Uporabna, a vprašljiva izbira znotraj modela

Ford Focus karavan 1,5 EcoBoost Aut

Kaj dobite, ko dinamične lastnosti Focusa križate z uporabnostjo podaljšanega kombija in praktične samodejnosti?

fotografije Jure Kralj

Rezultat je vsekakor izjemno in vsestransko uporaben avtomobil, ki je navkljub pripadnosti spodnjemu srednjemu razredu s prirastkom dolžine pravzaprav že na spodnjem robu srednjega razreda. Ne verjamete? No, ko me je nekaj navdušenih prijateljev vprašalo, če je to novi Mondeo, sem se le zamislil. Dejstvo je – s svojimi skoraj 4,7 metra dolžine je kombi skoraj identičen prvi generaciji Mondea! Zanimivo, mar ne …

No, prepričan sem, da ga v notranjosti prekaša tudi po prostornosti, vsaj če malo pobrskam po spominu, ki pravi, da je novi Focus bolj izdaten v vseh merah, predvsem pa godi njegova širina. In če je prednji del avtomobila identičen, potem je treba reči, da je zadaj občutek udobja izrazitejši, saj je prostora nad glavami potnikov za nekaj centimetrov več. Pa tudi sicer je zadaj čisto spodobno potovati. Še bolj impresiven je prtljažnik, ki pogoltne dobrih 600 litrov, kar je v tem razredu kar izjemen rezultat.

Vsaka samodejnost je prijazna, toda glede na odličen ročni menjalnik tale ne dosega pričakovanj. Pa še poraba je le težko pod osmimi litri.

Novi 1,5-litrski motor je sicer na voljo v dveh izpeljankah; s šibkejšo (110 kW) je bil tokrat spojen čisto novi samodejni osemstopenjski menjalnik (zamenjuje dvosklopčno enoto iz prejšnje generacije), ki vas bo veljal slaba dva tisočaka. Kombinacija torej, ki bi morala ustrezati voznikom, ki so voljni žrtvovati kanček pregovorne agilnosti za malenkost več udobja.

Celoten prispevek v tiskani izdaji (št. 82)

Matjaž Korošak

Ford Focus karavan 1,5 EcoBoost Aut
TEHNIČNI PODATKI
Motor vrstni, trivaljnik, 1.497 ccm, turbo
CO2 136 g/km
Moč 110 kW (150 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor 240 Nm pri 1.600 vrt./min
Zmogljivosti 9,1 s (0–100 km/h), 206 km/h
Teža 1.445 kg (76 kW/tono)
Osnovna cena 24.520 EUR
Še vedno odlično vodljiv in predvidljiv
Ergonomija in sedeži
Počasen in obotavljajoč samodejni menjalnik
Poraba
Velikost rezervoarja
3.5
EVO OCENA