivosti in igrivosti ob vstopu v zavoj, je tudi jasno, čeravno me to ni motilo toliko, bolj pač dejstvo, da ima zaradi posebne nastavitve predvsem zadnjih vzmeti in blažilnikov (večja nosilnost) Focus karavan tu in tam kar težave z učinkovitim blaženjem kratkih, prečnih grbin ob nizkih hitrostih (ja, naše ceste so obupne). Ne, ni neudoben, da ne bo pomote – le letvica učinkovitosti podvozja, ki jo je Ford (in Focus) postavil, je tako visoka, da so merila zanj pač strožja. No, prilagodljivo blaženje zagotovo rešuje tudi ta del …

Matjaž Korošak

Ford Focus karavan 1,5 EcoBoost Aut
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni, trivaljnik, 1.497 ccm, turbo
CO2 136 g/km
Moč 110 kW (150 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor 240 Nm pri 1.600 vrt./min
Zmogljivosti 9,1 s (0–100 km/h), 206 km/h
Teža 1.445 kg (76 kW/tono)
Osnovna cena 24.520 EUR
Še vedno odlično vodljiv in predvidljiv
Ergonomija in sedeži
Počasen in obotavljajoč samodejni menjalnik
Poraba
Velikost rezervoarja
3.5
EVO OCENA